ראש עיריית בת ים הכריז כי לראשונה ייהנו צעירי העיר מתוכנית "מחיר למשתכן", אך דיירי שכונת הקרוואנים שעל שטחה אמור לקום הפרויקט, ממליצים לזוגות הצעירים להתאזר בסבלנות.
1 צפייה בגלריה
ברוט ואלקין
ברוט ואלקין
ברוט ואלקין
(צילום: מתוך פייסבוק)
קראו גם:
כבר יותר משנתיים שראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מנסה לקדם תוכנית של מחיר למשתכן בעיר, בו תינתן עדיפות לזוגות צעירים תושבי העיר. גם שר האוצר לשעבר, משה כחלון, הבטיח לסייע בנושא ובפתיחת סניף של מפלגת "כולנו" בעיר הבטיח כי תוך זמן קצר התוכנית תצא לפועל.
אלא שעם הזמן התחלפו ממשלות, ובחודש אוגוסט האחרון קיבל ברוט גם משר השיכון החדש, זאב אלקין, הבטחה כי בת ים תשתתף בתוכנית מחיר למשתכן.
אז אם יש הסכמה בין העירייה לממשלה, מדוע זה עדיין לא קורה?
בעיר אין שטחים פנויים, ועל כן מלכתחילה הצהיר ברוט כי את התוכנית הוא מתכוון ליישם בשכונת הקרוואנים, אותו שטח שטרם פונה מדייריו.
הדיירים אמנם הגיעו להסכמות עם מינהל מקרקעי ישראל, ואף חתמו על הסכם עם העירייה לגבי תשלום חובות הארנונה שלהם, כאשר הסיכום הוא שחלק מהכסף שיקבלו ממינהל מקרקעי ישראל עבור השטח ישמש לתשלום חובות הארנונה.
כדי למנוע פערים, הוסכם כי את הכסף יעביר המינהל לעירייה, ובחודש מרץ 2020 העבירה עיריית בת ים למשרד הפנים בקשה לאשר את הסיכום, אך עד עכשיו, שנה וחצי אחרי, הנושא טרם נפתר.
אז על סמך מה מאמינים בעיריית בת ים שבקרוב ייהנו צעירי העיר ממחיר למשתכן?
"כל עוד העירייה ממשיכה לתת לנו, התושבים, להתמודד עם גופי המדינה, היא לא יכולה לצאת בהכרזות", אומרים בשכונת הקרוואנים. "איפה תקימו מחיר למשתכן? על הגג שלנו? במקום לעבוד ולהפעיל לחץ, כמו שהם יודעים לעשות, הם מחכים שאנחנו נעשה את זה. עבור הוזלת הארנונה ששווה לנו התושבים כמה שקלים בודדים, ברוט רץ בין כל משרדי הממשלה ונלחם בשיניים, אז למה עבור דיור בר השגה וסיוע לדיירים של שכונה שלמה הוא לא באמת נאבק?".
בעיריית בת ים טוענים כי העירייה עשתה מעל ומעבר ואף ויתרה על הריביות וההצמדה של חובות הארנונה של הדיירים, שמוערכים במיליוני שקלים. לראיה טוענים בעירייה, בשיחה בין השר אלקין וברוט, השר נשאל מה העירייה עוד יכולה לעשות כדי לזרז את ההליך, והשר השיב שהעירייה עשתה מעל ומעבר וכעת יש להמתין למשרדי הממשלה.
לגבי פרויקט מחיר למשתכן נמסר מהעירייה: "בזכות מאמצי ראש העירייה והנהלת העירייה הכניס משרד השיכון את העיר לרשימת הערים בהן יופעלו פרויקטים של דיור בר השגה כמו מחיר למשתכן ומחיר מטרה. כעת ממתינים להודעת משרד השיכון על לוחות הזמנים והמיקומים המיועדים".