לפני למעלה מעשור נסגר בית הקולנוע האחרון בבת ים, מאז נאלצים תושבי העיר לצאת לתל אביב או ראשון לציון כדי לראות סרט על מסך קולנוע עם פופקורן. בדיוק לפני שנה (אוגוסט 2023) הודיעה עיריית בת ים שיצאה למכרז להקמת קולנוע חדש בעיר, ובדצמבר 2023 זכתה רשת "מובילנד" במכרז והבטיחה שהקולנוע יעבוד גם בשישי ושבת.
מה קרה מאז? למה העבודות עדיין לא התחילו? מתי נוכל שוב לראות סרט בקניון בת ים? יצאנו לבדוק.
2 צפייה בגלריה
מובילנד. תקים את הקולנוע החדש בבת ים
מובילנד. תקים את הקולנוע החדש בבת ים
מובילנד. תקים את הקולנוע החדש בבת ים
(צילום: יח"צ)

עבודות השיפוץ עדיין לא התחילו


בשיחה עם "מיינט בת ים" מספר יניב הרוש, מנכ"ל רשת "מובילנד" שזכתה במכרז להקמת הקולנוע בדצמבר 2023 כי, "מאותו יום החל מסע השגת רישיונות והיתרים מעיריית בת ים ובעיקר ממשרד הפנים. זו הייתה דרך ארוכה, אבל אנו לקראת הישורת האחרונה בהחלט, ומאמין שכבר בעשרה הימים הקרובים נקבל סוף סוף את המפתח למקום שעתיד לקום הקולנוע בתוך קניון בת ים".
כלומר, עוד לא התחלתם בשיפוצים?
"עדיין לא נכנסנו פיזית לנכס. ברגע שנקבל את האישורים והמפתח, נתחיל בשיפוץ".

קראו גם:

מה מתוכנן בקולנוע החדש?
"אנחנו עומדים להקים ארבעה אולמות קולנוע על שטח של 1,500 מ"ר, בהתאם לסטנדרט הגבוהים שאנו רגילים אליהם ברשת "מובילנד", אם זה מקרני לייזר חדישים, מערכות סראונד דולבי ומזנון עשיר. בנוסף, יהיו לנו כורסאות לזוגות, מיטות מיוחדות לישיבת VIP, וכמובן ריפיל refill) של שתייה במזנון".

הקולנוע החדש בקניון בת ים
(צילום: באדיבות רשת בתי הקולנוע מובילנד - קניון בת ים)


היה לכם עיכובים במתן רישיונות כי הקולנוע יהיה פתוח בשבת?
"לא היו שום עיכובים בצד הזה, לא מהעירייה ולא ממשרד הפנים. למעשה, קיבלנו שיתוף פעולה, אבל תהליכים ביורוקרטיים לוקחים זמן. אנחנו פותחים את בית הקולנוע שלנו בדיוק במקום בו צריך אותנו. העבודה שלנו היא לחשוב על כל הפרטים - מרגע שרכשתם כרטיס ועד הרגע בו אתם עוזבים את אולם הקולנוע כשמסתיים הסרט. זה הולך להיות משהו שעוד לא ראו מעולם בבת ים או בסביבה".

2 צפייה בגלריה
בית קולנוע חדש בבת ים
בית קולנוע חדש בבת ים
בית קולנוע חדש בבת ים. חוויה אחרת
(צילום: אופיר זגורי, מובילנד)

מתי יפתח הקולנוע בבת ים?


השאלה שהכי מעניינת את תושבי בת ים היא מתי סוף סוף יפתח הקולנוע. הפתיחה אמנם כבר לא תהיה בקיץ, אבל להרוש בהחלט יש בשורות טובות.
מתי זה יקרה?
"אם באמת הכל ילך כשורה, לא תהיינה הפתעות של מלחמה, או אירועים יוצאי דופן, אני מאמין שכבר בסוף דצמבר הנוכחי יפתח הקולנוע, מקסימום תחילת ינואר, כך שתושבי בת ים והערים הסמוכות בוודאי יספיקו לצפות בחלק משוברי הקופות והסרטים שיהיו מועמדים לאוסקר של השנה הקרובה".