ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, התארח באירוע הדלקת נרות של סייעות גני הילדים בעיר שהתקיים בתוך אולם שאין לו אישור כיבוי אש ורשיון עסק.
2 צפייה בגלריה
"אומר דרשני". אירוע הדלקת הנרות
"אומר דרשני". אירוע הדלקת הנרות
"אומר דרשני". אירוע הדלקת הנרות
(צילום: פרטי)
רק לאחרונה נודע כי מסעדת סטלה ביץ' בבת ים עומדת להיסגר. בתגובה לעניין ציין ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כי הדבר נעשה כיוון שהמכרז של המסעדה הסתיים, וכי במסגרת הקפדה על מינהל תקין, העירייה מחויבת לקיים מכרז.
על כן תושבים רבים הופתעו לגלות כי בחג החנוכה חגג ברוט הדלקת נרות במסיבה שהתקיימה באולם אירועים בעיר שפועל ללא רישיון. לאולם המדובר אין רישיון כיבוי אש ועל כן גם אין לו רישיון עסק. את האירוע ערך ועד סייעות הגנים של עיריית בת ים.
סייעות שנכחו במקום סיפרו כי כלל לא ידעו שלמקום אין אישורים. "לא היה לי מושג ולא חשבתי לשאול. זה נשמע כמו דבר בסיסי", אמרה אחת המשתתפות. "את הרי לא שואלת כל מקום שאת מגיעה אליו אם יש לו רישיון, אלא יוצאת מנקודת הנחה שמקום בלי רישיון לא עובד. עמדנו שם עם מכובדים, בהם ראש העירייה שלנו. איך יכולתי לדמיין שהמקום בלי אישורים? הרי ממתי מקום בלי אישור מארח את נציגי עירייה? אני חייבת לומר שגם ראשי הוועד שלנו לא ידעו. הן עושות עבודת קודש בהתנדבות ואף אחד לא עשה משהו בזדון".

2 צפייה בגלריה
"רשלנות". מאיר בכר
"רשלנות". מאיר בכר
"ראש עירייה יודע בדיוק מה קורה בעיר שלו". מאיר בכר
(צילום: קובי קואנקס)

יש לציין כי נציגות הוועד אכן פועלות בהתנדבות, והבחירה במקום ללא רישיון ככל הנראה התקבלה בתום לב, אך לטענת הפעיל החברתי מאיר בכר, ראש העיריה, בניגוד אליהן, אינו מתנדב ואינו יכול לטעון לתום לב. "ראש עירייה יודע בדיוק מה קורה בעיר שלו, למי אין רישיון ולמי יש. איך הוא מרשה לעצמו להתארח במקום כזה רגע אחרי שטען שעסק נסגר על חוף הים בגלל מינהל תקין? אם הוא כל כך מקפיד על הנהלים, אז מדוע הוא התעלם מהם כשמדובר בו? כיצד ייתכן שיד ימין לא חותמת על רישיון עסק ויד שמאל מדליקה שם נרות וחוגגת? ונגיד שהוא לא ידע, אז יום למחרת כשהוא גילה, הוא היה צריך להתייצב שם ולסגור את המקום, אבל הוא לא עשה את זה וזה אומר דרשני".

קראו גם:

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בעלי האולם העבירו את כל האישורים הנדרשים לגורמי הרישוי והאכיפה ואלו מבצעים כעת בדיקה לצורך השלמת ההיתר".