כתב אישום הוגש נגד סעיד עתילי (21) מבת ים ומוראד עתמאנה (28) מתל אביב, לאחר שהשניים ביצעו ניסיון חיסול של אדם ברכבו. כתב האישום חושף את השיטה שכמעט והסתיימה ברצח.
2 צפייה בגלריה
יצא לבוש שחורים והצטייד באקדח
יצא לבוש שחורים והצטייד באקדח
יצא לבוש שחורים והצטייד באקדח
(צילום: דוברות המשטרה)

מכתב האישום, שהגישה עו"ד רותם נוימן ווסרמן, עולה כי עתילי ועתמאנה קשרו יחד עם אהאב אבו רמדאן ואחרים לגרום למותו של אדם (א.א.). במסגרת הקשר הותקן מכשיר עיקוב מבוסס GPS על גבי רכבו, המאפשר קבלת מידע בזמן אמת על מיקומו של הרכב בטלפון עוקב.
מספר ימים לאחר מכן הגיע אבו רמדאן לביתו של עתילי בבת ים, ובאותה עת החזיק מוראד בעוקב והתחקה אחר מיקום רכבו של הקורבן. זמן קצר לאחר מכן התקשר עתמאנה לעתילי מספר פעמים באמצעות יישומון טלגראם על מנת למסור לו מידע על מיקומו של הרכב. במקביל, שלח עתמאנה לעתילי מספר הודעות באמצעות יישומון טלגרף במסגרתן הפציר בו להזדרז ומסר לו מידע על מיקומו של הרכב באותה עת.

קראו גם:

למרות קבלת המידע מעתמאנה, עתילי ואבו רמדאן לא נסעו באותה עת למקום הימצאו של הרכב לצורך מימוש כוונתם. מאוחר יותר בשעות הערב, שב עתמאנה ושלח לעתילי הודעות על אודות מיקומו של הרכב באותה העת באמצעות הטלגרף.

צפו ב"מחסלים" בפעולה >>>

זמן קצר לאחר מכן, יצאו עתילי ואבו רמדאן במהירות מהבניין, כשהם לבושים בשחור ומצוידים באקדח, והחלו בנסיעה מהירה לכיוון מזרח. השניים נסעו במהירות גבוהה ובנסיעה פרועה דרך בת ים ותל אביב, עד שירדו לאיילון בכיוון צפון, תוך שהם חוצים צמתים רבים כשברמזור בכיוון נסיעתם מופע אור אדום.
במהלך נסיעתם, הכווין אותם עתמאנה למיקומו של הרכב ברחוב יגאל אלון בתל אביב-יפו ואלה התחקו אחריו. א.א. הגיע עם רכבו לרחוב רקנאטי והשניים המשיכו לנסוע בכיוונו, בנסיעה מהירה ופרועה, תוך חציית צמתים באור אדום ונסיעה על מעברי חציה הומים.
לאחר מספר דקות הגיעו השניים ונעצרו בסמוך ובמקביל לרכבו של א.א, עתילי ירה לעברו 8 יריות מהאקדח והשניים נמלטו מן המקום בנסיעה מהירה ופרועה. נהג הרכב לא נפגע מהירי ובמכונית נצפו מספר פגיעות. בחקירה עלה כי כאשר רכב הקורבן נעצר, הגיח קטנוע ועליו שני חשודים חבושי קסדות, והרוכב ביצע לעברו ירי ונמלט בנסיעה מהירה. בעקבות מעשיהם נגרמו מספר פגיעות וחורי ירי לרכב באזור הכנף השמאלית והגלגל השמאלי הקדמי.
בהגיעם לבת ים, הסתירו את הקטנוע והחליפו את בגדיהם.

2 צפייה בגלריה
מרדף - תמונת פייסבוק
מרדף - תמונת פייסבוק
נסעו במהירות גבוהה וחצו אורות אדומים
(צילום המחשה: shutterstock)

השניים נעצרו בחודש שעבר, נחקרו תחת אזהרה בחשד למעורבות בניסיון הרצח ומעצרם הוארך מעת לעת. השבוע, עם הבשלת החקירה, הוגשה בעניינם של השניים הצהרת תושב ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
בבקשת המעצר ציינה עו"ד נוימן וסרמן כי: "המשיבים ביצעו עבירת אלימות חמורה תוך שימוש בנשק חם. מדובר בעבירות שבוצעו לאחר תכנון מוקדם ותוך הצטיידות באמצעים טכנולוגיים. תעוזתם ונחישותם של המשיבים לגרום למותו של המתלונן באה לידי ביטוי גם במעשיהם של עתילי ואבו רמדאן אשר לא בחלו בנסיעה פרועה ומהירה, לאורך רחובותיהן של הערים בת ים ותל אביב-יפו, תוך שהם מסכנים את חייהם של שאר משתמשי הדרך, והכל על מנת לממש את תכניתם".
כתב האישום מייחס לעתילי ולעתמאנה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) וניסיון לרצח. בנוסף, לעתילי מיוחסות עבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, נשיאה והובלה של נשק שלא כדין ושיבוש מהלכי משפט.