לפני כחודשיים גילו נוסעי קו מספר 140 של חברת דן, מבת ים לבני ברק ובחזרה, כי מסלולו שונה והוא עובר בתל אביב. המשמעות: הארכת זמן הנסיעה ביותר מ־40 דקות. לטענת הנוסעים, בעוד שלתושבי תל אביב מדובר בשיפור והם אף קיבלו על השינוי התראה מראש, עבור תושבי בת ים מדובר בפגיעה חמורה בחופש התעסוקה, אך הם לא קיבלו כל הזדמנות להביע את עמדתם.
1 צפייה בגלריה
קו 140. "לפני השינוי היה מלא"
קו 140. "לפני השינוי היה מלא"
קו 140. "לפני השינוי היה מלא"
(צילום פרטי)
קראו גם:
"גילינו את זה רק דרך חברים מתל אביב ובני ברק שראו את פרסומים המוקדמים", מספר מאיר שמש מבת ים, שיזם את המאבק בהחלטה, כולל פנייה למבקר המדינה. "בנותיי לומדות בבני ברק ואשתי עובדת בתל אביב. בעבר הנסיעה ארכה 50 דקות והיום הן בדרכים לפחות שעה וחצי ולעתים יותר, זאת פגיעה חמורה באיכות החיים של כולנו ובזכות לחופש תעסוקה והשכלה".
לטענת שמש, הפנייה למבקר המדינה נעשתה לאחר שתושבים חששו כי ההחלטה התקבלה ממניעים לא מקצועיים, "למיטב ידיעתנו מפלגות חרדיות הבטיחו לציבור שלהן בתל אביב כל מיני הבטחות, אבל את תושבי בת ים אף אחד לא סופר. המסלול החדש מדלג על נקודות מרכזיות, מאריך את הנסיעה מאוד ומאלץ נוסעים רבים להחליף מספר אוטובוסים. בנות סמינר שהתקבלו לעבודה במוסדות חינוך בבת ים על סמך הקו הזה עלולות לאבד את עבודתן, תלמידי ישיבה מקומיים שלומדים בישיבות גבוהות בבני ברק מבלים שעות ארוכות על הכביש".
לדבריו, לפני שנתיים כבר בוטל קו 141 מבת ים לגבעתיים, "לאט־לאט מבודדים אותנו מכל אמצעי תחבורה ציבורית ראוי. פעם האוטובוס בקו 140 היה מפוצץ אך מאז השינוי הוא כמעט ריק. כ־700 תושבי בת ים כבר חתמו על עצומה נגד השינוי ואני מקווה שבקרוב משרד התחבורה יבין את הטעות".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "נושא קו 140 הונח לפתחו של משרד התחבורה בעקבות פניות תושבים, ונמצא בבדיקה מקיפה של הצוות המקצועי במשרד וסגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב. המשרד קיים פגישה עם נציגי התושבים בנוכחות סגן השרה ושמע את טענותיהם. הנושא נמצא בימים אלה בבחינה מול המפעיל ונבחנות אפשרויות שונות לפתרון עבור התושבים, כולל האפשרות להפעלת קו חדש או הוספה של נסיעות בשעות העומס".