מדי חורף מוצף החניון של בניין המגורים ברחוב יוספטל 48 בבת ים במי ביוב ולדיירים נמאס. הם סובלים לטענתם לא רק מהצחנה ומהנזק הכלכלי, אלא חוששים גם מאסונות שכבר התרחשו בחניונים תת־קרקעיים בארץ.
1 צפייה בגלריה
החניון המוצף
החניון המוצף
החניון המוצף
(צילום: תושבים)
קראו גם:
לטענת הדיירים, מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בכל חורף והחלה רק כשהעבודות על המסילה של הרכבת הקלה הגיעו לאיזור. "הגורם להצפות היא בעיית ביוב ברחוב עצמו", טוען דייר בבניין. "הפעם הראשונה היתה לפני שנתיים, בדיוק כשהם התחילו את העבודות כאן, ומאז בכל גשם קל החניון שלנו הופך לבריכה. זה בלתי נסבל ולא משנה מה אנחנו עושים, זה לא עוזר. הכי גרוע שזה לא סתם מים מהגשם, זה ביוב שעולה על גדותיו, והמשמעות היא שצרכים של בני אדם פשוט צפים לנו בחניון. זה מסריח ומזעזע. איך מאפשרים לדבר כזה לקרות?".
לטענתה דיירים, עיריית בת ים אמנם מקפידה לשלוח ביובית לפתוח את הסתימה, אך ברגע שמתרחשת הצפה הנזק כבר נגרם והוא עולה להם כסף רב.
"גם אם שואבים את המים, הסירחון והלכלוך נשארים ולרכבים נגרם נזק רב. בסופו של יום אנחנו צריכים לשלם על זה. אגב, זה לא רק עניין של אי־נעימות ונזק כלכלי, כבר קרו אסונות בחניונים בארץ ואנחנו ממש לא רוצים להיות הבאים בתור. זה לא מצב זמני, הרכבת כאן והיא לא הולכת לשום מקום, אז שימצאו לנו פתרון קבע ויתקנו את התקלה אחת ולתמיד".
מהעירייה נמסר: "מפגעי מזג האוויר בשל החורף מטופלים על ידי הצוותים של עיריית בת ים הפועלים בשטח לטיפול וניקוי של כל מפגע. התושבים מוזמנים לצלצל למוקד העירוני 24/7 ולמנהל הרובע לבחינת הבעיה".