פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד יחיאל יוספוב (31), טיימורז גיאורגדזה (34), ודים לפלר (30), דמיטרי פיודרוב (29) אונור קלש (24). זאת לאחר, שבין היתר, לאחר שזיהו אדם, אשר חשדו כי דקר את אחד מהם, ירו מספר כדורים לעברו כאשר עמד באחת מהכיכרות בבת ים.
באותו זמן עברה במקום עם רכבה, עדי פרץ, שנסעה עם בתה בת הארבע. חלק מהקליעים פגעו ברכבה ואחד אף חדר לראשה.
1 צפייה בגלריה
פרץ וזירת הירי
פרץ וזירת הירי
פרץ וזירת הירי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מתוך עמוד הפייסבוק)
על פי עובדות כתב האישום שהגישו עורכי הדין, ארז ריכטנברג ואיהב נופל, במהלך יולי 2020 הותקף ונדקר פיודרוב ברחוב בבת ים. בעקבות האירוע נפתחה חקירה משטרתית, בה נחקרו האחים נ.א ו-א.א בחשד כי הם אלו שתקפו את פיודרוב.
קראו גם:
החשד הובא לידיעתו של האחרון, אשר החליט לגרום למותם של האחים. במהלך אוקטובר 2020 הצטייד פיודרוב באקדח, ובעת שהותם של האחים ליד בית עסק ברחוב בלפור בבת ים, ירה לעברם חמישה כדורים, כתוצאה מהירי נפצעו האחים ונזקקו לטיפול רפואי.
בנוסף, במהלך אוגוסט 2021 בשעות הערב המוקדמות, הרכיב גיאורגדזה את פיודרוב על גבי אופנוע ברחבי בת ים. השניים הבחינו בנ.א באחד מהכיכרות בעיר, והחליטו להוציא לפועל את התוכנית להרגו.
בסביבות השעה 20:00 הגיע פיודברוב אל האזור בו נצפה נ.א., אותה עת נהגה עדי פרץ עם בתה בת ה-4 באזור. משהבחין פיודרוב בנ.א, ובשעה שעדי מתקרבת עם רכבה לאזור ירה פיודרוב 6 כדורים לעברו של נ.א.. כתוצאה מהירי פגעו שלושה מהקליעים ברכבה של פרץ, ואחד מהם אף חדר לראשה, הפגיעה גרמה לפרץ לאבד שליטה על הרכב, אשר עצר על המדרכה הסמוכה.
לאחר הירי, נמלטו הנאשמים מהמקום. כתוצאה מהאירוע פונתה פרץ לבית חולים וולפסון שם שהתה כ-60 יום. בנוסף, פונה גם נ.א לבית החולים לאחר שנפגע מאחד הקליעים.
במהלך אוקטובר 2021, עת הגיעו השוטרים לעצור את גיאורגדזה, סירב הנאשם לפתוח את הדלת, אז נכנסו שני שוטרים דרך החלון. כאשר הבחין בהם הנאשם הוא שלף לעברם אקדח, ואיים על אחד השוטרים בנוסף במהלך חקירתו תקף פיודרוב את אחד מהשוטרים.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינו עו"ד ריכטנברג ונופל: "כך התנהלות חמשת המשיבים במסגרת האישום השני, כאשר קשרו להם יחדיו לפגוע בנ.א, ופעלו להוצאת הקשר אל הפועל. כך, הזמינות של המשיבים לכלי נשק, הנכונות לקחת חלק באירוע אלים שכזה, בטבורה של עיר, ליד מרכז מסחרי שוקק חיים, ותוך התעלמות מהחשש הוודאי, שאף התממש, לפיו גם עוברי אורח יקלעו לטווח האש, מדגימה את המסוכנות הגבוהה הטמונה בכל המשיבים. מבקשת תטען כי התנהלות זו, מלמדת כי עסקינן במי שחיי אדם חשובים בעיניהם כקליפת השום".
לפיודרוב מיוחסות עבירות ניסיון רצח (שתי עבירות), חבלה חמורה בנסיבות מחמירות (ארבע עבירות עבירות) עבירות נשק (נשיאה), קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח, תקיפת שוטר.
ליוספוב וקלש מיוחסות העבירות קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות (שתי עבירות) ועבירות בנשק (החזקה).
לגיאורגדזה מיוחסות עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות (שתי עבירות), עבירות בנשק (החזקה ונשיאה), איומים, שיבוש מהלכי משפט.
ללפלר מיוחסות העבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סיוע לניסיון רצח (שתי עבירות), סיוע לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות (שתי עבירות).
לעדכונים - חדשות בת ים