עם תחילת מבצע "שומר חומות" עלה חשש אמיתי כי העיר בת ים עומדת לככב בהתפרעויות שבערים המעורבות. זה התחיל בליל רביעי שעבר - יממה בלבד לאחר האזעקה הראשונה הגיעו מאות צעירים לטיילת בת ים, הפגינו וקראו קריאות נגד ערבים. חלקם ניפצו חלונות של חנויות בבעלות אזרחים ערבים ורבים השתתפו בלינץ' שבוצע בתושב רמלה, סעיד מוסא, שנקלע למקום ברכבו ונפצע קשה.
1 צפייה בגלריה
תוצאות ההתפרעות בטיילת בת ים
תוצאות ההתפרעות בטיילת בת ים
תוצאות ההתפרעות בטיילת בת ים
(צילום: יריב כץ)
כבר למחרת הקפידה המשטרה להציב מחסומים ברחבי העיר, כוחות יס"מ הסתובבו במקומות מועדים לפורענות ואפילו שוטרים על סוסים נראו בטיילת. אמנם היו מעט צעירים שהתפרעו, אך המצב נרגע ויש שיגידו כי לא רק לכוחות הביטחון מגיע קרדיט אלא גם לרבני העיר בת ים שהתגייסו למשימת ההסברה ומנעו מבת ים להפוך ללוד.
קראו גם:
"רבנים שראו מה קורה ישר תפסו את התלמידים שלהם וישרו אותם", מספר תושב העיר שבנו לומד בישיבה מוכרת. "היה רב ששלח הודעות לכל התלמידים שיש להם טלפונים כשרים וכתב בפירוש שנער שישתתף בהתפרעויות יסולק מהישיבה בלי הזדמנות נוספת. חלק מההורים קיבלו טלפונים ישירים ואמרו להם בפירוש לשמור את הילדים בבית. הם ראו מה קורה בלוד ובחיפה ולא רצו לראות את זה בבת ים והם ידעו שאם הבת ימים לא ייצאו החוצה אז גם מי שבא מחוץ לעיר לא יבוא, כי אתה חייב גיבוי כדי לעשות את זה".
בין הרבנים שהתגייסו למשימה היה גם ראש ישיבת "אדרת", הרב שי בן נחום, שהפיץ סרטון בו קרא לצעירים שלא לקחת חלק בהתפרעויות, "הבעיה שלנו זה לא טילים או חמאס בעזה, הבעיה שלנו זה לשמור על המדינה שלנו, על מוסדותיה ושלטונה", אמר הרב בסרטון שזכה לאלפי צפיות ושותף בין תושבי העיר. "חובה עלינו לחזק את המדינה ולא לתת לקבוצות, לא משנה מאיזה מגזר, לפרק את המדינה שלנו מבפנים, כי היא כל מה שיש לנו", אמר הרב, שגם המליץ למי שמרגיש צורך לפעול, להתגייס למערכי המתנדבים שמסייעים בעיר.
לעדכונים - חדשות בת ים