תושבת בת ים הרה, שהגיעה לסניף בנק הדואר "מגדל נחום" בבת ים עם בתה בת השנה וחצי בעגלה, מצאה עצמה ממתינה זמן ארוך מאוד בשמש (בשל הגבלות הקורונה אסורה ההמתנה בתוך הסניף), כאשר ביקשה להיכנס ללא תור כפי שזכאית אישה הרה במוסדות ציבוריים היא נענתה בתגובה חריפה, שהסתיימה בזימון אכיפה למקום.
1 צפייה בגלריה
(דואר ישראל. צילום: אדווה חולי)
"אני לא עבריינית וגם לא אלימה, גם לא הייתי סכנה לאף אחד אז למה הזמינו לי משטרה?", שואלת תושבת בת ים ומתארת חוויה לא נעימה שלדבריה עברה בסניף הדואר.
קראו גם:
"כאשר הגעתי לסניף הדואר בפעם הראשונה המתנתי בתור עם בתי הפעוטה, בת השנה וחצי חסרת הסבלנות", היא מספרת."לאחר כחצי שעה של המתנה, ניגשתי לשומר והסברתי לו שיש חוק הפוטר נשים בהריון מלעמוד בתור. השומר ענה לי ש'היריון זה לא מחלה - תחכי בתור כמו כולם ותעופי מפה מהר'. כיוון שלא היה לי יותר מדי ברירה, המשכתי לחכות לתורי, אך כאשר הגיע תורי וקיבלתי שירות, הסתבר לי שחסרים לי מסמכים".
היא נאלצה לחזור שוב לסניף הדואר, וגם הפעם המתינה בתור, "לא העזתי לבקש קיצור תור אחרי הפעם שעברה, אבל אז כשכבר הגעתי לדלפק הפקידה פתאום הודיעה שהיא לא מקבלת יותר קהל ושלחה אותי שוב לתור".
לדברי האישה, אז החל ויכוח בינה לבין הפקידות. "הן אמרו לי שוב שהריון זה לא מחלה, הפנו אותי לצאת מהסניף אם ההתנהגות שלהן לא מקובלת עלי, ובגדול אמרו לי שהם שמות עלי פס. נפגעתי עד עמקי נשמתי. ציפיתי לקצת התחשבות מצידן אחרי המתנה של למעלה משעה בשמש".
בשלב זה, מאחר והחלה לצלם את הפקידות, זומנה למקום אכיפה. "הגיע שוטר ללא תג שם וביקש ממני למחוק את הסרטונים. מאוחר יותר ניגשתי לתחנת המשטרה לבדוק מי היה השוטר שהגיע למקום אך היומנאי טען שאין לו בכלל קריאה כזו. אני, שמעולם לא עברתי על החוק ואין לי אפילו דוח תנועה אחד! עצוב לי שבתקופה כל כך לחוצה של קורונה, שגם ככה כולנו נמצאים בסיר לחץ, אין שום סולידריות ואין שום התחשבות אחד בשני".
התושבת, במקצועה עובדת סוציאלית, מספרת שחזרה הביתה מזועזעת ודומעת: "לעולם לא אשכח איך במקום ציבורי שבו אני אמורה לקבל שירות התייחסו אליי כאל אחרונת העברייניות".
מדואר ישראל נמסר: "מבדיקת המקרה עולה כי הלקוחה דרשה לקבל שירות מידי עם כניסתה לסניף, ואף סירבה בתוקף להמתין עד לסיום השירות של לקוח שהיה באשנב. לצערנו השיח עמה הגיע לטונים גבוהים ונאלצנו לערב את הסדרנים במקום. אנו דוחים כל אלימות מילולית או פיזית כלפי עובדינו, שמספקים שירות רציף בתקופה מורכבת זו. בכל מקרה מומלץ להזמין תור מראש ולהימנע מהמתנה ממושכת בסניפים".
לעדכונים נוספים - חדשות בת ים