הוא היה חייל בודד שעלה לישראל מאהבת המדינה והמולדת. בסוף השבוע נפל דניל פצ'ניוק בקרב במרכז רצועת עזה. בת ים נפרדת מגיבור.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') דניל פצ'ניוק ז"ל
רס"ל (במיל') דניל פצ'ניוק ז"ל
רס"ל (במיל') דניל פצ'ניוק ז"ל
(צילום: דובר צה"ל, canva)

רס"ל (מיל') דניל פצ'ניוק, בן 26 מבת ים, לוחם בגדס”ר 6310, חטיבת ׳ירושלים׳ (16), נפל בקרב במרכז רצועת עזה. רס''ל פצ'ניוק נפל בתקרית בה נפצעו שבעה לוחמים נוספים. ארבעה באורח קשה ושלושה באורח בינוני. האירוע התרחש במהלך פשיטה חטיבתית אליה יצאו השלושה לפני שלושה ימים כוח מחטיבת המילואים 16, הפועלת בפרוזדור נצרים.

קראו גם:

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה, כי אוגדה 252 יצאה אתמול למתקפה באזור שכונת זיתון צפונית לציר המסדרון. מדובר בהתקפה חטיבתית של חטיבה 16 ״חטיבת ירושלים״ בפיקוד של אל"מ ניר איפרגן. מטרת המבצע להרחיב את מרחב האבטחה הצפוני של הציר לחשוף מנהרות ולפגוע במחבלים במרחב.
סמוך לשעה 08:23 בבוקר אחד הכוחות, שהורכב מצוות של גדוד הסיור החטיבתי, הגיע למבנה בשכונת זיתון. מפקד הצוות וחולית החוד של הכוח החלה בכניסה לסריקה מהירה של המבנה. יתר הצוות נערך בסמוך לחומה לקראת כניסה. בצה״ל מעריכים כי במקום הייתה מופעלת מצלמה קטנה אשר ביצעה ניטור של המרחב. כאשר המחבלים זיהו את מרבית הכוח מחוץ למבנה, ליד החומה הם הפעילו את המטען שהתפוצץ וגרם לנפגעים.

2 צפייה בגלריה
יהי זכרו ברוך
יהי זכרו ברוך
יהי זכרו ברוך
(המחשה: שאטרסטוק)

דניל פצ'ניוק עלה לישראל בגפו מאוזבקיסטן מטעמים ציוניים, והותיר שם את משפחתו. בוגר המכללה האקדמית הדסה, שירת כחייל בודד והמשיך גם בשירות המילואים.
"העיר בת ים אבלה על נפילתו של בן העיר, לוחם המילואים רס"ל דניל פצ׳ניוק, שנפל בקרב ברצועת עזה. דניל עלה לארץ מתוך ציונות והתגורר כאן לבדו, בעוד משפחתו נמצאת עדיין באוזבקיסטן. הוא שירת כחייל בודד והמשיך גם בשירות המילואים לתת הכל כדי להגן על המולדת. כולנו מצדיעים לגבורתו, ושולחים חיבוק גדול למשפחתו", ספד לו ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט.
אימו ואחיו של דניל צפויים לעשות כעת את דרכם ארצה כדי להשתתף בהלווייתו. מועד הלוויה יעודכן לאחר נחיתתם בישראל.
יהי זכרו ברוך