לאחר המתנה כוססת ציפורניים, כשחלק מן המועמדים חשבו שיגדילו את כוחם במועצה, גם אם לא זכו בתפקיד ראש העיר, נראה שכל התקוות של חלקם קרסו לחלוטין. מי הגדיל את כוחו? איזה סיעה תהיה החזקה ביותר במועצת העיר ומי נכשל? כל הפרטים.
6 צפייה בגלריה
צביקה ברוט בליל הבחירות 2024
צביקה ברוט בליל הבחירות 2024
צביקה ברוט בליל הבחירות 2024
( צילום: עוז שכטר)

בתוצאות הסופיות שפורסמו בסופו של דבר אתמול (רביעי) לאחר השעה 20:00 בערב על ידי משרד הפנים, נראה כי 68.5% (למעלה משני שלישים) מבעלי זכות ההצבעה שאכן הגיעו בסופו של דבר להצביע ביום הבחירות בחרו בקדנציה נוספת את ראש העיר המכהן, צביקה ברוט.
לא רק זאת, אלא שגם ברוט הכפיל את כוחו במועצת העיר, וגרף כ-29.4% ממועצת העיר (כמעט שליש, או במילים אחרות כשישה מנדטים מתוך 25), מה שיאפשר לו לשלוט ביתר קלות בהחלטות ובהעברת תקנות וחוקים עירוניים.

6 צפייה בגלריה
תוצאות ההצבעה לראשות העיר בבת ים
תוצאות ההצבעה לראשות העיר בבת ים
תוצאות ההצבעה לראשות העיר בבת ים
(צילום: אתר משרד הפנים)

אחד מן המאוכזבים, ואשר האמין בלב שלם כי יוכל לכבוש את העיר מחדש הוא ראש העירייה בדימוס, שלומי לחיאני, שזכה לאהדתם של רק 23.6% (פחות מרבע) מן המצביעים. לחיאני האמין בלב שלם כי העיר בידיו, והמצביעים נאמנים לו מן העבר, אך המציאות הוכיחה אחרת, והוא הגיע למקום השני בלבד, הרחק מטווח הסבב השני.
יחד עם זאת, לחיאני זכה לנוכחות במועצת העיר עם כ-11.6% - מה שמוערך בכמנדט או שניים מתוך 25, תלוי בהסכמי עודפים כאלה ואחרים.

קראו גם:


6 צפייה בגלריה
קטי פיאסצקי
קטי פיאסצקי
קטי פיאסצקי. הכפילה את כוחה במועצה
(צילום: ינאי יחיאל)

השלישית שזכתה לנוכחות בבחירות הנוכחיות היא קטי פיאסצקי-מורג, שייצגה את השמאל-הליברלי בבת ים. המתמודדת ידעה מן היום הראשון כי לא תזכה בכס הנכסף של ראש העיר – אלא בעיקר רצתה להראות נוכחות, וזכתה בסופו של דבר ל-5.3% מכל הבוחרים. הסיעה שרצה איתה למועצה "בת ים חופשית ודמוקרטית" זכתה להישג מרשים של שני מנדטים במועצת העיר (כפול מהבחירות הקודמות). פיאסצקי התמודדה בבחירות ללא תמיכה של אף מפלגה ארצית אך בתמיכת "חוזה חדש".
מקטי פיאסצקי נמסר בתגובה: ״אני מודה לתושבי ותושבות העיר בת ים על האמון האדיר שהם הביעו ברשימתי ובי. עכשיו אנחנו מתחילים לעבוד. יש אתגרים רבים ודרך ארוכה על מנת להפוך את בת ים לחופשית יותר ולילברלית יותר, בעזרת הגדלת כוחנו לשם נכוון את העיר״

6 צפייה בגלריה
אחוזי ההצבעה לסיעות השונות במועצת עיריית בת ים
אחוזי ההצבעה לסיעות השונות במועצת עיריית בת ים
אחוזי ההצבעה לסיעות השונות במועצת עיריית בת ים
(צילום: אתר משרד הפנים)

המתמודד האחרון לראשות העיר הוא בעצם גם המפסיד הגדול ביותר של הבחירות הנוכחיות, וזהו ראש העירייה לשעבר יוסי בכר, אשר האמין גם הוא כי קהל הבוחרים נאמן לו – ולאחר שקיבל את מרבית הקולות בבחירות הקודמות בבת ים, בטרם נערך סבב שני של בחירות – ושם למעשה הפסיד את כס ראש העיר לטובת צביקה ברוט.

6 צפייה בגלריה
יוסי בכר
יוסי בכר
יוסי בכר
(צילום: סטודיו ברדוגו)

בבחירות 2024, בכר הגיע ל-2.6% אחוזים בלבד (משמע 1,175 מצביעים בלבד, כי הרי כל אחוז מחושב כ-452 קולות). גרוע יותר, הסיעה שהריץ למועצת העיר "בת ים בשביל כולם" גרפה רק 1.2% (רבע מהסיעה של קטי פיאסצקי-מורג שהתמודדה מולו לראשות העיר), וכך למעשה לא יהיה לבכר אף נציג במועצת העיר.

סיעות נוספות שהגיעו למקום מרשים:
סיעתו של אלי יריב "בת ים אחת" וזכתה ל-14.7% (מוערך כשלושה מנדטים, מתוכם תפקיד אחד של סגן ומשנה לראש העיר, כיוון שזו הסיעה השנייה בגודלה).

6 צפייה בגלריה
אלי יריב
אלי יריב
אלי יריב. הסיעה השנייה בגודלה במועצה
(צילום: קובי קואנקס)

ש"ס והציונות הדתית עם נוכחות מאוד בבת ים עם 13.1%. ישראל ביתנו זוכה ל-12%. מאמינים בת ים זוכה ל-6%.
סיעות קטנות שבקושי עוברות את אחוז החסימה: דריקס לבת ים – 2.8%, טל לבת ים בראשות ויקטור טל – 3.5% (עשוי לעבור את אחוז החסימה בשל הסכם עודפים עם ש"ס).

תוצאות המנדטים הסופית של בת ים - מספר חברי המועצה לכל סיעה


מחר - ברוט 7
אלי יריב 4
ש"ס 3
אירנה גנין 3
שלומי לחיאני 3
קטי 2
הרב פינטו עוצמה 2
ויקטור טל 1

אלו היו בחירות די צפויות בבת ים, וגם לא יצרו שינויים גדולים במערכת או במבנה מועצת העיר. ההבדל העיקרי במועצה הנוכחית הוא הצטרפותו של לחיאני. האם יהיה יו"ר האופוזיציה ויעשה לברוט חיים קשים או שבסופו של דבר יחתום איתו על הסכם קואליציוני ויהפוך לסגן ראש העיר? ימים יגידו.
פורסם לראשונה: 08:30, 29.02.24