ראש עיריית בת ים לשעבר, יוסי בכר, דורש מהעירייה הבהרה לגבי העצורים בפרשת השחיתות. "ההתנערות שלהם גורמת לאנשים לחשוב שזה קרה בתקופתי- אני נקי כפיים", הוא מבקש להבהיר.
כבר שנה שמחלקת מפלג ההונאה של מחוז תל אביב מנהלת חקירה סביב החשדות לשחיתות בעיריית בת ים, בין היתר לאחר שראש העירייה, צביקה ברוט, הגיש בעצמו תלונה על העניין. בשבוע שעבר עצרה המשטרה שני חשודים בשורה של עבירות שחיתות. בשלב זה קיים צו איסור לפרסום שמותיהם, אך מדובר בשני אנשים שהיו מעורבים מאוד בנעשה בעיריית בת ים ויצרו קשרים משמעותיים באגפים השונים. על פי החשד, הם שימשו כסוג של 'מאכרים' שמטפלים בבקשות המוגשות לעירייה. התלונה נגדם הוגשה על כך שהם מזרזים טיפול בתיקים באופן לא חוקי. לאחר החקירה הם שוחררו לביתם.
2 צפייה בגלריה
מבקש הבהרות. יוסי בכר
מבקש הבהרות. יוסי בכר
מבקש הבהרות. יוסי בכר
(צילום: קובי קואנקס)
בעיריית בת ים ביקשו להדגיש כי העצורים אינם עובדים בעירייה וכי הפרשה אינה קשורה לראש העירייה או לסגניו הנוכחיים, אלא לבעלי תפקידים מהעבר. כתוצאה מכך, טוען ראש עיריית בת ים לשעבר, יוסי בכר, רבים מתומכיו מאמינים כי מדובר בפרשה מתקופתו.
"אני מוכן להתחייב שזה לא קרה בתקופתי ואין לי שום קשר למקרה", אומר בכר. "לפי הודעת העירייה עלול להשתמע שזה קשור אליי כי הם כתבו שזה לא קשור לסגנים הנוכחיים, לכן אנשים רבים פנו אליי ושאלו כיצד זה ייתכן. הם צריכים להוציא הבהרה מסודרת וגם אם אסור לפרסם שנה ספציפית, הרי ברור שזה קרה בשנים האחרונות, כי אין על זה התיישנות - אבל זה לא בקדנציה שלי. פיזור הערפל גורם לאנשים לחשוב דברים לא נכונים, לפעמים מוטב לא לומר כלום מאשר להטעות. הם כותבים בעלי תפקיד לשעבר. יש אנשים שהיו בעלי תפקיד בתקופתי וגם בתקופה שאחריי, צריך להיות מדוייקים".
קראו גם:

2 צפייה בגלריה
"לא קשור לראש העירייה המכהן או סגניו". ברוט
"לא קשור לראש העירייה המכהן או סגניו". ברוט
"לא קשור לראש העירייה המכהן או סגניו". ברוט
(צילום: קובי קואנקס)

מעירית בת ים נמסר בתגובה: "העירייה אינה צד לנושא ולכן לא יכולה להגיב על הצד העובדתי. עם זאת, על פי הפרסומים מדובר באירועים שהתרחשו החל משנת 2015-2016 ואף לפני כן.
לגבי זהות החשודים, איש מהם לא היה קשור בענייני העירייה ולא היה עובד עירייה בשנים האחרונות. יש לציין שהפרשה אינה קשורה לראש העיר או לסגניו המכהנים כיום, ולא לשום עובד עירייה כיום, אלא עוסקת בבעלי תפקידים בעבר. אנו מודים מקרב לב למשטרת ישראל על עבודתה המקצועית ועל שיתוף הפעולה. כפי שהתחייבנו, לעולם לא ניתן לאף אחד לשלוח שוב יד לקופה הציבורית של תושבי בת-ים כפי שהיה בעבר, ולא ניתן לאף אחד להחזיר את העיר לאחור״.