למרות שהקורקינטים השיתופיים מיועדים לבני 18 ומעלה, יותר ויותר בני נוער משתמשים בהם בסיוע הוריהם, נוסעים עליהם בפראות ומסכנים את עצמם ואת סביבתם.
1 צפייה בגלריה
קורקינט בבת ים
קורקינט בבת ים
קורקינט בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בקיץ 2019 החלו לפעול בחולון ובת ים חברות פרטיות שמפעילות קורקינטים חשמליים בתשלום באמצעות כרטיסי אשראי ושימוש באפליקציה. המטרה היא לאפשר שימוש זול יחסית ונוח, שכן אין צורך להשיבם לנקודה קבועה, אלא רק לעדכן באפליקציה היכן הסתיים השימוש במכשיר. משאיות מטעם החברות שפועלות באיזור אוספות את המכשירים במהלך הלילה ודואגות להטעין אותם ולתקנם במידת הצורך.
כחלק מהמכרז בו זכו החברות המפעילות את הקורקינטים, הן קבעו תקנון שימוש, לפיו רובן מגבילות את השימוש במכשיר לגיל 18 ומעלה.
בפועל, בני נוער רבים, חלקם מתחת לגיל 16, נוהגים לשכור אותם על בסיס קבוע. בבת ים נצפו לא מעט ילדים על הכלי, כאשר בשבוע שעבר בעל עסק שהגיע לבדוק את מבנה בית העסק שלו שלא פועל בימי הקורונה, נחבל כאשר ניסה להימלט ממסלול הנסיעה שלהם.
"הם נוסעים כמו פסיכים", הוא אומר, "חלק עם כלי מהבית וחלק שוכרים. זאת בעיה מוכרת, אבל עכשיו עם הסגר זה בכלל הפך למכה. הם חושבים שהטיילת ריקה אז הם מרביצים. הם נראו גג בני 14. ניסיתי לצעוק להם אבל הם נסעו בלי לראות בעיניים. חטפתי שפשוף בכתף כי ממש קפצתי כשהם דהרו לכיוון שלי. מספיק שחתול יעבור כאן, הם יתנגשו בו ויעופו".
גם בחולון התופעה הולכת ומתפשטת. "כיכר ויצמן בחולון מלאה בנערים שרוכבים על קורקינטים שיתופיים, ואף אחד מהם לא עבר את גיל 18", טוענת תושבת האיזור. "הם משתוללים, עורכים מרדפים ולא ממש טורחים לשמור על הקורקינט, כי אף אחד לא יתבע אותם על שריטה קטנה. הבושה הכי גדולה היא שכדי להשתמש בכלי הזה הם צריכים את ההורים, כי לילד בגיל 16 אין כרטיס אשראי משלו. המשמעות היא שההורים שלהם עוזרים להם ונותנים יד לפשע הזה. כל הזמן אומרים שאין מה לעשות כי מדובר בילדים, אבל כאן יש סיוע מובהק וחד־משמעי של ההורים, וגם יש את הפרטים שלהם. כל מה שצריך לעשות זה למצות עימם את הדין".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "ככל שעולה חשד לנהיגה בכל קורקינט חשמלי בניגוד לתקנות התעבורה, ללא קשר לאופן הפעלתו, מופסקת העבירה למען ביטחון משתמשי הדרך ונרשם דוח בהתאם".