חברת "אזורים", החברה להגנת הטבע, עמותת "נח" ומאכילי חתולים מקומיים, הצליחו להציל את בעלי החיים במתחם שנהרס בשכונת רמת הנשיא בבת ים.
1 צפייה בגלריה
"שיתוף פעולה פורה". שלט במתחם
"שיתוף פעולה פורה". שלט במתחם
"שיתוף פעולה פורה". שלט במתחם
( צילום: פרטי)
קראו גם:
אחרי הכנות רבות, בשבוע שעבר הרסה חברת אזורים תשעה בניינים ברחוב השבטים, בהם התגוררו 144 בתי אב, לטובת פרויקט פינוי־בינוי במסגרתו יוקם מתחם Moment, שיכלול 714 דירות חדשות, גני משחק, שטחי מסחר ושטחי תעסוקה.
לקראת המהלך הדרמטי ביקשה עמותת נח למען בעלי חיים, ליצור שיתוף פעולה כדי להציל את בעלי החיים שרואים בבניינים הישנים בית. בעמותה הופתעו שבעיריית בת ים התערבו במהלך וסירבו לבצעו, אך מאוחר יותר הבהירה העירייה כי מדובר בחוות הדעת של היועצת המשפטית בלבד, וכי לעירייה אין קשר לכך.
לשמחתם של פעילי העמותה, חברת אזורים גילתה התחשבות במצב ולאחר שיחות עם העמותה ועם מאכילי חתולים מקומיים, הוחלט על מספר מהלכים לשמירה על החי.
בימים שקדמו להריסה הפסיקו מאכילי החתולים לפזר מזון יבש בשטח המבנים, ואף הוצב שלט מטעם החברה שאין להאכיל בעלי חיים במקום, כדי לעודד אותם להתפנות ממנו. בנוסף, הוקמו פינות האכלה מרוחקות שמשכו את עשרות החתולים שחיים במתחם, בעזרת מזון שתרמה חברת אזורים, ומספר לילות לפני תחילת העבודות סיירו בשטח נציגים מטעם החברה להגנת הטבע, איתרו בשטח ציפורים וזיקיות והרחיקו אותן, חלקן באמצעות לכידה וחלקן באמצעים אחרים.
מהחברה נמסר כי פינות ההאכלה החדשות ימשיכו לפעול הודות לסיוע של מאכילי חתולים מקומיים, והחברה תמשיך לעזור בתרומת שקי מזון יבש לחתולים כדי שהם לא יחזרו לאתר הבנייה.
"אנחנו שמחים שהצלחנו ליצור שיתוף פעולה פורה עם החברה", אמרה מזכ"לית עמותת נח, אלה אבין. "בסופו של דבר מדובר בקצת מאמץ והרבה רצון טוב של כל השותפים לדבר, וכולנו נשמח לראות עוד חברות שגם במהלך עבודות בנייה זוכרות שיש בעלי חיים שצריך להגן עליהם. השאיפה שלנו היא לחוקק חוק שיסדיר את הנושא וייצור פרוטוקול עבודה, לו יהיה מחויב כל גורם שיבקש לבצע עבודות הריסה ובנייה בשטחים עירוניים, על מנת להציל את בעלי החיים שמסתובבים בינינו".