לפני כשנה עבר בית כנסת ותיק בבת ים ממקומו הקבוע לרחוב דב הוז בשכונת ותיקים. מאז, כך טוענים דיירי השכונה, חייהם הפכו לסיוט.
1 צפייה בגלריה
מתחם התפילה
מתחם התפילה
מתחם התפילה
(צילום פרטי)
קראו גם:
"המתפללים עושים כל הזמן רעש: בוקר, צהריים וערב", טוענת דיירת בשכונה. "מהיום הראשון התלוננו, אבל כשהתחילה הקורונה זה כבר הפך לגיהינום של ממש כי כל הפעילות מתקיימת בחוץ. זה כבר לא קשור רק לתפילות. מתקיימים שם שיעורי תורה, מפגשים חברתיים וגם שרים בקולי קולות. בגלל ההגבלות חלק מהמתפללים בפנים אבל הרוב בחוץ, כמות מאוד גדולה של אנשים, דבר שגם מנוגד להנחיות וגם יוצר מפגע רעש חמור".
לדברי השכנים, במשך שנים השכונה היתה שקטה ונעימה, ושררה הרמוניה בין דתיים לחילונים. "פתאום הגיעה קהילה שלמה והרסה הכל", טוענים הדיירים. "הם נמצאים בשטח שבין בתים פרטיים, בתחושה שלנו המתפללים ממש יושבים לנו בסלון. זה ממש לחיות בתוך סיוט, רעש בכל רגע, מלא רכבים והאווירה היא שאין דין ואין דיין".
לטענת הדיירים הם פנו לעיריית בת ים ושם הובטח להם כי בית הכנסת יעבור למקום קבע אחר, אך הדבר בינתיים לא קרה. בהמשך הזמינו הדיירים את המשטרה מספר פעמים ובית הכנסת נקנס. "אנחנו מרגישים שכבר עושים לנו דווקא, אחרי כל פנייה לרשות יש עוד ערב מלא ברעש, שירים וצעקות. אנחנו יודעים שהעבירו אותם ממקומם הקודם בגלל תלונות, אז עכשיו מענישים אותנו? זו לא צורה. גם הם צריכים מבנה מסודר במקום שבו הם חיים וגם לנו מגיע לקבל את השכונה שלנו בחזרה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הצדדים הגיעו לסיכומים לפני מספר שבועות והתהליך המזורז נמצא בעיצומו בכדי לאתר מקום חלופי המתאים לפעילות העמותה, ואז יבוצע המעבר בפועל".