רחוב קרן היסוד בבת ים היה שנים רבות רחוב שקט בשכונת רמת הנשיא, אך בשנים האחרונות בת ים עוברת מהפכת התחדשות, וגם בקצה הרחוב החלה בניית מגדלים. ההתחדשות אמנם טובה לעיר, אך יש גם לא מעט חסרונות. זה הסיוט של תושבי רחוב קרן היסוד.
2 צפייה בגלריה
מצוקת החנייה ברחוב קרן היסוד בבת ים
מצוקת החנייה ברחוב קרן היסוד בבת ים
מצוקת החנייה ברחוב קרן היסוד בבת ים
(צילום: באדיבות תושב המקום)

שלום גבאי (54) מתגורר ברחוב קרן היסוד כבר יותר מ-40 שנה, ולדבריו, מאז החלה בניית המגדלים איכות החיים ברחוב הידרדרה ואף הפכה למסוכנת לתושבים הוותיקים. "מול בנייני המגורים שלנו, ברחוב השבטים, התחילו לבנות ארבעה מגדלים בני 35 קומות", מספר גבאי ל"מיינט בת ים".
מה הבעיה העיקרית שנוצרה לתושבים?
"קודם כל מצוקת חניה עצומה. בעבר הרחוב שלנו היה צבוע כולו בכחול-לבן, עכשיו כשהכל נהיה אפור – לא רק שלכל תושבי השכונה כבר אין איפה לחנות, אלא גם למעלה ממאה עובדי אתר הבנייה מגיעים ברכבם ומחנים לאורך הרחוב שלנו ותופסים את כל מקומות החנייה".

קראו גם:

עד כמה המצב גרוע?
"בתקופה האחרונה הפועלים החליטו לנכס לעצמם מספר גדול של חניות באופן לא חוקי, ולכן מדי פעם סוגרים עם סרט או מחסום פלסטיק כדי לשמור חניות עבור החברים שלהם. הגעתי השבוע וראיתי שאין חניה לאורך כל הרחוב. לקראת סופו, אחד הפועלים קפץ לכיוון הרכב שלי ומיד הודיע לי שאסור לחנות שם. ניסיתי להגיד לו בעדינות שלא מסומן כאן שזו חניה של המגדלים בבנייה, אין שלט, ושהם לא יכולים לנכס לעצמם שטח ולהגדיל אותו מדי בוקר".
כאן מתאר גבאי אירוע מטריד ואף מסוכן: "בסופו של דבר, כל כך מיהרתי הביתה ואחרי זה לעבודה, כך שאמרתי שאני חונה למספר דקות ומיד יורד להמשיך לעבודה. כאשר ירדתי למטה גיליתי שכל ארבעת הצמיגים שלי נוקבו. הייתי צריך להחליף את כל ארבעת הגלגלים".

צפו במצב ברחוב קרן היסוד:

הגשת תלונה במשטרה?
"אין טעם. הרי המשטרה לא תבוא ותתחיל לתחקר למעלה ממאה פועלים שעובדים כולם באתר הבנייה. וגם אם תתחקר אותם – מישהו מהם יחזיר לי את עלות החלפת הצמיגים?".
גבאי ושאר תושבי השכונה רוצים מהעירייה דבר אחד פשוט שאולי יחזיר חלק משלוות החיים לרחוב: "העירייה צריכה לצבוע מחדש בכחול-לבן את צידי המדרכות ברחוב, כפי שהיה בעבר. באופן זה, אורחים לא רצויים או שלא גרים ברחוב יצטרכו לשלם פנגו/סלופארק, ואני בספק רב אם הפועלים יעשו זאת – וכך לא תהיה מצוקת חניה".

2 צפייה בגלריה
חנית כחול לבן
חנית כחול לבן
העירייה תצבע שוב בכחול לבן?
(צילום: רועי אלמן)

לדברי גבאי הוא פנה בנושא לעירייה, "פניתי למוקד – והם רשמו את פנייתי. לאחר מספר ימים התקשרתי לשאול מה קורה עם זה, וענו לי שהפנייה טופלה. אמרתי להם איך היא טופלה? הרחוב עדיין בצבע אפור, אף אחד לא צבע בכחול-לבן, ובטח שלא הגיע אף פקח לרחוב כבר שנים. אמרו לי שטופלה כיוון שלצבוע רחוב בכחול-לבן צריך אישור ועדה של מועצת העיר, ועל כן הבקשה שלי הועברה לוועדה. מייאש".
לסיכום הוא אומר: "אני כמעט 42 שנים חונה ברחוב, ולא האמנתי שאבוא בבוקר ומישהו יחתוך לי את הגלגלים. זה כבר הפך להיות מפחיד, אני לא יודע איזה נזק יעשו לי או למי משכני מחר. אני מאוד מקווה שהעירייה תחליט לקחת את הנושא הזה ברצינות, ותתחיל לבצע פה אכיפה".
תגובת עיריית בת ים תתפרסם כשתתקבל.