הורים לילדות שאמורות ללמוד בגן ברחוב השבטים בבת ים מאיימים להשבית את הלימודים לאחר שגילו שבצמוד לגן פועל אתר בנייה, שלטענתם עלול לסכן את בנותיהם. "אף אחד לא רוצה שהילד שלו ילמד באמצע אתר בנייה, אסור לשחק בחיים של ילדים", הם אומרים.
2 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים, השבוע
הפגנת ההורים, השבוע
הפגנת ההורים, השבוע
(צילום: קובי קואנקס)
ההורים דורשים כעת מהעירייה למצוא להם מבנה חלופי. לאחר שהגן הנוסף במתחם נסגר עקב המצב, נותרו רק הורים מגן "מים חיים", והם טוענים שהדרך לגן אינה בטוחה בגלל קרבתו של אתר בנייה שנמצא מול הגן ומאלץ את ההורים והילדים ללכת על הכביש, בין משאיות וערימות עפר.
עד כמה המצב חמור? בכניסה לגן מוצב שלט אזהרה גדול ממדים עליו כתוב כי יש להיזהר כיוון שמדובר באתר בנייה.
"איך הילדות שלנו ילמדו ככה?", תוהה אם לילדה ששובצה בגן. "זה פשוט בלתי אפשרי. כל האיזור מלא בפועלי בניין, רעש, לכלוך, משאיות עם ציוד כבד ומסוכן, זה לא הגיוני. גם לרכב הצלה אין גישה לשם בשעת חירום. מי מוכן לקחת על עצמו אחריות כזאת? לשלוח עשרות ילדות קטנות לגן שאין דרך להגיע אליו בשעת צרה? כמעט כל ההורים ביטלו את הרישום לגן".
ההורים פנו לעירייה וביקשו ממנה לשכור מבנה אחר שנמצא באיזור, אך לטענתם הפתרון היחיד שהוצע להם הוא גן שנמצא במרחק של 45 דקות הליכה.

2 צפייה בגלריה
משאיות ליד בגן
משאיות ליד בגן
משאיות ליד בגן
(צילום פרטי)

"בחרנו לגור כאן כי אנחנו קהילה. לא ייתכן שישלחו אותנו לגן בצד השני של העיר. רבים לא מחזיקים רכב, וגם אלה שכן לעולם לא יצליחו לפזר את שאר ילדיהם ולהגיע לעבודה בזמן. זה בלתי אפשרי, בטח לא עם כל הפקקים שיש בבת ים היום".
בין היתר ארגנו ההורים הפגנה, ואף פנו לשרת החינוך, יפעת שאשא־ביטון, בבקשה שתתערב בנושא, וציינו כי אם לא יימצא פתרון, ישביתו את הלימודים.
"אף אחד לא רוצה שהילד שלו ילמד באמצע אתר בנייה. אסור לנטוש אותנו ואסור לשחק בחיים של ילדים. אם לא יהיה שינוי הילדה שלי תשאר בבית ב־1 בספטמבר".
קראו גם:
מעיירית בת ים נמסר: "לפני כמה חודשים ביקשה העירייה להעביר את הגן, אך התבקשה על ידי נציגי הקהילה להשאירו במקום. רק בחודש האחרון, פנו הורי הגן וביקשו בכל זאת העברה למיקום חלופי. הנהלת העיר הנחתה לעשות הכל על מנת למצוא פתרון אך יש לזכור כי בשלב הזה, רגע לפני פתיחת השנה, יש מעט מאד מבנים ריקים שיכולים לשמש כגנים. בכל מקרה, כל הורה שיבקש לעבור לגן אחר יקבל אישור מיידי. בניגוד לנאמר הנושא הובא בפני הנהלת העיר רק באחרונה, ונמצא עדיין בבחינה".