לפני יום הכיפורים הובאו דניאל בסין, בעל חברת קיי.אס.בי. אחזקות בע"מ (KSB Holdings), ו-ילנה רגימוב, מנהלת החשבונות של החברה (שמשרדי נמצאים סמוך לגינת הלפר בעיר ש.ש) בפני בית המשפט. החשד: תרמית עצומה על חשבון המדינה.
2 צפייה בגלריה
חשד בביצוע תרמית של מיליונים
חשד בביצוע תרמית של מיליונים
חשד בביצוע תרמית של מיליונים
(צילום המחשה: canva)

השניים חשודים בהפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בתחום אספקת כוח האדם לבתי אבות סיעודיים, בסכום כולל של כ-180 מיליון שקל.

קראו גם:

איך עבדה השיטה?


מבקשת המעצר עולה, כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים מתנהלת חקירה כנגד מספר חברות שרשומות בענף כוח האדם וחשודות בהפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות. במהלך החקירה עלה כי רגימוב, מנהלת החשבונות של חברת קיי.אס.בי אחזקות בע"מ, הקימה בידיעתו ובהסכמתו של בעל החברה, דניאל בסין, חברות ששימשו כספקות לכאורה של החברה שלו.
על פי החשד, רגימוב שלטה באמצעות תוכנה להנפקת חשבוניות, בהנהלת החשבונות של החברות החשודות כפיקטיביות שהקימה והעבירה את דיווחי המע"מ עבורן לרו"ח, הפעילה אותן והוציאה את החשבוניות בעצמה.

2 צפייה בגלריה
לאיפה נעלם הכסף?
לאיפה נעלם הכסף?
איפה הכסף?
(צילום המחשה: canva)

באמצעות פעולות אלה, חברת קיי.אס.בי קיזזה והפיצה חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות בסכום של כ-180 מיליון שקל, כאשר סכום המס שנגרע מקופת המדינה הינו כ-42 מיליון שקל.
השופט גד ארנברג מבית המשפט השלום בירושלים שיחרר את החשודים בתנאים מגבילים: דניאל בסין הפקיד את דרכונו ברשות המסים, בנוסף 180 יום עיכוב יציאה מן הארץ וערבות המורה על שחרורו בסך 250,000 שקל. ילנה רגימוב הפקידה את דרכונה ברשות המסים ושוחררה בערבות של 150,000 שקל.