אפליקציה של הסטארטאפ הישראלי Shareitt, שינתה את כללי הלמידה בתיכון "אורט מילטון" בבת ים, ובקרוב תלמידיו יציגו את ביצועיהם ביריד בינלאומי למעצבי חדשנות בחינוך.
1 צפייה בגלריה
"מעורבים ופעילים". קארין דיגה וטליה חיו
"מעורבים ופעילים". קארין דיגה וטליה חיו
"מעורבים ופעילים". קארין דיגה וטליה חיו
(צילום פרטי)
קראו גם:
מדובר באפליקציה שמאפשרת לתלמידים להרוויח נקודות ולהשתמש בהן למטרות שונות.
"אחרי שסיימנו מכירה של בגדי יד שנייה, חיפשנו את הפרויקט הבא", מסבירה תלמידת כיתה ח', טליה חיו (13). "כך התחברנו לאפליקציה. הרעיון הוא שהמורים מעלים בקשות לטובת בית הספר, כמו עזרה בארגון סדנה, הכנת חומרים לפעילויות וסיוע לתלמידים מכיתות אחרות. כל תלמיד שמבצע אותן, מקבל ניקוד ויכול להשתמש בו עבור עצמו או לתרום לניקוד של כל הכיתה".
מה אתם "קונים" עם הניקוד?
"יש כל מיני אפשרויות. אני, לדוגמה, הכנתי סרטון לפעילות ובתמורה קיבלתי שיעור חופשי. אבל אנחנו גם משתדלים להעביר נקודות לכל הכיתה, כי אז מקבלים דברים יותר גדולים, כמו יום ללא תלבושת, החלפת מקומות בכיתה או ערב סרט".
לפעילות הלימודית יש גם מטרה נוספת: תלמידי שכבת ח' הגיעו לחטיבה בשיא מגפת הקורונה, ולא התאפשר להם להפוך לחלק מקהילת בית הספר, אך האפליקציה החדשה שינתה את המצב. "היא הפכה אותנו למעורבים ופעילים בבית הספר", מסבירה תלמידת כיתה ח', קארין דיגה (14). "לפני כן כמעט שלא הכרתי את הצוות. תמיד היינו החדשים, ובגלל הקורונה לא ממש הייתה לנו הזדמנות להתערבב עם כולם. עכשיו אנחנו ממש מרגישים חלק מבית הספר, וגם עושים מעשים טובים ומתוגמלים על זה".
לתחושה שותפים גם המורים. המורה לספרות ופילוסופיה בבית הספר, תום איתן, מסבירה כיצד המערך שינה את הדינמיקה בכיתה: "כולנו מכירים את המבנה ההיררכי של מורה, שכל הכוח והידע מרוכזים אצלו, מול תלמידים ש־99 אחוז מהזמן רק משתיקים אותם. בעזרת האפליקציה הלמידה השתנתה. אחרי חמש דקות הסבר, כולם עוברים לעשייה והעברת ידע. עבורנו, המורים, זה כמו חלום שהתגשם ‑ גם שיתוף פעולה עם סטארטאפ, גם מיומנויות של חקר, עמידה מול קהל ועצמאות, וכמובן הזדמנות חשובה להביע את החוזקות של התלמידים".
תלמידי אורט מילטון וטבנקין נבחרו להציג את הפיתוחים הטכנולוגיים שיצרו ב"ביאנלה 2022" - יריד בינלאומי למעצבי חדשנות בחינוך של ה־OECD, שייערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות 48 מדינות.
במסגרת "דוכן בת ים בלוקצ'יין", יציגו תלמידי כיתה ח' מאורט מילטון את פרויקט האקו־סיסטם, וידמו ביחד עם אורחי הדוכן את הפעילות שהם עצמם מבצעים בבית הספר בשימוש באפליקציה.