לאחר שנים רבות של הזנחה שבהן הצטמקה רצועת החוף, החליטו בעיריית בת ים לחדש את חוף הסלע ולהרחיב את רצועת החוף בעשרות מטרים לתוך הים. הדבר יבוצע באמצעות הזנת חול, בעבודה שתימשך כשלושה שבועות.
2 צפייה בגלריה
חוף הסלע
חוף הסלע
חוף הסלע
(צילום: יעקב לדקני)
בנוסף, יבוצעו שיפוצים בחוף ויותקנו הצללות צבעוניות חדשות, וגם סוכות המצילים יעברו חידוש משמעותי. את העבודות לחידוש החוף תבצע עבור עיריית בת ים החברה הממשלתית לשמירה על מצוקי הים התיכון, מדובר בהשקעה הכספית הגדולה ביותר שבוצעה בחוף בעשורים האחרונים, זאת במסגרת שינוי סדרי העדיפויות שעליהם החליטה הנהלת העיר.
קראו גם:
במסגרת העבודות, ספינת "דבורה" תפזר 60 אלף קוב חול על חוף הים, כדי להרחיב בעשרות מטרים את רצועת החוף. העלות להצלת החוף תעמוד על כחמישה מיליון שקלים בשלב הראשון, ובהמשך יושקעו כ־20 מיליון שקלים נוספים בחידוש חופים נוספים לאורך הרצועה.
2 צפייה בגלריה
חוף הסלע
חוף הסלע
חוף הסלע
(צילום: עיריית בת ים)
מדובר למעשה בחול ים נקי שנחפר מאזור נמל אשדוד וקיבל את כל היתרי המשרד לאיכות הסביבה. העבודות יחלו השבוע ובמקביל יחלו עבודות תשתית נרחבות הכוללות חידוש ושדרוג המתקנים בחוף. מעיריית בת ים נמסר כי גורמים מקצועיים מהחברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים סבורים כי מצבו של חוף הסלע בבת ים הינו תוצאה של הזנחה רבת שנים וחוסר תכנון לטווח הרחוק. הזנת החוף בחול וחיזוק המצוקים בו הינם הכרח המציאות שבלעדיו עתיד החוף להיעלם לחלוטין ולהוות מפגע סביבתי ובטיחותי חמור לתשבי בת ים.
במקביל להזנה בחול מובילה העירייה עבודות תשתית נרחבות לשדרוג החוף והמתקנים לאורכו: שדרוג המבנים, שיפוץ יסודי למלתחות ולתאי השירותים, פיתוח נופי ברמה בינלאומית של מצללות עץ חדשות ומעוצבות, סוכת מציל חדשה ומתקדמת וריהוט חוף משלים לנוחות התושבים.
"אני זוכר את עצמי כילד מבלה בחוף רחב ויפה, שעם השנים עבר הזנחה וכמעט נעלם", אומר ראש העירייה צבחיקה ברוט. "אנחנו נחזיר את החוף להיות אחד המקומות היפים בארץ. השלב הראשון יוצא לדרך כעת ואנו נמשיך בשיפוץ רצועת החוף לאורך השנתיים הבאות. לאחר תכנון קפדני וסנכרון בין כל הגורמים הרלוונטיים הפרויקט יוצא לדרך במטרה להחזיר את החוף לתושבים ולשדרגו לרמה בינלאומית. כבר בקיץ הקרוב כולנו ניהנה מפירות ההשקעה".
לעדכונים - חדשות בת ים