מאיר בכר, הפעיל החברתי המוכר מבת ים תובע פיצוי כספי מהמשטרה לאחר שנשלח למעצר והורחק מביתו, לטענתו ללא סיבה מוצדקת.
1 צפייה בגלריה
"רשלנות". מאיר בכר
"רשלנות". מאיר בכר
"רשלנות". מאיר בכר
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בכר נמצא כבר תקופה ארוכה בסכסוך עם שכנו. בין היתר הוא הגיש נגדו תלונה בטענה כי ניסה לדקור אותו בסכין. לכן בכר לא היה מופתע כשקיבל זימון לחקירה בגין השחתת רכב שחנה בחניית השכן."אני רגיל שהוא מנסה לפגוע בי ומעליל עלילות שווא, אבל לא ציפיתי שהמשטרה תשתף עם זה פעולה", הוא אומר השבוע.
לטענת בכר, לחקירה הוא הגיע עם חיבור ישיר למצלמות האבטחה בבניין מגוריו כדי להוכיח את חפותו.
"הם טענו שמישהו פינצ'ר את הגלגלים של רכב של אישה שחנתה בחניה של השכן והגיעה לבקר אותו. בגלל שהיו תאריך ושעות, לא היה קשה לי להראות להם שבאותו זמן הייתי בביתי. רואים אותי נכנס בשעה מוקדמת ולא יוצא עד שעת לילה מאוחרת, בה הלכתי לאסוף את אשתי מעבודתה. אבל לצערי זה לא עניין אף אחד. הם לא צפו בסרטון שהיה בנייד הפרטי שלי וגם לא טרחו להציג אותו בבית המשפט. פשוט ביקשו להאריך את מעצרי. נשלחתי למעצר בית רחוק מביתי וכבר אחרי שלושה ימים מסרתי צילום ממצלמות האבטחה בבניין עם ההוכחה, אבל למרות זאת לאף אחד לא היה אכפת. אגב, בסרטון רואים אדם שבכלל לא דומה לי מתקרב לרכב. זה לא הגיוני שמשטרת ישראל תעצור אדם חף מפשע, תשבש את חייו, תפגע בעבודתו ולא תעשה מאמץ מינימלי כדי להגיע לחקר האמת".
בעקבות המקרה בכר הגיש כאמור לבית משפט השלום בעיר תביעה נגד המשטרה בדרישה לפצות אותו ב־30 אלף שקלים. "זאת רשלנות ואני מגיש את התביעה בשם כל מי שפגעו בו על לא עוול בכפו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בסכסוך שכנים ממושך הכולל למעלה מ־80 תלונות הדדיות. נגד החשוד הוגשה תלונה שעניינה חבלה במזיד בכלי רכב ועבירות נוספות, שטופלה כחוק. אין לתביעה כל בסיס והמענה לה יינתן בבית המשפט".