אם לילדה בת 11 מחולון המאובחנת על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד נמוך, נאלצה להוציא את בתה מהמסגרת הלימודית שלה לאחר שלטענתה חוותה התעללות. האם הגישה תלונה במשטרה והמקרה נמצא בחקירה.
לטענת האם, כשפנתה למינהל החינוך בעיריית חולון וביקשה להעביר את בתה למסגרת אחרת, נתקלה בסירוב.
"לבת שלי לא טוב שם", היא אומרת. "כל יום היא היתה חוזרת נסערת עד שגיליתי את הסיבה ‑ הצוות שם לא הסתדר איתה אז הם העדיפו להשאיר אותה כל הזמן בכיתה, כי כל יציאה לחצר גרמה מבחינתם לילדה להתערער והיה להם קשה להתמודד עם המעברים. בשלב מסוים גם נאלצו להעלות אותה בכוח להסעה וראיתי סימנים על גופה".
1 צפייה בגלריה
האם התלוננה במשטרה. הילדה, השבוע
האם התלוננה במשטרה. הילדה, השבוע
האם התלוננה במשטרה. הילדה, השבוע
(צילום: פרטי)
קראו גם:
עם הגשת התלונה נפתחה חקירה, אך בינתיים הילדה זקוקה למסגרת. "במינהל החינוך בעיריית חולון מתעקשים שאין להם מסגרת אחרת. לא משנה שאמרתי להם שהילדה לא מתקדמת שם, שלא טוב לה ושאני באמת חוששת להחזיר אותה למקום בו לא טוב לה, בטח לא בזמן שהנושא נמצא בבדיקה. כרגע אני פשוט יושבת איתה בבית. אני כבר שבועיים לא הולכת לעבודה וכל סידור קטן מאלץ אותי לבקש סיוע מבנותיי הגדולות. זה לא הוגן. אין לי חיים ככה, אפילו בשיא הקורונה ילדי החינוך המיוחד למדו כי הם זקוקים למסגרת, הרי ממילא מוציאים אותה ללמוד מחוץ לחולון אז שלפחות ימצאו לה מסגרת אחרת".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל על ידי בית הספר והרווחה, ומנהלת האגף לטיפול בפרט במינהל החינוך עומדת בקשר עם האם ועם בית ספר. יודגש, כי הילדה לא הושעתה מבית הספר אלא האם מסרבת לשלוח אותה. הוצעו לה לימודים ביתיים באופן זמני וגם נבדקו לבקשת האם מסגרות אחרות שלצערנו התקבלו לגביהן תשובות שליליות.
לטענת האם היא פנתה למשטרה ולכן העירייה מנועה מלהתייחס לנושא".
כל העדכונים - חדשות בת ים