לאחר אובדן של מספר ימי לימוד רבים בעקבות המצב הבטחוני, החליט ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ליזום רעיון מקורי ולהוציא מכתב אל שר החינוך, יואב קיש, בו הוא מבקש לצמצם את חופשת החנוכה לילדים ולמורים, במטרה להשלים ימי לימוד חשובים.
3 צפייה בגלריה
חופשת חנוכה תבוטל?
חופשת חנוכה תבוטל?
חופשת חנוכה תבוטל?
(צילום המחשה: canva)
ההורים, שאמורים להצביע בבחירות המוניציפליות הקרובות בעיר, בוודאי יאהבו את יוזמתו של ברוט, המאפשרת להמשיך ולעבוד בשגרה וליהנות מעוד שעות חופש מהילדים, אולם התלמידים שאמורים להגיע לבית הספר קצת פחות אוהבים את הרעיון. אולם מי שבאמת זועם על המכתב הם דווקא המורים, הגננות ועובדי משרד החינוך.
כך למשל הגיבה מ', תושבת בת ים שעובדת במשרד החינוך: "ושוב תודה על ה'הערכה' לצוותי החינוך, שלא משנה מה קורה, העיניים על החופשות שלהם; אז מה אם עבדנו כל הזמן הזה מרחוק – ישבנו, תכננו, השקענו, נתנו מענה לכל הורה וילד שהיה צריך אותנו לא משנה באיזו שעה או יום, וכן, כל זה נקרא לעבוד, גם אם לא היינו במבנה הגן. כל כך מאכזב שחוסר הערכה והבנה מגיע מלמעלה. נראה לי ששכחתם את הערך של אנשי החינוך ומה שחשוב זה רק הרצון לרצות את ההורים.
וכן, כמובן שלמצוא להורים פתרונות בחופשת חנוכה זה נושא מבורך, לכן אתה מוזמן לגייס עובדים שרוצים לעבוד וליישם את התוכנית המופלאה 'בית ספר של החופש הגדול' גם בחנוכה. ולכם הורים יקרים, יש לי הבנה מלאה לרצון בביטול החופשה, גם אני אמא, אבל תעצרו שנייה ותחשבו ‑ אנחנו הגננות והמורים לא הכתובת. ושאף אחד לא ייתן פתרונות על חשבוננו במקום למצוא דרך שתדרוש ממנו מאמץ".

3 צפייה בגלריה
המכתב ששלח ברוט לשר החינוך
המכתב ששלח ברוט לשר החינוך
המכתב ששלח ברוט לשר החינוך
(צילום מסך)

קראו גם:

גם תושבת בת ים והמורה מבית הספר דרכא המר, שיראל רגב־שמואלי, הגיבה: "סליחה??? זה כאילו להגיד שהמורים לא עבדו. עבדנו, הכלנו, היינו שם בשביל התלמידים וההורים ובשביל כלל המערכת! היינו ראשונים. מה זה הדבר הזה לבטל את חופשת חנוכה??? עד עכשיו היה לנו חופש??? הידיעה שיש חופשה מחזיקה אותנו. פשוט חרפה!".

3 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט. פנה לשר החינוך
(צילום: שאול גולן)

ברוט עצמו הגיב למכתב שכתב, ואמר: "פניתי לשר החינוך, יואב קיש, בקריאה לבטל את חופשת החנוכה השנה, או לפחות לצמצם אותה ליום או יומיים בלבד. כל ילד וילדה בבת ים, ובישראל כולה, זכאים לחינוך איכותי ורציף - במיוחד בתקופות מאתגרות שכאלה. יש לבצע זאת בתיאום עם ארגוני המורים, או בדרך שלא תפגע בצוותים החינוכיים ותתגמל בהתאם את מי שירצה להשתתף בכך. הרציפות הזו הכרחית לבניית החוסן הנפשי והחברתי של הילדים שלנו, שלמען העתיד שלהם ישראל נלחמת. אנו מבקשים לעשות זאת בתיאום עם ארגוני המורים, ובאמצעות תגמול כספי לאנשי צוות חינוכי שירצו בכך בלבד".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בימים אלה בדיונים אל מול הגורמים הרלוונטיים".