מבקרים שהגיעו בימים האחרונים לקניון בת ים הופתעו לגלות מחסום חדש בכניסה לחניון. המשמעות: החנייה שעד כה הייתה בחינם תהפוך בקרוב לחנייה בתשלום.
2 צפייה בגלריה
המחסום החדש שהוצב בכניסה לקניון בת ים
המחסום החדש שהוצב בכניסה לקניון בת ים
המחסום החדש שהוצב בכניסה לקניון בת ים
(צילום: פרטי)
מאז שהוקם, החנייה בקניון בת ים הכוללת 1,200 מקומות חניה ומתוכם 40 מקומות לנכים, תמיד הייתה בחינם, כך שהשינוי המתקרב בנהלי החנייה ודרישת התשלום שתחל בקרוב כבר מעוררת סערה בעיר.
תושב העיר, העלה פוסט זועם ברשתות החברתיות וכתב:
"הנהלת קניון בת ים, שלום רב. תושבי רמת הנשיא בפרט ותושבי בת ים בכלל, לא פראיירים. לא מצליח להבין למה 30 שנה החניה הייתה חינם, ויום בהיר אחד החלטתם לעשות חניה בתשלום!!! למה בילוי שלי בקניון או קניות בסופר צריכות לעלות לי עכשיו יותר??? בקניונים בערים השכנות החניה היא חינם. אז מה אתם חושבים שתושבי בת ים נהיו מיליונרים??? הדבר לא מתאים לעיר ולאופי התושבים!!! מספיק לעשוק אותנו!!! תתחשבו ותעיפו את המחסומים ואת כרטיסי החניה!!!".

קראו גם:

בשיחה עם "מיינט בת ים" הסביר א' את הכעס, ואמר: "הייתי בשוק שהציבו מחסום לתשלום בכניסה לחניון, אחרי כל כך הרבה שנים שהחניה שם הייתה בחינם. לא מספיק יוקר המחייה שמכבידה עלינו גם ככה – מה מפריע להם שפתאום צריך לשנות את המדיניות אחרי כל כך הרבה שנים, ולהתחיל לקבוע לנו מחירים?".

2 צפייה בגלריה
קניון בת ים. בקרוב החנייה תהיה בתשלום
קניון בת ים. בקרוב החנייה תהיה בתשלום
קניון בת ים. בקרוב החנייה תהיה בתשלום
( צילום: קובי קואנקס)

בדיקת "מיינט בת ים" עם הנהלת הקניון מלמדת כי, "אכן בקרוב יתחילו לגבות תשלום על הכניסה לקניון, כפי שמקובל בשאר קניוני ביג בארץ".
ומה אומרים ברשת קניוני ביג שהקניון בבעלותם? מהם נמסר: "כחלק ממהלך השיפוץ שעובר הקניון, הוכנו גם עמדות חנייה שהפעלתם תחל רק לקראת סוף השנה. הסדרת החנייה נועדה להבטיח נוחות מרבית לבאי הקניון, שייהנו מחנייה חינם למשך שלוש שעות. ובכל מקרה כאמור הפעלת החניה תחל לקראת סוף השנה".
א', יהיו שעתיים או שלוש חינם, זה לא מספיק לבילוי בקניון?
"גם אם זה שעתיים או שלוש חינם, אני מכיר קבוצה של פנסיונרים שמגיעים לשתות קפה בארומה כמעט כל יום, ובטח בכל יום שישי. זה סוג של פרלמנט כזה, ואני בטוח שחלק מן הקשישים האלה גם מגיעים עם רכב. עכשיו הם יפסיקו להגיע לחלוטין, כי הרי הם יושבים שם כמה שעות טובות, נהנים מהמזגן והקפה – גם כך אין הרבה מקומות לשבת בבת ים, ופה הקניון והחנויות פשוט יפסיד את הלקוחות האלה".
עוד הוא מוסיף ומסביר את הבעיה ואומר: "בכל יום שישי אנחנו נכנסים עם הרכב לחניון כדי לעשות קניות גדולות של מזון, וחייבים להעמיס את האוכל ברכב. מה שקורה, שאחרי שעתיים של קנייה, פתאום הילד רוצה גלידה, אשתי רוצה איזה בגד – והנה הופ, לא שמים לב לשעה - עבר הזמן וצריך לשלם על החנייה. איזו הפתעה, ומכבידים לנו את התשלום בעוד 20 שקל לערך על החניון".
לסיכום הוא קורא לתושבי העיר להתנגד למהלך החדש בטרם יחל: "אני מכיר שבאיזור מתחם רמי לוי בבת ים הייתה תקופה שרצו לגבות על חניה והציבו מחסומים בכניסה לרחבה שם. הרחבה עמדה ריקה, התושבים התנגדו – ובסוף הסירו את עמדות התשלום. אני מאוד מקווה שזה יקרה גם פה".
מהנהלת בת ים נמסר כי טרם הוחלט מה יהיה גובה התשלום על החניון