המלחמה עדיין נמשכת, והסיכוי לירי רקטות לכיוון בת ים עדיין קיים, כך שאסור להכנס לשאננות. עם זאת, כשבועיים לאחר שפיקוד העורף שינה את ההנחיות בבת ים והתיר קיום התקהלויות של 5,000, הוחלט לשנות את ההנחיות ולהרחיב אותן.
2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

ההנחיה החדשה התקבלה אמש (רביעי) ולפיה פיקוד העורף מתיר לערוך אירועים שיכללו עד 15,000 בני אדם. ההנחיה תקפה למעשה לכל רחבי הארץ, מלבד עוטף ישראל וקו העימות בצפון.
המשמעות היא שהופעות ענק כפי שהתקיימו בבת ים במהלך הקיץ יוכלו להתקיים שוב, כמו גם אירועי יום העצמאות - במידה והמצב לא ישתנה עד אז וההנחיות יעודכנו שוב.
ומה עושים באירוע המוני אם תהיה אזעקה? לפי הנחיות פיקוד העורף לאוהדי הכדורגל שפורסמו השבוע, במקרה של אזעקה צריך לשבת ולהניח ידיים על הראש.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
טיילת בת ים
טיילת בת ים
אל תשכחו את ההנחיות גם כשאתם מטיילים מול חופי בת ים
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

בנוגע לתחום החינוך והתעסוקה, ההנחיות נשארו כפי שהיו – ניתן לקיים את כל האירועים ללא הגבלה. יצויין כי העירייה הציבה לאחרונה ממ"דים ניידים במוסדות חינוך ישנים, בעיקר בקרבת גני ילדים בבת ים, ודאגה להעביר תלמידים לבתי ספר שבהם יש ממ"ד תקני על אף שההנחיות מאפשרות לימודים בכל מקום ללא הגבלה.
אל תשכחו שזמן ההגעה למרחב מוגן בבת ים מהרגע שנשמעת האזעקה הוא 90 שניות. במידה ואתם נמצאים בשטח פתוח ואין אפשרות להגיע למרחב מוגן - שכבו על הארץ והניחו ידיים על הראש. חובה להמתין 10 דקות מאחר ורסיסי רקטות ויירוטים עשויים לפגוע גם דקות לאחר הישמע האזעקה.