פרידה מאיש יקר: תושב בת ים, שלמה עזרא, ומקים עמותת "עזרה מגד" הלך לעולמו מים ספורים לפני ליל הסדר. עזרא הקים בשנת 2002 את עמותת "עזרא מגד" לזכר בנו, סמ"ר גד עזרא, שנפל במבצע חומת מגן, ובמשך שנים רבות העמותה מסייעת בסלי מזון וציוד למשפחות נזקקות בחגים ובמהלך כל השנה.
1 צפייה בגלריה
שלמה עזרא ז"ל ורעייתו רוזלין
שלמה עזרא ז"ל ורעייתו רוזלין
שלמה עזרא ז"ל ורעייתו רוזלין
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
בימי שגרה העמותה פועלת בעיקר בבת ים, אך בתקופות עמוסות כמו ימי הקורונה וחגים, מרחיבה העמותה את פעילותה גם לחולון, תל אביב, ראשון לציון וערים נוספות. במקביל לסיוע הבסיסי, העמותה מפעילה גם מיזם בשם "ממשבר לצמיחה" במסגרתו היא מלווה ותומכת במשפחות שנקלעו לקשיים כלכליים במטרה לסייע להן לצאת מעגל העוני.
קראו גם:
בנו, יעקב עזרא, שמשמש כיו"ר העמותה מספר כי האירוע הטראגי של מות אחיו הצעיר הוליד את עמותת החסד שסייעה להציל חיי משפחות רבות.
"גד היה בן הזקונים במשפחה, היה צעיר ממני ב-14 שנה והיה לו קשר מאוד מיוחד לאבא, שהיה מהדור הישן והקצת קשוח אבל גד ריכך אותו, הוציא ממנו ומאיתנו הרבה פינוק וגאווה" מספר יעקב עזרא.
מותו של גד כמעט ומוטט את האב, אך הוא מצא דרך להנציחו.
יעקב עזרא: "אבא מעולם לא התאושש מהנפילה של גד וידענו שחייבים להמשיך אותו וזו הייתה הצורה הכי נכונה, כעזרה לאחרים ומעורבות חברתית וקהילתית הייתה חלק מהאופי שלו. אבי ראה בעמותה המשכיות לגד והנצחה לאישיות שלו. אני מאמין שכשקורה אסון יש שתי דרכים להגיב, כעס ומלחמה שרק גוררים את הזיכרון למקום שלילי או לקחת את זה למקום של ריפוי על ידי עשיית דברים חיוביים ומבחינתי כל עיסוק בעמותה העניק לי ריפוי פיזי ממש, לי ולכל משפחתנו. למעשה העמותה הוקמה מהכסף שאבא שמר לחתונה של גד וזה מה שעזר לה לצמוח".
שלמה עזרא היה גזבר העמותה מהיום הקמתה עד לפני שנה, אז בתו החליפה אותו בתפקיד.
מנכ"לית העמותה, אור מלכה: "היה לו מאוד חשוב להעביר את התפקיד לביתו בצורה הכי מקיפה וקפדנית, הוא היה גם הגזבר של הסתדרות הרוקחים לישראל, והיה מאוד מוכשר בתחום. היה לו ידע פיננסי מדהים והוא חינך אנשים רבים כיצד להתנהל כלכלית נכון, ועזר לעמותה להשיג תרומות ומתנדבים. הוא ורעייתו רוזלין היו מאמצים את בנות השרות שמתנדבות בעמותה כמו בנות, מארחים לארוחות וקונים מתנות, כל בנות השרות לאורך שנים קיבלו את הבשורה קשה, הן ראו בו אבא. הוא היה אדם מקסים ואהוב שהעריך את העבודה והיה אסיר תודה על פעילות העמותה והנצחת בנו".
לעדכונים - חדשות בת ים