גילה מאיר, תושבת בת ים המוכרת כחובבת חיות המסייעת לאימוץ כלבים נטושים, לא האמינה למראה עיניה. ברחוב אליו עברה אמה המבוגרת לאחרונה, שדרות העצמאות בבת ים, היא הבחינה בעשרות עכברים מתרוצצים ונכנסים גם לבתים.
2 צפייה בגלריה
החולדה בשדרות העצמאות
החולדה בשדרות העצמאות
העכבר בשדרות העצמאות
(צילום: באדיבות תושב הרחוב )
"אמא שלי מתגוררת בבניין חודש וחצי, הדירה עצמה מחודשת לחלוטין. אבל החל מהיום שעברה לגור שם, שמנו לב שהכניסה לבניין, חדרי המדרגות, החניון וכמעט כל איזור הבניין וסביבתו סובלים מכמות עכברים שבלתי תיאמן", מספרת מאיר.
יש הטוענים שמכת העכברים נובעת מחפירות הרכבת הקלה, אך לדברי התושבים באזור זה כלל לא בוצעו חפירות, והם מאשימים בתופעה החמורה דווקא את רמת הנקיון באזור.
"אני גם מתגוררת בסמיכות באיזור, ממש מספר רחובות מאימי, אבל אצלנו אין עכברים בכלל. אצל אמא שלי זה פשוט בלתי נסבל, והשכנים מספרים שהתופעה כבר קיימת כשנתיים או שלוש", מתארת מאיר ומחדדת: "הריבוע שבין הרחובות הרב הרצוג, שדרות העצמאות, אברהם ליבאי ורחוב צה"ל מוצף בעכברים. לאחרונה העירייה חידשה את המדרכה בשדרות העצמאות פינת בלפור – אבל העכברים באיזור כנראה לא מגיעים משם, והתופעה מתרחשת מחוסר ניקיון ולא מחפירות תת קרקעיות".

2 צפייה בגלריה
להדביר או לא להדביר?
להדביר או לא להדביר?
דרושה הדברה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

דיירי האזור כבר מכירים היטב את התופעה, "כבר התרגלו לראות עכברים כל הזמן בזמן שהילדים משחקים בחוץ, ואין יום שאני לא יורדת להוריד את הזבל וחולף לי עכבר או שניים בין הרגליים. בחנייה בבניין של אמי וגם בבניין ליד יש עשרות עכברים, שגם הם חיים בחניון".
פנית לעירייה?
"פניתי לעירייה לפני שבועיים. הם אמרו ששלחו הדברה – אבל שום דבר לא עזר. שלשום פניתי עוד פעם, ואמרתי שזה לא עזר, ואז קיבלתי הודעה שגם פנייה זו טופלה – אבל העכברים עדיין פה ובכמויות".

קראו גם:

מאיר ותושבים נוספים ברחוב חשים אובדי עצות: "אני כבר ממש פוחדת, כי זה יכול להביא מחלות נוראיות, ריחות, וזאת מעבר ללכלוך ולמראות הנוראיים. אין לי מושג מה עוד אפשר לעשות מעבר להדברה שהעירייה עושה. אבל צריך לעשות את זה באופן מאסיבי. אולי אפשר לפזר מלכודות, אולי צריך לשים רעל בנקודות מסוימות, אני לא בן אדם מקצועי – אבל זה סיכון עבור כל תושבי השכונה פה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "באזור זה מתבצעות בימים אלו עבודות נרחבות לשדרוג הרחוב באמצעות החלפת ריצופים, סלילת כבישים וזאת בנוסף לפרויקטי התמ״א באזור דבר שעשוי להגביר את יציאתם, בנוסף לחודשי הקיץ. הצוותים המקצועיים מבצעים טיפול מניעתי וטיפולי שוטף על פי רבעונים, זאת בנוסף לטיפולים נקודתיים על פי פניות התושבים למנהל הרובע ולמוקד העירוני, בשנים האחרונות פחתו הפניות בנושא ב-75%".