רחוב יצחק שדה, בת ים: בין חדש לישן, מול הים

מי ומה: נקרא על שם אלוף צה"ל יצחק שדה, שהיה ממקימי צבא ההגנה לישראל.
לוקיישן: הרחוב ממוקם בסמוך לחוף הים, באיזור הכי מבוקש בעיר.
11 צפייה בגלריה
רחוב יצחק שדה, בת ים
רחוב יצחק שדה, בת ים
רחוב יצחק שדה, בת ים
(צילום פרטי)
קראו גם:
קצת היסטוריה: מדובר באיזור ותיק בעיר שנמצא בהתחדשות מתמדת, יש בו הרבה פרויקטים חדשים ובניגוד למרבית העיר שסובלת ממצוקת חניה חמורה, יש ברחוב חניה פרטית לכל בניין.
מקור משיכה: הרחוב מאופיין בעיקר במגדלים, חלקם ישנים אך מטופחים וחלקם חדשים, גבוהים ומושקעים. השילוב הזה גם מעלה את הערך של הדירות הישנות יותר. ברחוב מתגוררים עולים מצרפת ורוסיה, חובבי ים ודוברי שפות זרות, ולכן בימים של סגר גם ביקור קצר ברחוב יעניק לכם תחושה של חו"ל.
מה ברדיוס: ברחוב משתרעים פארקים גדולים וירוקים שבכל סופ"ש מתמלאים במבלים שנהנים מפיקניקים והתעמלות באוויר הצח.
למי שיכול לקנות: טווח המחירים מאוד גדול בגלל השוני בין הבניינים. כך למשל, דירת 4 חדרים עם מחסן וחניה בבניין ותיק יכולה לעלות 3 מיליון שקלים, ונכס דומה בבניין חדש יעלה 6 מיליון. בבניינים הישנים יותר אפשר להשיג פנטהאוזים ב־4 מיליון שקלים. מחירי השכירות - החל מ־7,000 שקל, אך חשוב לקחת בחשבון שדמי האחזקה בבניינים יקרים יחסית לשאר העיר.
11 צפייה בגלריה
קרול אלאייב
קרול אלאייב
קרול אליאב
(צילום פרטי)
דבר המומחית: "לגור בבניין חדש ברחוב יצחק שדה זאת חוויה של בית מלון", אומרת זכיינת רימקס שיא מרכז קרול אליאב, "יש שומר 24/7, חדר כושר, חדר לימי הולדת, לובי מושקע ואווירה של חופשה מתמשכת. זה פינוק מיוחד במינו במיוחד לזוגות שמבקשים לחיות קרוב לקו המים אבל לא באזורים עמוסים ורועשים".
ועוד משהו קטן: דווקא במגדלים הגבוהים שברחוב מתחבאות 'דירות רפאים' רבות כיוון שהן נרכשו על ידי תושבי חוץ לשימוש כדירות קיץ. המשמעות היא שבחורף הדירות ריקות, וקצת עצוב לחשוב שנכסים כל כך יוקרתיים ומפנקים לא נמצאים בשימוש במשך חודשים ארוכים.

רחוב נעמי שמר, חולון: חדש, יוקרתי ונגיש

מי ומה: נקרא על שם המשוררת, המוזיקאית והפזמונאית הישראלית.
לוקיישן: קריית פנחס אילון, חולון, אחת מהשכונות החדשות והמתפתחות ביותר בעיר, קרובה לקניון, למדיטק ולמוזיאון העיצוב.
11 צפייה בגלריה
רחוב נעמי שמר, חולון
רחוב נעמי שמר, חולון
רחוב נעמי שמר, חולון
(צילום: אלון משה)
קצת היסטוריה: השכונה הוקמה לפני פחות מ־20 שנה והיא עדיין מתפתחת ומתעצבת. מרבית המבנים בשכונה הם מגדלים גבוהים של 9 עד 12 קומות, כולם חדשים ומטופחים. הודות לתכנון החדש ולחניונים הפרטיים כמעט ואין בשכונה מצוקת חניה, יתרון משמעותי באיזור.
מקור משיכה: רחוב נעמי שמר הוא רחוב חדש, בנייני הרחוב החלו להיבנות לפני כעשור והם החדשים ביותר בשכונה.
מה ברדיוס: ברחוב ממוקם גן סיפור המטופח, ואשכול גני עירייה חדש. בפאתי הרחוב פועלים המבנים החדשים של ביטוח לאומי וקופת חולים כללית. בקצה הדרום־מערבי של הרחוב נבנים בימים אלו היסודות לבית ספר יסודי חדש, ובצידו המזרחי נסללות מסילות הרכבת הקלה.
למי שיכול לקנות: בשנה האחרונה המחירים ברחוב עלו והיום עומדים על 2.5 מיליון עד 2.9 מיליון שקלים. עלות שכר הדירה נעה מ־6,500 שקלים בחודש לדירת ארבעת חדרים ועד 7,500 לחמישה חדרים.

11 צפייה בגלריה
משה אלון
משה אלון
אלון משה
(צילום: אלון נכסים)
דבר המומחה: "לפני כעשרה ימים מכרתי ברחוב דירת 4 חדרים במחיר שיא של 2.6 מיליון שקל", מספר אלון משה מאלון נכסים. "מדובר ברחוב הכי יקר בעיר. הוא קרוב להכל, דקות ספורות מהיציאה המערבית מהעיר, קרוב למרכז מסחרי, מוסדות חינוך ופארקים".
ועוד משהו קטן: למרות הפופולריות שלו, אם תחפשו כתובת ברחוב בלי להיעזר באפליקציית ניווט, תידרשו להשקיע הרבה מאמץ, הרחוב מתפצל ללא פחות מארבעה כיוונים שונים, שבאמצע מחברת ביניהם כיכר, דבר שמשווה לו צורה של עכביש.

רחוב צבי תדמור, חולון: הכי גבוה, הכי יקר

מי ומה: נקרא על שם על שם הצייר הפולני שעלה לישראל ב־1936 והתגורר בעיר חולון.
לוקיישן: שכונת המגדלים ח־501 בחולון.
11 צפייה בגלריה
רחוב צבי תדמור, חולון
רחוב צבי תדמור, חולון
רחוב צבי תדמור, חולון
(צילום: קובי קואנקס)
קצת היסטוריה: שכונת המגדלים היא השכונה האחרונה שהוקמה בעיר חולון, הבניינים בה גבוהים והיא מאופיינת בדירות של 4, 5 ו־6 חדרים, ופנטהאוזים מרווחים. למרות שהבניינים והרחוב בני כ־4-3 שנים, רק בימים אלו מסתיימת הבנייה במקום שמהווה פארק אורכי מפואר, מה שהעלה משמעותית את ערך הדירות בשנה האחרונה.
מקור משיכה: הרחוב מתחיל מהחניון של קניון חולון וממשיך מערבה כ־300 מטרים עד לרחוב פיכמן, שהוא הציר שמחבר את רחוב שנקר המרכזי ועד לשכונת פנחס אילון. ברחוב קיימים 10 מגדלים רבי־קומות של כ־23-20 קומות, המאופיינים בסטנדרט בנייה גבוה ובהתאם גם דמי האחזקה של הבניינים ברחוב.
מה ברדיוס: הרחוב משקיף ללב האיזור החדש בחולון, סמוך לקניון, למדיטק ולמוזיאון העיצוב. מתחת לבניינים נמצא מרכז נתנאל, בו יש מסעדות וחנויות ומוסדות חינוך קרובים.
למי שיכול לקנות: מחיר דירת 4 חדרים ברחוב מוערכת בכ־2.5 מיליון שקלים, ומעל ל־3 מיליון עבור דירת 5 חדרים. מחיר ממוצע לשכירות - 5,500 שקלים לדירת 4 חדרים ו־6,500 ל־5 חדרים.
דבר המומחה: "כשתסתיים סלילת הרכבת הקלה שתעבור ברחוב פיכמן הצמוד, יחובר הרחוב לציר שיוביל לתל אביב מצפון - תוך תשע דקות בלבד", אומר המתווך אלון משה. "הרחוב והשכונה מאופיינים במשפרי דיור שידם משגת לרכוש דירה במחירים גבוהים יחסית, והוא נחשב לרחוב היוקרתי ביותר בחולון".
ועוד משהו קטן: למרות הציפיות הגבוהות, סבלו דיירי המגדלים בצבי תדמור, בתחילת הדרך, מפגיעה קשה באיכות חייהם. מספר מקרי ונדליזם וקטטות אלימות בין בני נוער, קלקלו לדיירים את השגרה. בסופו של דבר המשטרה החליטה להציב שוטרים סמויים במתחם והם תפסו את מובילי הוונדליזם בשעת מעשה.

רחוב בן גוריון, בת ים: בטיילת על המדרכה

מי ומה: על שם דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל.
לוקיישן: הרחוב המרכזי הוא בעצם שכונה בפני עצמה, הוא מתחיל בדרום מערב העיר ועובר לאורך קו החוף. בגלל קרבתו לטיילת, רבים מכנים אותו "רחוב הטיילת".
11 צפייה בגלריה
רחוב בן גוריון, בת ים
רחוב בן גוריון, בת ים
רחוב בן גוריון, בת ים
(צילום: מורן שאולוב)
קצת היסטוריה: רוב הבניינים ברחוב ישנים, למעט בניינים בודדים שנבנו בעשור האחרון.
מקור משיכה: היתרון הבולט בו הוא כמובן הקרבה לחופי הים המוכרזים, וחלק מהדירות נהנות מנוף קבוע יפהפה לכיוון הים. עם זאת, לא מומלץ לקנות נכס ללא חניה צמודה אלא אם אינכם בעלי רכב, כיוון שהרחוב סובל ממצוקת חניה גדולה.
מה ברדיוס: על ציר הרחוב נמצאת הטיילת שלאורכה מסעדות רבות, בתי מלון ואמפיתיאטרון, בו מתקיימות הופעות מרכזיות. בחודשי הקיץ הטיילת היא האתר הפופולרי ביותר לבילוי ומגיעים אליה אנשים מכל רחבי הארץ. בשנים האחרונות הטיילת התפתחה והתחדשה ונחשבת אהובה מאוד על תושבי האיזור, בהמשך גם הרכבת הקלה תעבור בה.
למי שיכול לקנות: מחיר ממוצע של דירה ברחוב בן גוריון עומד 2.5 מיליון שקלים לדירה ישנה וכ־3.5 מיליון לדירה חדשה. דירת 4 חדרים ממוצעת מושכרת בכ־6,000 שקל.
דבר המומחית: "אני כל כך אוהבת את הרחוב שפתחתי את המשרד שלי ברחוב רוטשילד הסמוך", אומרת מורן שאולוב מ־MG נדל"ן. אני חושבת שהחלום של כולם הוא נוף וקרבה לים. המון לקוחות מכל הארץ מחפשים נכסים אך ורק עם קרבה לים ולרכבת הקלה, ולכן רחוב בן גוריון וסביבתו יישארו מבוקשים תמיד, עם צפי לעליית מחירים".
ועוד משהו קטן: חלק מדיירי הרחוב נוהגים לא לציין את כתובתם כשהם מפרסמים את רכבם למכירה, הסיבה? הסמיכות לים גורמת לנזקים רבים ברכב, בין היתר חלודה ובעיות במיזוג.

רחוב אלי כהן, בת ים: משפחתי, קהילתי ומבוקש

מי ומה: על שם המרגל הישראלי, תושב העיר, שפעל בסוריה והוצא להורג ב־1965.
לוקיישן: שכונת רמת הנשיא.
11 צפייה בגלריה
רחוב אלי כהן, בת ים
רחוב אלי כהן, בת ים
רחוב אלי כהן, בת ים
(צילום: קובי קואנקס)
קצת היסטוריה: מדובר בשכונה ישנה ומעורבת, חיים בה עולים חדשים מברית המועצות לשעבר לצד משפחות חרדיות. היא נחשבת לשכונה איכותית וקהילתית בגלל ששתי הקבוצות נוהגות לשמור על צביון משפחתי וקהילתי.
מקור משיכה: "קיימים ברחוב הרבה בניינים ישנים, אך כמעט כל הדירות מרווחות, בין 100 ל־120 מטר רבוע. בנוסף מרביתם לקראת התחדשות, חלקם כבר חתמו על תמ"א או פינוי־בינוי וחלקם בדרך לשם. המשמעות היא שאתם רוכשים דירה ששוויה צפוי לעלות משמעותית בשנים הקרובות. בנוסף, דיירים רבים ברחוב הם בני משפחה, דבר שמעניק לו חוויה קהילתית ייחודית.
מה ברדיוס: "הרחוב קרוב לקניון בת ים, לקונסרבטוריון העירוני ולמוסדות חינוך רבים לגילאים שונים, דבר שמקל על "פיזור" הילדים בבוקר. בנוסף, הרחוב הוא חלק מעורקי תחבורה ציבורית מרכזיים, עם גישה לכל הארץ ואפילו לירושלים. הרחוב קרוב ליציאה לנתיבי איילון, ובקרוב הרכבת הקלה תעבור בסמוך אליו.
למי שיכול לקנות: בבניין ללא מעלית אפשר לרכוש דירה בעלות של כ־1.5 מיליון שקלים לקומה ראשונה או 1.4 מיליון בקומות גבוהות יותר. בבניין עם מעלית, דירת 4 חדרים יכולה להגיע לכ־1.8 מיליון. דירות 3 ו־4 חדרים ממוצעות, ללא מעלית, מוצעות להשכרה בכ־4,500 שקל.
דבר המומחית: "זה רחוב עם היצע נמוך וביקוש מאוד גבוה, לכן מחירי השוק פחות רלוונטיים עבורו - אם לא תחטוף, לא תצליח להיכנס אליו", אומרת קרול אליאב. "בשנים הקרובות הוא עומד לעבור מהפך של התחדשות עירונית ועבור זוגות צעירים זאת יכולה להיות הזדמנות פז, בעיקר בזכות האווירה המיוחדת של שכונת רמת הנשיא, שהופכת אותה לאחת מהשכונות האהובות בעיר".
ועוד משהו קטן: בעבר האיזור היה מזוהה עם תדמית בעייתית אך השכונה עברה סוג של 'מהפך', יש אומרים בזכות העלייה מברית המועצות לשעבר. השכנים עדיין יודעים לספר כי מנקת הרחובות של רחוב אלי כהן הייתה מהנדסת בכירה ברוסיה, שנהגה לבצע את עבודתה כשהיא מאופרת בקפידה, לראשה תסרוקת מהודרת, ועל ציפורניה לק מושקע.

רחוב מוהליבר, חולון: צמוד ושקט

מי ומה: על שם הרב שמואל מוהליבר, ממנהיגי התנועה הציונית "חיבת ציון" וממייסדי הציונות הדתית.
לוקיישן: הרחוב בשכונת רסקו בחולון, שכונה שקטה ומרווחת.
11 צפייה בגלריה
רחוב מוהליבר, חולון
רחוב מוהליבר, חולון
רחוב מוהליבר, חולון
(צילום: אלון משה)
קצת היסטוריה: רחוב מוהליבר ממוקם בשכונה ותיקה ומאופיין בבנייה נמוכה ובעיקר בבתים פרטיים, מה שהופך אותו לשקט. בשל כך, באזורים רבים הסמוכים לו אין כלל מצוקת חניה, כיוון שלבעלי הדירות יש חניה פרטית. בשנים האחרונות המחירים ברחוב עלו באופן משמעותי, גם בגלל העלייה בביקוש לבתים צמודי קרקע.
המקור משיכה: הרחוב מהווה חלק מקבוצת רחובות קטנים שצמודים אליו כמו רחובות הארז, השיטה, פבריגט, והקונגרס, שיחד יוצרים מעין יישוב קהילתי קטן בתוך חולון הסואנת. הרחובות שקטים אך קרובים למרכז חולון ולרחוב ההסתדרות המרכזי, מה שמגדיל את האטרקטיביות שלהם. רחוב מוהליבר מאופיין בבתים פרטיים ישנים אך גדולים, עם חצרות רחבות ידיים כפי שכבר כמעט אי־אפשר למצוא בבנייה החדשה. בחלקים אחרים ברחוב יש בניינים דו־קומתיים, בהם השכנים למטה נהנים מהגינה והשכנים למעלה משתמשים בגג.
מה ברדיוס: בסמוך לרחוב מוהליבר והרחובות הצמודים נמצא בית ספר תבור, שנבחר יותר מפעם אחת לאחד הטובים בעיר, גם בית הספר הוותיק אורט חולון וקו הרכבת הקלה הנבנה בשדרות ירושלים נמצאים במרחק הליכה של מספר דקות.
למי שיכול לקנות: דירות 4 חדרים ישנות נמכרות ב־2 מיליון שקל בממוצע, דירת 3 חדרים מוצעת להשכרה ב־4,500 שקל ודירת 4 חדרים ב־5,000 שקל.
דבר המומחה: "רחוב מוהליבר והרחובות הסמוכים מאופיינים באוכלוסייה איכותית ותיקה", אומר אלון משה. "היא מושכת אליה דור המשך איכותי שמעדיף לעתים בתים ישנים עם פוטנציאל על פני בתים חדשים בשכונות חדשות ואחרות בעיר".
ועוד משהו קטן: אל תנסו למצוא היגיון בחלוקת שכונת רסקו לא', ב' ו־ג'. למרות שלחלוקה אין משמעות, הדיירים תמיד מקפידים לציין לאיזה חלק של השכונה הם שייכים.

רחוב צאלים, חולון: קרוב רחוק

מי ומה: רחוב צאלים, חולון, על שם הקיבוץ בנגב.
לוקיישן: הרחוב נמצא בשכונת נאות רחל בחולון, שכונה מעורבת בין דתיים וחילוניים עם הרבה פעילות שכונתית, ומוסדות חינוך. סימן זיהוי נוסף: סמיכות לנתיבי איילון.
11 צפייה בגלריה
רחוב צאלים, חולון
רחוב צאלים, חולון
רחוב צאלים, חולון
(צילום: קובי קואנקס)
קצת היסטוריה: שכונה ותיקה אך מבוקשת, עם בניינים נמוכי קומה. בסמוך לרחוב יש את מרכז נאות רחל ובו שפע של חנויות, קצביות, סופרים, מכוני קוסמטיקה, ספרים וחדר כושר.
מקור משיכה: מבנים אומנם ישנים אך מאוד מרווחים, עם חדרים גדולים שלא קיימים בבנייה החדשה. בנוסף, ברחוב יש מספר פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי בשלבים שונים ובעשור הקרוב הוא יעבור התחדשות עירונית משמעותית.
מה ברדיוס: רחוב צאלים נחשב לרחוב שקט ופנימי, כך שיש לו את כל היתרונות של אזור מגורים רגוע, אך במרחק הליכה ממנו תוכלו להגיע לרחוב אילת בו יש שפע של עסקים מכל הסוגים. זה כמו לחיות בכפר אך להגיע לכל מקום במרחק הליכה. ברחוב יש גם פארק ענק וירוק, קופת חולים ומכולת. בנוסף, יש בשכונת נאות רחל רחובות שסובלים מפקקים כבדים עקב הקרבה לנתיבי איילון, אך רחוב צאלים נהנה ממרחק מסוים מהעמוס בשעות המרכזיות.
למי שיכול לקנות: דירת 3 חדרים נמכרת ברחוב ב־1.4 מיליון שקל, ודירת 4 חדרים ב־1.8 מיליון שקל. מחיר ממוצע לשכירות: דירת 3 חדרים נעה סביב ה־4,000 שקל.
דבר המומחה: זכיינית רימקס שיא מרכז, קרול אליאב: "מדובר ברחוב שקט ורגוע שקרוב להכל - בתי עסקים, יציאה לכביש ראשי ומוסדות חינוך. הרחוב הוא פתרון מושלם למי שרוצה לחיות במקום רגוע ופסטורלי ועדיין להיות קרוב להכל. בנוסף, הוא מציע דירות להשקעה בהזדמנות מצוינת כיוון שמרבית הפרויקטים העתידיים כבר קיבלו אישור עקרוני".
ועוד משהו קטן: בשנת 2015 ולאחר סאגה משפטית ארוכה ומייגעת פסק בית המשפט כי נתיבי איילון יפצו גם את דיירי הקו השני שמתגוררים בשכונת נאות רחל בחולון, בגין הנזקים שנגרמו להם עקב הקמת כביש 20. למרות שלא מעט משפחות מתחילת רחוב צאלים נמצאות על אותו ציר, דיירי הרחוב לא השתתפו במאבק המשפטי וכתוצאה מכך לא היו זכאים לפיצוי הכספי שקיבלו הדיירים מרחוב קדושי קהיר - כ־180 אלף שקל בממוצע לכל בית אב. דיירי צאלים לא היו היחידים שחששו ממאבק משפטי ופספסו את הפיצוי. עשרות משפחות משכונת ג'סי כהן הודיעו מראש כי לא יקחו חלק במאבק והסתפקו בפיצוי סמלי של עשרות אלפי שקלים.

רחוב הרב קוקיס, בת ים: הקו השני של החוף

מי ומה: רחוב הרב קוקיס, על שם הרב פסח קוקיס שהיה רבה הראשי של העיר בת ים במשך למעלה מ־40 שנה.
11 צפייה בגלריה
רחוב קוקיס, בת ים
רחוב קוקיס, בת ים
רחוב קוקיס, בת ים
(צילום: אייל ימיני)
לוקיישן: צפון־מערב העיר, בסמוך למרכז הוותיק.
קצת היסטוריה: מדובר באחד האיזורים היותר ותיקים של העיר אך המפותח שביניהם בשל הקירבה לתל אביב־יפו, לרחוב סוקולוב, והקרבה לציר הרכבת הקלה והיציאה לכביש המהיר. לאור התמורות הרבות באיזור, הרחוב הפך למבוקש מאוד בקרב רוכשים שמחפשים נכס להשקעה.
מקור משיכה: מדובר ברחב בעל בניינים נמוכי קומה ובתים פרטיים ישנים ובקו שני לחוף, עם כל היתרונות. וכל זאת בלי המחירים האסטרונומיים שיש לנכסים שעל החוף. עם זאת, הרחוב סובל ממצוקת חניה חמורה ולמרבית הדיירים אין חניה בטאבו. ברחוב מקדמים מספר פרויקטים להתחדשות עירונית שייצרו חניונים תת קרקעיים ואולי ישפרו את המצב. מצד שני, גידול האוכלוסיה יכול רק להחריף את המצוקה.
מה ברדיוס: למרות שהרחוב נחשב לשקט ופנימי יש בסמוך אליו מרפאה, סופרים ומסעדות, והוא מאוד קרוב לטיילת.
למי שיכול לקנות: דירת 3 חדרים בבניין ללא מעלית עד קומה שנייה - 1.7 מיליון שקל, ובקומות הגבוהות יותר, 1.5 מיליון שקל. שכירות - 4,500 שקל לדירת 3 חדרים ו־6,000 שקל לדירת 5 חדרים בבניין אחרי תמ"א 38.
דבר המומחה: מנכ"ל ובעלים רימקס סנטר מקבוצת ימיני, אייל ימיני: "יחסית לבת ים מדובר באיזור צעיר, עם הרבה תחבורה ציבורית וקרבה למוסדות חינוך. הרחוב קרוב לים אך בלי מחירי השיא של הים, שלדעתי כבר מיצו את עצמם. אנחנו צופים שמעכשיו דווקא מחירי הקו השני יתחילו לעלות".
11 צפייה בגלריה
אייל ימיני
אייל ימיני
אייל ימיני
(צילום: בר אלגרנטי)
עוד משהו קטן: למרות שמדובר ברחוב ישן מרבית בעלי הדירות צעירים יחסית לעיר בת ים, כיצד זה יתכן? רבים מדיירי הרחוב הם יורשים של נכסים שרואים בהם פוטנציאל משמעותי ולא מוכרים למרות עליית המחירים.

איך בחרנו?

הרחובות הנכללים ברשימת המבוקשים נקבעו על סמך שלושה קריטריונים: הראשון הוא קבינט מומחים שכלל את המתווכים שעובדים וחיים את חולון ובת ים. לאחר מכן נבחנה ההיסטוריה של העסקאות שנעשו בשנים האחרונות. ולבסוף - המלצות שהתקבלו מצד התושבים הוותיקים. כל הגורמים הללו שוקללו לרשימה שאתם רואים עכשיו.