בסוף השבוע נפצע תושב בת ים באורח אנוש לאחר ששריפה פרצה בדירת מגורים ברחוב ירושלים. על פי הממצאים בדירה, הושאר בה כלי עישון דלוק. בכיבוי אש מציינים כי עם פתיחת עונת החורף חלה עלייה במקרי השריפות: "שריפות חורף מסוכנות, כי אין בחלל חמצן, ועד שהאש הופכת לגלויה אנשים עלולים להיחנק".
1 צפייה בגלריה
תוצאות השריפה בדירה בבת ים
תוצאות השריפה בדירה בבת ים
תוצאות השריפה בדירה בבת ים
(צילום: כיבוי אש מחוז דן)
קראו גם:
מקרה השריפה ברחוב ירושלים התרחש בלילה שבין שישי לשבת לקראת השעה 4:00 לפנות בוקר. צוותים בפיקודו של להב מורן פקס הגיעו למקום האירוע ואיתרו את מוקד האש. הלוחמים עלו לדירה בקומה השנייה והחלו בפעולת סריקה לאיתור לכודים, כאשר במהלך הסריקה אכן אותר אדם, ופונה לבית החולים במצב קשה בעקבות שאיפת עשן. כתוצאה מהבעירה נגרם נזק לתקרת המבנה, הבנויה בשיטת רביץ, ולמקום זומן מהנדס לאשר את המבנה להמשך מגורים.
בחקירה שבוצעה במקום על ידי חוקר דליקות, נמצא שהסיבה לפרוץ הדליקה היתה כלי עישון.
עם תחילת החורף ידוע כי שריפות רבות מתרחשות עקב שימוש באמצעי חימום בגלל הקור. אנשים מפזרים שמיכות בבית וגם מעדיפים לעשן במקום סגור ולא באוויר הפתוח.
"שריפות מתרחשות כל השנה, אך בחורף סטטיסטית יש יותר מקרים", אומר ראש מדור הגנה מאש בכיבוי אש חולון־בת ים, רמי מזרחי. "בעונת החורף יש בעיקר ריבוי של דליקות בדירות מגורים. ככל שמזג האוויר יותר חורפי והטמפרטורות יורדות, כך יש יותר מקרים. אנשים משתמשים בשמיכות חשמליות, תנורי ספירלה, שוהים יותר בבית, סוגרים דלתות וחלונות, ובכך לא מאפשרים לעוברי אורח לזהות את האש בזמן אמת. שריפות חורף מאופיינות במחסור בחמצן כי הדירה סגורה, ואנשים נחנקים מבלי שאף אחד שם לב. אחת הסכנות הגדולות אלה תנורי הספירלה שלצערי עדיין נפוצים בקרב אוכלוסיות חלשות וקשישים".
בכבאות אש קוראים לציבור להתקין גלאי עשן שיכולים להציל חיים, שכן הם מתריעים על השריפה כבר בשלב הראשון, וכך מעניקים זמן להימלט ממקום הסכנה.
"זה מכשיר שהוכח כמציל חיים", מסכם מזרחי. "הוא עולה כמה עשרות שקלים, לא זקוק לשום חיבור, ושומר על ביתכם גם כשאתם לא נמצאים בו. אבל בתוך מכלול אמצעי ההגנה מאש אנחנו קודם כל רוצים למנוע את השריפה, לכן יש להקפיד על תחזוקה נאותה של מערכת החשמל בבית, לבדוק שאין עומסים מיותרים, שהחיבורים תקינים ושרק חשמלאי מוסמך מטפל במערכת החשמל. אנחנו ממליצים גם לתרגל מה עושים בני הבית בשעת שריפה ולא להיות שאננים ולומר 'לי זה לא יקרה'. תמיד עדיף להיזהר".
כל העדכונים - חדשות בת ים