"כבר כמעט שלושה שבועות שאנחנו בטירוף הזה אשר נכפה עלינו, התהפכו החיים". ד"ר לואיס שור (46), אורתופד בכיר ביחידה לאורתופדית ילדים, תושב חולון, נשוי ואב לשלושה, הוקפץ למילואים ארבע שעות לאחר שהחלו אירועי התופת בשבת השחורה. והוא לא היחיד, המלאכים בלבן עלו על מדים ומספרים מה קורה בשטח.
4 צפייה בגלריה
ד"ר לואיס שור
ד"ר לואיס שור
ד"ר לואיס שור. החיים התהפכו
(צילום: פרטי)
ד"ר שור הוקפץ לפקד על פלוגה בגדוד פיקוד העורף באזור באר שבע והסביבה. יחד עם ד"ר שור, התגייסו למילואים ולהתנדבות עשרות רופאים מן המרכז הרפואי וולפסון, במטרה לתמוך בתושבי העוטף וקו העימות ובחיילי צה"ל. הכירו את האנשים שעזבו הכל, והתגייסו למען עם ישראל.
"לא חשבתי שיהיה צורך להתמודד עם אירוע כל כך מזעזע. גיוס המילואים התבצע במחנה "אורים", מחנה שבו היו קרבות עזים זמן קצר קודם לכן, מחוץ למחנה הייתה נקודת שחלוף של מד"א ולשם הועברו פצועים רבים מהעוטף שבהם טיפלנו".
מה הייתה התחושה הראשונית שלך כשהכל התחיל?
"התחושה הראשונית היא כעס. השנייה גאווה, גאווה מעט אשר, רובו - נותן מעצמו 150%, רוח התנדבות מדהימה, ובעיקר אנשי כוחות הביטחון אשר הופתעו ונלחמו עד הכדור האחרון. אנשי מילואים עזבו הכל בהתרעה של רגע והתגייסו להציל את הבית במלוא מובן המילה. אני עובד שנים רבות מדי יום בבית החולים וולפסון, שם העובדים יוצרים את הפסיפס הישראלי - מגוון רחב מאוד של אוכלוסייה אשר מזועזעת מהטבח הנוראי. מסביבי חיילי מילואים מכלל הגילאים, העדות, התחביבים והעיסוקים. גאווה גדולה להיות שייך ולהוביל את הפלוגה הזו. המטרה שלנו, של צה"ל ושל המדינה היא להחזיר את הביטחון לאזרחים".

4 צפייה בגלריה
ניר כץ ובנו
ניר כץ ובנו
ניר כץ ובנו. כמעט כל המשפחה מגוייסת
(צילום: פרטי)

ניר כץ (58), נשוי ואב לשלושה, תושב כפר סבא ומנהל הביטחון של המרכז הרפואי וולפסון, נקרא יחד עם שלושת בניו בחג שמחת תורה לצו 8. "אנחנו ארבעה מגוייסים בבית אחד, כולם ביחידות מובחרות. הבן הגדול לוחם במילואים בחטיבת הנח"ל בדרגת סרן, הבן האמצעי לוחם במילואים ביחידה הרב ממדית בדרגת סרן והבן הקטן לוחם במילואים ביחידת עילית של חיל האוויר בדרגת רס"ל", הוא מספר. ניר עצמו, משרת במילואים כסגן אלוף בתפקיד מסווג ביחידה מיוחדת בחיל הים.
איך התחושה בבית כשכמעט כל המשפחה מגוייסת?
"כולנו יצאנו למלחמה בלב כואב מהאירועים בדרום ובתחושה שחייבים לשנות את המציאות בה אנו חיים. אנחנו לא חושבים על הסכנות, והמחשבות שלנו רק על תושבי הדרום והסבל שהם עוברים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לאשתי ולכלתי, שיחד דואגות לכולנו וחוששות. אני מבטיח בשבילכן ובשביל עם ישראל שאנחנו ננצח".

קראו גם:

"ביממה הראשונה ללחימה הספקתי לטפל בשלושה מטופלים שנפגעו באירועי יום השבת בעוטף עזה", מספר ד"ר ד', תושב תל אביב, מתמחה במרכז הרפואי וולפסון, נשוי ואב לשני ילדים קטנים. ד' משרת כלוחם ביחידת 669 (יחידת החילוץ והפינוי בהיטס של חיל האוויר) ונמצא כרגע בדרום, בעוד שאשתו ש', רופאת ילדים בוולפסון, ממשיכה להעניק טיפול רפואי מציל חיים לילדים: "ביממה הראשונה ללחימה הספקתי לטפל בשלושה מטופלים שנפגעו באירועי יום השבת בעוטף עזה", מסביר ד'.
"בשבוע האחרון, לקחתי חלק במגוון פעילויות של היחידה בה הייתה לנו האפשרות והזכות לטפל בפצועים ולהציל חיי אדם. חשוב לי לשתף שאני פוגש בכל הגזרות לוחמים מדהימים, במורל גבוהה ועם רוח לחימה שלא ניתן לתאר. מרגש לראות איך כל המדינה נרתמת ומתגייסת לטובת חיילי צהל, זה נותן רוח גבית ועוצמה גדולה בשטח".

4 צפייה בגלריה
ד"ר איתן גאייר
ד"ר איתן גאייר
ד"ר איתן גאייר. "הרגשתי שאני חייב לתת ולהעניק לאחרים"
(צילום: פרטי)
בין אנשי המילואים והמתנדבים נמצא גם ד"ר איתן גאייר ממחלקה פנימית ג', שנמצא כעת במחנה שורה ושם נותן מענה רפואי לחיילים ולשוטרים ולמשפחותיהם: "הרגשתי שאני חייב לתת ולהעניק לאחרים", מסביר ד"ר איתן. כך גם בחיל האוויר - אווירת החוסן, הנתינה והאיתנות זהה.
ד"ר רן מושקובסקי, מתמחה במחלקת עיניים במרכז הרפואי וולפסון, שמשרת בתפקיד מסווג בחיל האוויר, מספר: "אנו פועלים מסביב לשעון לשמור על ביטחון עם ישראל".

4 צפייה בגלריה
ד״ר שחר לקס
ד״ר שחר לקס
ד״ר שחר לקס. בזמנים קשים, הגבורה האמיתית של עם ישראל נחשפת"
(צילום: פרטי)

רופא נוסף שעלה על מדים הוא ד״ר שחר לקס, מנתח בכיר בכירורגיה אונקולוגית במרכז הרפואי וולפסון, וגם מפקד יחידת כירורגיה, פלכ״ר 7 בחטיבה 7. ד"ר לקס מתגורר בתל מונד, נשוי + 2 (בנות 13 ו-14), ואומר: "בזמנים קשים, הגבורה האמיתית של עם ישראל נחשפת, אני כל כך גאה שיש לי את ההזדמנות לשרת ולטפל בגיבורים שלנו שיחזירו את השלום ואת השקט לארצנו".
גם ד"ר אוהד גליק, רופא בכיר באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי וולפסון, גויס בצו 8 למילואים בצפון, שם הוא משמש כרופא אחראי בפלוגת רפואה של חטיבת השריון הצפונית: "כשנקראתי למילואים בצו 8, בטרם צאתי מהבית, הרמתי מבט וראיתי מולי את אימי, אשתי ובנותיי – שלושה דורות של משפחתי. זה בעיניי מסמל את מהות המלחמה והסיבה שבגללה כולנו מתגייסים למאמצי המלחמה: להגן על המשפחות שלנו והיקרים לנו, להבטיח את המשך הדורות של עם ישראל בארץ ישראל".