המשטרה סגרה הילולה בבית כנסת בבת ים, למרות שלטענת המתפללים הם לא הפריעו לשעות המנוחה על פי חוק.
מספר ימים לפני ל"ג בעומר, לקראת קיום ההילולה לרבי מאיר בעל הנס בבית כנסת "יצחק ירנן" ברחוב חביבה רייך בעיר, ביקשו המתפללים לחגוג את האירוע והזמינו תקליטן.
ביום ההילולה, זמן קצר לפני השעה 23:00 בלילה, כשהאירוע לקראת סיום והמתפללים מבקשים לומר את תפילת עול מלכות שמיים תחת כיפת השמיים, הגיעה משטרה למקום וסגרה את האירוע.
1 צפייה בגלריה
רב הקהילה בהילולה
רב הקהילה בהילולה
רב הקהילה בהילולה
(צילום פרטי)
קראו גם:
"השעה היתה 22:50, זה היה סיום האירוע", מסביר הפעיל החברתי שנכח במקום, שמעון שמואלי. "זו הייתה התפילה האחרונה לקראת סיום והסברנו את זה למשטרה, אבל הם התעקשו לכבות לנו את ההגברה. התקליטן כבר לא השמיע מוזיקה, לא עשינו רעש אחרי השעה המותרת בחוק, אז מדוע להתעקש?".
המשטרה כאמור סגרה את ההגברה ואף עיכבה אדם אחד לחקירה, ומשתתפי האירוע הזועמים טוענים כי בעוד על המסגדים ביפו אין אכיפה, עליהם יש הקפדה יתרה. "כולם יודעים שהמואזין ביפו משתמש בהגברה בשעות אסורות. הרי בחמש בבוקר הוא מעיר את כל עמידר, אז מדוע להם מותר להשתמש בהגברה בכל שעה לפעילות דת וכשאנחנו עושים אירוע פעם בשנה בשעה מותרת מתייחסים אלינו ככה? כשיש קריוקי וליגת האלופות ולא נותנים לנו לישון חצי לילה אנחנו לא מתלוננים, כולם מבינים שיש אירועים מיוחדים, אבל כשאנחנו עורכים הילולה אף אחד לא מתחשב. אני משוכנע שלמואזין הם לא היו מעזים לכבות את ההגברה".
מהמשטרה נמסר: "במשטרת ישראל התקבלו תלונות על רעש חזק ובלתי סביר של מוזיקה באופן המגיע לכדי הפרה של החוק. בניגוד לנטען, הנוכחים לא הפצירו בשוטרים לאפשר להם לסיים אלא הפריעו להם במילוי תפקידם תוך כדי התנהגות מתלהמת וגסה. אחד המעורבים אף נעצר בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו והחקירה נגדו עודה מתנהלת".
כל העדכונים - חדשות בת ים