על אף שהיא נכה ולפני כשבע שנים קיבלה את הבשורה הקשה כי לא תוכל ללדת, החליטה מאיה מרקביץ'־בלטר (37), תושבת רמלה, כי היא לא מתכוונת לוותר על חלומה להפוך שוב לאמא, שמונה שנים לאחר שנולד בנה מאור.
1 צפייה בגלריה
"אופטימית". מרקביץ'־בלטר ובנה
"אופטימית". מרקביץ'־בלטר ובנה
"אופטימית". מרקביץ'־בלטר ובנה
(צילום: ריאן )
קראו גם:
על מנת להגשים את חלומה, היא ובעלה מקדמים בימים אלה פרויקט גיוס המונים ברשת במטרה להגיע לסכום הנדרש לביצוע תהליך הפונדקאות: 300 אלף שקלים.
האמונה של מרקביץ'־בלטר כי יצליחו לגייס את הכסף, מעוררת כבוד, בעיקר נוכח העובדה שהיא מרותקת לכיסא גלגלים וסובלת מבעיות קשות שנוצרו כתוצאה משבירה של שתי עצמות אגן הירכיים שלה, שהתרחשה עקב תהליך הלידה של בנה.
"בעלי ואני רצינו להביא ילדים, אבל זה לא היה הריון פשוט בכלל", היא משחזרת, "ועם הגעתי לבית החולים לא נתנו לי הרבה סיכוי להצליח בלידה כי מצבי לא היה פשוט. נשלחתי לזירוז מכיוון שהייתי בין השאר עם לחץ דם גבוה, ומאותו רגע הכל הסתבך. נשקפה לי ולתינוק סכנה ולאחר הלידה הוא נלקח להחייאה שלשמחתנו הצליחה".
בעוד מאור, בנם של מרקביץ'־בלטר ובן זוגה התאושש במהירות, חלה הידרדרות במצבה והיא חשה כאבים עזים באגן הירכיים והגב, שליוו אותה חודשים ארוכים.
"הכאבים היו נוראיים וכל הרופאים חשבו שהשתגעתי", אומרת מרקביץ'־בלטר, "ורק אחרי שנה וחצי שלחו אותי לצילום יסודי".
הצילום העלה כי היא שברה את שתי עצמות האגן. מצב רפואי זה, שאינו ניתן לטיפול, הפך את מרקביץ'־בלטר לנכה המוגבלת מאוד בתנועה, מצב שלא השתנה גם לאחר שני ניתוחים מורכבים שעברה.
לפני שנה החליטה מרקביץ'־בלטר כי ברצונה ללדת שוב.
"הרופאים אמרו שהריון עלול לעלות לי בחיים והחלטתי שאין ברירה, וצריך ללכת על פונדקאות", היא מספרת.
אחרי שמצאו פונדקאית שתבצע עבורם את התהליך, התפנו בני הזוג לשלב גיוס הכסף, ולמרות הקושי בפנייה לציבור החליטו לבצע את המהלך.
"אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ומקבלים חיזוק לא נורמלי מכל מיני מקומות, ואנחנו מאמינים שנגיע לאן שצריך, אבל צריך עוד כסף כדי שזה יקרה באמת"
באמצע חודש ינואר השנה פתחו דף מיוחד באתר Givechak, ועד לאמצע השבוע הנוכחי גויסו כ־240 אלף שקלים.
"בחלומות הכי ורודים לא ציפיתי שאנשים יעזרו ככה תוך תקופה קצרה יחסית, ובטח בימים של מגיפה וקשיים כלכליים ואבטלה", אומרת מרקביץ'־בלטר. "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ומקבלים חיזוק מכל מיני מקומות, ואנחנו מאמינים שנגיע לאן שצריך, אבל צריך עוד כסף כדי שזה יקרה".
מרקביץ'־בלטר, בתו של הרב מאוריסיו בלטר, שהיה במשך שנים רב קהילת "אשל אברהם" בבאר שבע, והיום מכהן כנשיא התנועה הקונסרבטיבית המסורתית העולמית, מאמינה כי תשיג את מבוקשה. "אני בטוחה", היא אומרת, "ומשוכנעת שהכל יעבור בשלום. למרות מצבי, אני אופטימית".