צעד לקידום התחבורה הציבורית בבת ים יצא לדרך. משרד התחבורה, עיריית בת ים וחברת נתיבי איילון פתחו ביום שישי האחרון לתנועה שני נתיבי תחבורה ציבורית בעיר: נת"צ בשדרות הקוממיות, מצומת הרב ניסנבאום עד לצומת הנביאים, ונת"צ ברחוב יצחק שדה, בין צומת בלפור לבין כיכר הנביאים. מדובר בבשורה משמעותית עבור נוסעי התחבורה הציבורית, אבל נהגים רבים כבר חוששים מהקנסות שבדרך.
2 צפייה בגלריה
נת"צ גבעת שאול
נת"צ גבעת שאול
נת"צ חדש
(צילום: יואב דודקביץ')
נתיבי התחבורה הציבורית בשדרות קוממיות וברחוב אלוף שדה הינם חלק מהרשת המטרופולינית "מהיר לעיר" בבת ים. רשת שתאפשר לתושבי העיר והסביבה, תחבורה ציבורית יעילה שאמורה לעקוף את את הפקקים. מדובר בחלק מ"תוכנית על" שבסופו של דבר אמורה להעניק עדיפות לתחבורה הציבורית בישראל, ולגרום ליותר ויותר ישראלים להשאיר את הרכב בבית, ובכך להפחית את עומסי התנועה האדירים.

נוסעי האוטובוסים מברכים, הנהגים חוששים


"סוף כל סוף יש סיכוי לנוסעי התחבורה הציבורית להגיע בזמן" אומר נדיב כהן, תושב העיר ומסביר: "אני גר באזור בגין ובשבילי כל בוקר זה כמו מסע, אני נוסע בקו 125 או 140, תלוי ביום, והפקקים איומים. לפעמים אני מעדיף לצאת יותר מוקדם ולחכות מחוץ לעבודה כדי לשבת פחות זמן באוטובוס. הגיע הזמן שגם לנו ישתלם לנסוע בתחבורה ציבורית, כמו באירופה שהאוטובוסים זה שעון שוויצרי".
לנוסעי התחבורה הציבורית אומנם מדובר ביום חג, אך הנהגים כבר חוששים. "להבנתי בשלב זה עדיין אין אכיפה רצינית כי רוצים לתת לנהגים זמן להתרגל אבל מי שלא מכיר או מפספס זה קנס של 500 שקל", אומר שליח שעובד באזור בת ים יפו והוסיף: "אני ממליץ לשליחים בעיקר להיזהר, כבר קיבלתי את האזהרות האלה בכל הקבוצות שלנו כי אנשים יודעים שכל נתיב כזה, זה אומר יותר פקחים ויותר שוטרים".


2 צפייה בגלריה
תמרור אזהרה ליד נת"צ. בערים רבות מעדיפים להסביר ולא לקנוס |
תמרור אזהרה ליד נת"צ. בערים רבות מעדיפים להסביר ולא לקנוס |
תמרור אזהרה ליד נת"צ
( צילום: יואב דודקביץ')

למי מותר לנסוע בנת"צ החדש ומתי?


הנת"צ בשדרות הקוממיות, יפעל בימים א'-ה', מהשעה 06:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, ובימי ו' עד לשעה 15:00 בצהריים. בשעות אלה מותר אך ורק לכלי תחבורה ציבורית לנועה בהם. רכב פרטי שייתפס נוסע על הנתיבים הללו יצולם וייקנס.
נת"צ זה מתחבר לנת"צ קוממיות, שנפתח לפני כשנה, בין רחוב הרב ניסנבאום למחלף איילון. בנוסף, הנת"צ מתחבר לתחנה של הקו האדום בצומת ניסבאום, ויוצר קישוריות וחיבוריות בין קווי האוטובוס לקו האדום של הרכבת הקלה.

קראו גם:

הנת"צ החדש ברחוב יצחק שדה, יפעל בימים א'-ה', מהשעה 06:00 בבוקר ועד 18:00 בערב. גם במקרה זה, לרכב פרטי מותר לנסוע בו רק לפני ואחרי השעות המוגדרות לתחבורה ציבורית, כל מקרה אחר צפוי לדו"ח וקנסות. במסגרת העבודות על נת"צ זה שודרג גם המרחב האורבני, הוצבו תחנות אוטובוס מתקדמות, נסלל שביל אופניים דו-כיווני עירוני, וחודשו תשתיות ואבני שפה.
נת"צים אלה מצטרפים לנת"צ נוסף שנפתח ברחוב יוספטל בבת ים לפני כשנה, בין הרב ניסנבאום למחלף יוספטל, וכלול גם הוא ברשת המטרפולינית- "מהיר לעיר".