עונת הרחצה רק נפתחה, וכבר שני גברים טבעו למוות בחופי בת ים. "יש חשש מעומסים כבדים הקיץ", מתריעים המצילים.
1 צפייה בגלריה
טיפול בטובע בחוף הסלע
טיפול בטובע בחוף הסלע
טיפול בטובע בחוף הסלע
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם:
בשבוע שעבר התרחשו חמישה מקרי טביעה ברחבי הארץ, ומתחילת החודש התרחשו שני מקרי טביעה בבת ים.
ביום שלישי שעבר טבע גבר כבן 60 בחוף הסלע בעיר. הוא פונה לבית חולים וולפסון במצב קריטי, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
שבוע לפני כן טבע אדם כבן 40 בחוף סי פאלאס בעיר. מדובר בחוף סלעי ולא מוכרז שאין בו שירותי הצלה ופועלים בו בעיקר יאכטות, סירות ובתי ספר לשיט.
צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האיש.
"לצערי, אנשים לא מייחסים מספיק חשיבות לחופים מוכרזים ונקודות ההצלה", מסביר המציל הוותיק של חוף הגולשים ברחוב ירושלים בעיר, גבי חגי. "רוחצים רואים בסוכת המציל מטרד ולא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, אבל חשוב שהציבור יבין שאנחנו כאן כדי לשמור עליכם ועל ילדיכם. אנשים רבים גם מתרחקים בכוונה מהסוכה ושוכחים שממרחק רב אנחנו לא רואים ולא שומעים אתכם, ואתם לא שומעים אותנו. הקפידו לרחוץ רק בחופים מוכרזים והישמעו להוראות. זה נועד לשמור עליכם. אגב, גם על החוף יש סכנות. אל תהיו שאננים, הישארו בצל ושתו הרבה מים".
חגי מספר כי הוא וחבריו למקצוע נערכים לקיץ עמוס במיוחד. "אנחנו לא חוששים מאירועים רבים, אך לוקחים בחשבון שהצפי הוא שהקיץ, אחרי שנתיים של קורונה, החופים יהיו עמוסים במיוחד. אני ממליץ לרחוץ רק באחד משמונת החופים המוכרזים של העיר. הם יפהפיים ומאוד גדולים ויש מקום לכולם. הקפידו להגיע רק בשעות הפעילות ‑ בחודשי יולי ואוגוסט מ־8:00 בבוקר ועד 19:00 בערב. יש אנשים שבאים מחוץ לשעות הפעילות אבל המשמרות ארוכות ולכם יש שפע של זמן לבוא. תיהנו ותשובו לביתכם בשלום".