זו הייתה הפעם הראשונה שדניאל חיים (24) מחולון נסע לסיני. אף אחד לא האמין שהנופש הקצר יהפוך לסיוט. ביום חמישי האחרון הוא נעצר בצד המצרי של מעבר הגבול בטאבה, לאחר שמצאו בתיקו כמה קליעי אקדח. חיים, חייל משוחרר, מחזיק ברישיון לאקדח ששייך לחברת האבטחה בה הוא עובד.
2 צפייה בגלריה
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים. פעם ראשונה שיצא לסיני
(צילום: באדיבות המשפחה)
חיים היה אמור להשתחרר בערבות בתשלום קנס כספי, אולם לאחר מעצרו הוא נחקר במשך שעות, ובמהלך חקירתו נלקח ממנו הטלפון הנייד, והוא הועבר לבית המעצר בנואיבה. בתום החקירה, בית המשפט המקומי האריך את מעצרו בארבעה ימים, כאשר בהמשך האריך ב-15 ימים נוספים.
עו"ד בועז קניג, המתמחה בתחום הפלילי, צווארון ללבן, בינלאומי ומשפחה, ומייצג את חיים, מספר שמדובר בצעיר נורמטיבי ששירת שירות מלא בצבא ושכח את הקליעים בשוגג.
"זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. לא ברור לנו מדוע המעצר הוארך בכל כך הרבה ימים. זה מאוד מוזר, אנחנו לוחצים לכל הכיוונים ומשרד החוץ מסייע", הוא אומר.
חנן, אביו של חיים טס לנואיבה במטרה לשלם את הערבות ולשחרר אותו, אך אז למעשה הוארך במפתיע המעצר של חיים. בינתיים חנן נשאר בסיני, והתקווה כי יבקר את בנו כבר ביום חמישי הקרוב וידע מה מצבו.
יודעים מה מצבו בכלא?
עו"ד בועז קניג: "אני יודע שהמצב לא טוב איתו, כי התנאים ממש לא טובים שם במעצר. כל עציר ישראלי שמים בבידוד – כדי להרחיק אותו מאוכלוסייה מקומית. הוא שוכב על מחצלת בלבד, והבנתי שהאוכל ממש לא אכיל שם".
איילין מזרחי, בת דודתו של חיים, המנהלת את ערוצי התקשורת מטעם הוריו, שירית וחנן, מוסיפה ומספרת: "אין לנו, למשפחה, שום תקשורת עם דניאל. חנן מנסה לאסוף כל פיסת מידע. המשפחה עוברת ימים קשים ומעייפים, המון מתח. אנחנו לא מקבלים תשובות למה זה קרה, אובדי עצות ושואלים את כל הגורמים האפשריים".

2 צפייה בגלריה
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים. הטיול הפך לסיוט
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה אתם יודעים על מה שקרה שם?
"זה היה אמור להסתיים תוך מספר שעות. אבא שלו בא לשלם קנס כדי ואז פתאום גירשו אותו. דניאל הגיע עם הקליעים בשוגג – לא התכון להיכנס עם כדורים, והמצרים החליטו להקשות את הענישה. דניאל נפל במלכודת, כי המצרים החליטו להקשות את הענישה בנושא".

קראו גם:

עוד היא מוסיפה ומספרת כי, "דניאל הוא ילד טוב. למד בתיכון אורט, שירת בצבא ביחידה מובחרת. היה בטיול מאוד ארוך בדרום אמריקה, ועובד כמאבטח בחברת אבטחה – ומשם למעשה הגיעו הקליעים. הוא סך הכל רצה סופשבוע של שקט עם חברים. זו פעם ראשונה אי פעם שהוא נסע למצרים, סיני, והכל הפך לסיוט. החברים היו איתו וניסו לעזור, וחזרו כבר אחרי כמה ימים – הספיקו לבקר את אמא שלו. המשפחה מאוד מודאגת ומתפללת לניסים שיקצרו לו את השהייה".
משפחתו פנתה למשרד החוץ וביקשה את עזרתו, והמשרד והקונסול בקהיר פועלים להביא לשחרורו בהקדם. במשרד החוץ הגיבו ואמרו כי "המקרה מוכר ומטופל" בשגרירות ישראל בקהיר, והמחלקה לישראלים בחו"ל עומדת בקשר עם המשפחה והגורמים הרלוונטיים מרגע היוודע דבר המעצר.
במשרד החוץ מדגישים כי "בסיני ישנה אכיפה משמעותית יותר, כמו גם הענישה ולכן, כעת, כמו גם לקראת הגעת ישראלים רבים לסיני במהלך חגי תשרי, מומלץ לבדוק את התיקים והמזוודות היטב לפני המעבר לסיני או הגעה לשדה התעופה. מעצר ישראלים עם כדורי אקדח בתיק הוא דבר נפוץ למדי - אך כל המקרים מסתיימים אחרי יום-יומיים בגירוש וקנס. לא ברור מדוע החליטו המצרים להחמיר".