אחרי שנים שבהן נאלצה להשתתף בפעילות של עמותת סיוע לילדים בעלי מוגבלות מחוץ לבת ים, חברת מועצת העיר הגשימה חלום לה, לבתה ולכל ילדי החינוך המיוחד בבת ים, ובקרוב יקום סניף של עמותת "עת לעשות" בעיר. "העמותה הזאת העניקה לשי וגם לנו המון רגעי אושר ושמחה".
2 צפייה בגלריה
שי אסייג
שי אסייג
שי אסייג
(צילום פרטי)
קראו גם:
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החינוך המיוחד, טל אסייג, משמשת כיו"ר עמותת "מחייכים אל החיים" לחיזוקם של ילדים מיוחדים ובני משפחותיהם, ומגדלת ארבעה ילדים, בהם שי בת ה־15 המתמודדת עם מוגבלות שכלית.
מאז הייתה בת שבע משתתפת שי בפעילות של עמותת עת לעשות, הפועלת עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, אך לעמותה רק שני סניפים ‑ בנתניה ובבית שמש.
"בגלל המרחק לא יכולנו לקחת חלק בכל הפעילויות של העמותה", מסבירה אסייג. "היו בשכונה שלנו כמה חונכות של העמותה שהיו משחקות עם שי וממש דואגות לה, ובהמשך הן שכנעו אותי לאפשר להן לקחת אותה למחנה. זה כיף גדול גם עבורה וגם לנו.
"בהמשך, כשהיו סופי שבוע, היא הייתה משתתפת רק אם יכולתי לקחת ולהחזיר. העמותה הזאת העניקה לשי וגם לנו המון רגעי אושר ושמחה. בבת ים אין אף עמותה מהסוג הזה, ובטח לא תוכנית חונכות, שזה הדבר שמשפחות כאלה הכי צריכות ‑ מישהו שיבלה עם הילד בזמן שההורים קופצים לסופר או נושמים קצת אוויר".
במשך שנים חלמה אסייג להקים לעמותה סניף מקומי, ולאחרונה קיבלה את הבשורה המשמחת.
"בחודש ספטמבר אנחנו מקימים סניף של העמותה בבת ים, ואין ספק שהיא תציל עוד הרבה נשמות. זה כמובן תהליך מורכב, אבל אני כל כך שמחה שזה קורה, זה כמו חלום שמתגשם. פניתי לסגן ראש העירייה, יהודה הרוש, שמחזיק את תיק הקהילה, ויחד עם עובדי עירייה טובים כמו זיו חורב, בן ואוראלי מלכה ורינת גבאי, החלום הזה מתממש. לשמחתי, גם ראש העירייה צביקה ברוט והמנכ"לית, יודפת אפק־ארזי, הבינו את הצורך ומצאו דרך לגרום לזה לקרות".
2 צפייה בגלריה
טל אסייג
טל אסייג
טל אסייג
(צילום: אבי מועלם)
אסייג מאמינה כי הקמת הסניף של עמותת עת לעשות תשנה את חייהם של ילדי החינוך המיוחד בעיר. "אלה ילדים שהולכים למסגרות ואז ישר הביתה. אין חברים אחרי הצהריים, אין חוגים, אין אפילו משחקייה מותאמת עבורם. העמותה הזאת תעניק להם כל כך הרבה נחת ותקל על משפחות שאין להן דקה של מנוחה".