חצי שנה מאז החל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה, ושוב היא מאכזבת את הנוסעים. רבים שהגיעו הבוקר (ראשון) לתחנות גילו שהיא שוב מושבתת בשל תקלה, והם יאלצו למצוא דרך אחרת להגיע למקומות העבודה, ככל הנראה באיחור. מאוחר יותר עדכנו ברכבת כי, "תנועת הרכבות שבה לפעילות מלאה, שימו לב ייתכנו עיכובים לאורך הקו".
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בבת ים. מושכת דיירים מבחוץ
הרכבת הקלה בבת ים. מושכת דיירים מבחוץ
הרכבת הקלה בבת ים. שוב הושבתה
(צילום: קובי קואנקס)

"נוסעות ונוסעים יקרים, בשל שיבושים במערכת האיתות ועל מנת לבצע אתחול מחדש של המערכת, יופסק שירות הרכבות. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית". זו ההודעה שפרסמה הבוקר חברת "תבל" המפעילה את "דנקל", קו הרכבת הקלה במרכז שנוסע מבת ים לפתח תקוה.

קראו גם:

עבור הנוסעים שכבר הגיעו לתחנות מדובר היה בהודעה מרגיזה במיוחד. "לא יתכן שזה שוב קורה", סיפר ל"מיינט בת ים", אחד הנוסעים הקבועים. "איך אפשר לסמוך על הרכבת הזו כשאתה אף פעם לא יכול לדעת אם היא תעבוד?".
רק בימים האחרונים פרסמנו כאן כי הרכבת הקלה שאמורה הייתה לספק מענה תחבורתי ל-234,000 נוסעים מדי יום, והושקעו למעלה מ-18 מיליארד שקלים, רחוקה להגיע ליעד השאפתני הזה. בפועל הרכבת מסיעה למעשה כ-70,000 נוסעים ביום, פחות משליש מן התחזית.

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בבת ים. סוף סוף נוסעת
הרכבת הקלה בבת ים. סוף סוף נוסעת
הרכבת הקלה בבת ים. הנוסעים מאוכזבים
(צילום: מתן דויטש)

אחת מהסיבות המרכזיות למיעוט הנוסעים נובע מהאיטיות שלה, במיוחד בחלקים העיליים בבת ים, אך גם לתקלות הטכניות הרבות יש חלק. נראה שהעובדה שהנוסעים לא יכולים לסמוך עליה במאה אחוזים, מהווה שיקול למעבר לשימוש קבוע ברכבת.
במקביל החלו במשרד התחבורה בצמצום התדירות של קו 1, שנוסע במסלול הרכבת הקלה, במטרה לבטלון לחלוטין במהלך השנה הקרובה. "חבל שמבטלים אותו", אמר אז ל"מיינט בת ים" אחד מנוסעיו הקבועים והוסיף: "אני מבין שמנסים לעודד שימוש ברכבת, אבל למה שניהם לא יכולים לפעול במקביל כדי שלנוסעים תהיה אלטרנטיבה? מכריחים אותנו לבחור ברכבת, אבל מה קורה אם יש איזשהי תקלה חשמלית או תאונה. חבל שדווקא במקום הזה חוסכים, ולמעשה פוגעים בציבור הנוסעים". בכך למעשה חזה את מה שמתרחש בפועל.