שוטרים מתחנת משטרת בת ים שהגיעו לביתו של חשוד ברחוב כובשי החרמון בלב שכונת רמת הנשיא בבת ים, גילו שהאדם שפתח להם את הדלת הוא לא בדיוק מי ששכניו חושבים שהוא.
3 צפייה בגלריה
שוטרים
שוטרים
השוטרים חשדו
(צילום המחשה: canva)
לא פעם ולא פעמיים משטרת ישראל מצליחה לתפוס מעבדות סמים במקומות שלעולם לא נחשוד בהם. כך בדיוק היה השבוע. השוטרים שזיהו התרחשות חשודה בדירה בבת ים גילו שהאיש שפתח את הדלת, למעשה מנהל במקום מעבדת סמים משוכללת. על פי החשד, הוא לא רק גידל את השתילים אלא אף רקח מהם את הסם.
אולי המעבדה שגילו לא הייתה נקייה ואולטרה-מודרנית כמו בפרק בעונות מתקדמות בסדרה "שובר שורות", אבל הבחור בן ה-23 שנתפס נעצר והואשם במספר עבירות, ובהן גידול וייצור הכנת סמים מסוכנים, אחזקת סמים שלא לשימוש עצמי, ואולי הרמז המלמד על שיטת התפיסה של המשטרה: נטילת מים וחשמל בגניבה.

3 צפייה בגלריה
הממצאים בדירה בבת ים
הממצאים בדירה בבת ים
הממצאים בדירה בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה אינה מנדבת פרטים לגבי מה הוביל אותה לדפוק על דלתו של החשוד, ומה עורר את חשדם, אולם ידוע כי המשטרה מפקחת על מה שמכונה "חשבונות חשמל מוגזמים". כלומר, באם יש חשד לצריכת חשמל גבוהה מן הרגיל לנכס ספציפי, נתוני החשמל מובאים בפני שופט – ואז הוא מאפשר צו חיפוש לאותה כתובת. כידוע, גידול שתילי מריחואנה זקוקים להרבה מאוד חשמל לצורך תאורה ומיזוג, ובכל שעות היממה.
במקרה זה, החיפוש בדירה אכן נעשה לפי צו שופט, ולאחר שהמשטרה דפקה בדלת, החשוד נתן לשוטרים להיכנס ולערוך חיפוש – ללא כל התנגדות, ובמקום אותרה מעבדה לגידול סמים מסוג קנביס. נתפסו 103 שתילים במשקל 15 קילוגרם, ובחדר אחר נמצאו שקים רבים של מריחואנה במשקל של מעל שישה קילוגרמים. כמו כן, נתפס ציוד מעבדה לצורך הכנת הסמים.

3 צפייה בגלריה
הממצאים בדירה בבת ים
הממצאים בדירה בבת ים
הממצאים בדירה בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)

החשוד נעצר כבר ביום שלישי שבוע שעבר, ונלקח למעצר תוך שהמשטרה יודעת כי בטחונו בסיכון (כיוון שהוא יודע מי המפעילים שלו, כיצד פועלת רשת האספקה ועוד). למחרת הובא החשוד בפני סגן נשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט רועי פרי, שם גם נטען, כי "המשטרה דפקה בדלת החשוד בעקבות צו בית משפט. צוות שוטרים הגיע למקום, החשוד פתח להם מרצונו את דלת הדירה, אשר ממנע בקע ריח של סמים".
עורך הדין המייצג את המשטרה ביקש להאריך את מעצרו של החשוד. לטענת המשטרה, הוא מתגורר שם מזה חמישה חודשים, ולכן מעשה זה לא החל אתמול.

קראו גם:

עורך הדין של החשוד הגן על הלקוח שלו, וטען שזהו המעצר הראשון שלו, כי אין לו עבר פלילי, שהוא שיתף פעולה באופן מלא עם המשטרה, ושהוא אינו "הרוח החיה מאחורי המעשים", וכי "יש אדם גדול יותר שאחריו מחפשים". לטענת ההגנה, ההשתתפות של הלקוח שלו במעשה נובעת ממצוקה ולא מתוך עבריינות גדולה. בשל כך, ביקש כי אין צורך להאריך את מעצר החשוד, ולשחרר אותו בתנאים מגבילים.
השופט פרי עיין בנתונים, וקבע כי קיים חשד סביר מסוג מסוכנות לחשוד, ואף הזכיר כי "החשוד עצמו ציין בפני השוטרים בעת החיפוש, כי הוא חייב כספים בשיעור של 150,000 שקל". בסופו של דבר, השופט פרי החליט להאריך את מעצרו של החשוד עד היום (20 בנובמבר).