ערן קיוויתי, תושב בת ים, רכש רכב חשמלי במחשבה שסמוך לביתו, בקניון בת ים, קיימת עמדה טעינה ציבורית. זמן קצר לאחר הרכישה הופתע לגלות שהעמדה הוסרה, ובעיר אין עמדות טעינה אחרות. את רכבו הוא נאלץ להטעין בחולון או בראשון לציון.
את הרכב רכב בפברואר האחרון ובמשך מספר שבועות היה מטעין את רכבו בחניית הקניון, בעמדה הציבורית של חברת "אפקון", ואז הכל השתנה. "יום אחד אני מגיע לחנייה בקניון בת ים, ומגלה להפתעתי שאי אפשר לטעון יותר. חברת 'אפקון' ניתקה את עמדת ההטענה בקניון בת ים. הייתי בשוק, וניסיתי לברר איפה עוד איפה להטעין, ולהפתעתי – אין יותר בבת ים מקומות טעינה לרכב חשמלי", הוא מספר ל"מיינט בת ים".
קראו גם:
לאחר בדיקות מרובות, גילה שהוא צריך לנסוע עד לקניון חולון, או לסירוגין לכמה נקודות בראשון לציון – כי רק שם יש נקודות הטענה לרכב חשמלי: "פתאום אני צריך ללכת ברגל שני קילומטרים, לבקש טרמפים, או לנסוע בתחבורה ציבורית רק כדי להגיע לעמדה שבה אני יכול להטעין את הרכב, בגלל שבכל בת ים אין בכלל עמדות טעינה. זה אבסורד, כי רק להגיע לרכב שלי ברגל זה יכול לקחת חצי שעה".
מבירור עולה שכיום קיימת בבת ים עמדת טעינה אחת - הפתוחה רק לאורחי המלון בקניון ארנה, ולא לציבור הרחב. הפתרון היחיד נכון לעכשיו עבור תושבי בת ים המעוניינים בעמדת טעינה ציבורית לרכבם החשמלי הוא אך ורק יציאה מחוץ לעיר.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בעיר אין עדיין עמדות טעינה ציבוריות לכלי רכב חשמליים. לפני כמה חודשים החלה העיריה בהליכי מכרז כדי להתקשר עם אחת החברות שעוסקות בתחום ובתקופה הקרובה, לאחר השלמת המכרז ובחירת הזוכה, יוצבו ברחבי העיר עשרות עמדות טעינה ציבוריות בשכונות השונות. לגבי הפעלת עמדות הטעינה הפרטיות שקיימות בעיר, לא קיימת שום מגבלה מבחינת העיריה להפעלת העמדות הפרטיות והדבר נתון לשיקול דעתם של המפעילים. כשיוצבו העמדות הציבוריות הן יפעלו מסביב לשעון״.
מחברת 'אפקון' נמסר בתגובה: "בשל דרישת תשלום הארנונה על הצבת עמדות הטעינה, אפקון חדלה מלהפעיל את העמדות שברשותה בעיר בת-ים. עיריית בת-ים הינה אחת משתי הרשויות המקומיות הבודדות המחייבות נכס, שהותקנה בו עמדת טעינה, בתעריף ארנונה שונה מזה שחויב קודם להתקנתה. אנו קוראים לעירייה לחזור בה מהחלטתה ולפעול בנושא בדומה לכ-30 רשויות מקומיות נוספות. אפקון תמשיך לספק פתרונות מתקדמים לתחבורה חשמלית לאזרחים ברחבי ישראל".