חלק מהורי בת ים שילדיהם לומדים בכיתות א'-ב' בבתי ספר יסודיים בעיר, קיבלו הודעה על כך שהחל ממחר (שלישי) הצהרונים של ילדיהם ייסגרו. הסיבה לכך היא, כי על פי המתווה החדש של משרד החינוך, עם חזרתם של כיתות ה'-ו' אל ספסל הלימודים וביטול הקפסולות של הכיתות הנמוכות, לא ניתן יהיה יותר לאחד ילדים מכיתות שונות (באותה שכבת גיל) בצהרונים.
1 צפייה בגלריה
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
אין יותר צהרונים
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
"איך זה הגיוני שתוך ימים בודדים אנו אמורים למצוא פתרון לילדים שלנו", תוהה אם שבנה שלומד בכיתה ב' נותר ללא צהרון כי אין בכיתתו מספיק נרשמים. "ישנם מיליון מובטלים במדינה ובמקום לחזק את האוכלוסייה שעוד עובדת, מערימים עלינו קשיים. מה אמורים לעשות הורים שלא יכולים לצאת מוקדם ממקום העבודה?".
המתווה הקיים של הצהרונים, שמלכתחילה הצטמצמו לאחר הסגר השני, כיוון שחלק מההורים לא החזירו את ילדיהם לצהרונים, העמידו את החברה לתרבות פנאי וספורט, מפעילת הצהרונים בבת ים, בבעיה במציאת פתרונות.
"על פי מתווה משרד החינוך המינימום להפעלת צהרונים היה 15 ילדים, אבל אנחנו הורדנו את המינימום לעשרה על מנת שלא לפגוע בילדים שכן צריכים צהרונים כיוון שהוריהם עובדים", מסביר מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב. "אך כעת נקלענו שנית לסיטואציה בלתי אפשרית וגם עם הורדת המינימום הנדרש ל- 6 ילדים עבור פתיחת צהרון, עדיין ישנם ילדים שעלולים להישאר ללא מסגרת".
לכך מתווספים הורים לילדי החינוך המיוחד אשר בכיתתם יש רק בין 6-8 ילדים וחלקם לא ממשיך כלל לצהרון. לטענת אחת האימהות, פתיחת הצהרון עבורם על פי המתווה הנוכחי כנראה אינה אפשרית בשום צורה. "דוחקים אותנו לפינה ואנחנו נאלץ למצוא צהרון פרטי שבו בכל מקרה הילדים מתערבבים, אז לא ברור מה בדיוק עושים במתווה החדש מלבד להקשות על ההורים".
כמו כן, לדברי יריב, "הממשלה משגעת את ההורים ואת העיריות. כל שני וחמישי משנים את ההנחיות. בירושלים מקבלים החלטות לא סבירות, לא הגיוניות ופוגעניות. הממשלה צריכה להעניק סמכויות לראשי הערים שמכירים את המצב בשטח יותר טוב מהפקידים בירושלים. איך אפשר להסביר לילדים ולהורים שביום שני יש צהרון וביום שלישי אין צהרון, ואיך אפשר להסביר שלחלק מהילדים יהיה צהרון ולחלק לא? אנחנו עושים הכל על מנת למזער את כמות הילדים שיהיו ללא צהרון, על מנת שההורים ייצאו לעבודה".
כל העדכונים - חדשות בת ים