בעל חנות הבגדים הוותיקה והאהובה "אופנת בנימין" ברחוב החרושת 14 באזור התעשייה בבת ים, בנימין סינאי, הלך השבוע לעולמו במפתיע. לאחר מותו התגלה הסיפור המדהים של חייו, מאיראן ועד בת ים.
4 צפייה בגלריה
בנימין סינאי ז"ל
בנימין סינאי ז"ל
בנימין סינאי ז"ל. הלקוחות גילו מודעת אבל על הדלת
(צילום: באדיבות המשפחה)

"מוסד של חסד מהלך"


"אנחנו בהלם, היה אחד האנשים הטובים והצדיקים ביותר בעיר", סיפר ל"מיינט בת ים" אחד מלקוחותיו הקבועים שנדהם לגלות את מודעת האבל על דלת החנות הוותיקה.
איזה אדם הוא היה?
"בנימין היה איש חסד. הילדים שלי קונים את כל החליפות, כל השמלות של החתונות שלהם. היה איש כל כך יקר. כמה פעמים שלחתי אליו אנשים שלא הייתה להם יכולת כלכלית לקנות חליפות – 'תלכו לבנימין', אמרתי להם, 'הוא ילביש אתכם'. הם הלכו אליו והוא אפילו לא לקח על זה כסף. הקהילה פשוט בשוק מזה שהלך לעולמו".
הרב מאיר אבוטבול מהלקוחות הקבועים בחנות, מוסיף ומספר: "בנימין היה לא רק אדם פרטי אלא מוסד של חסד מהלך. אין נזקק אחד ששלחתי אליו והשיב חלילה את פניו ריקם, ותמיד היה עוזר מתוך חיוך ושמחה. היו משפחות עם ילדים על הרצף שבנימין היה מתייחס לילדים בסבלנות אין קץ, והיו גם כאלה שמספרים שהיה משחק עם הילדים נותן להם הרגשה טובה למרות שהיה עמוס בלקוחות. לכולם הייתה לו פינה חמה בלב".

קראו גם:

מאיראן עד בת ים


סינאי ז"ל נולד באיראן, והגיע עם משפחתו לארץ בגיל שלוש. תחילה התגורר עם משפחתו בהוד השרון, אולם בצעירותו עבר לחולון ושם חי את שארית חייו, וגם כיום המשפחה מתגוררת בשכונת ח-300, אבל בבת ים הוא מוכר במיוחד בזכות החנות שהפכה ל"מוסד" מוכר בעיר.

4 צפייה בגלריה
בנימין סינאי ז"ל ונכדתו
בנימין סינאי ז"ל ונכדתו
בנימין סינאי ז"ל ונכדתו
(צילום: באדיבות המשפחה)

"בתחילת דרכו, אבא עבד בשוק הפשפשים", מספרת בתו, עדי סינאי. "אבא שלו נפטר בגיל צעיר, בשנות הארבעים לחייו, והוא מגיל 18 עזר לאמא שלו לתחזק את החנות המשפחתית בשוק. הוא היה אדם שמאוד אוהב לעבוד עם הידיים, ולכן בנה כל מיני מנורות יפות, טלפונים, היה מאוד יצירתי".
בשלב מסוים החליט לפתוח חנות בגדים, "בתחילה הוא פתח חנות ברחוב לוינסקי בתל אביב, בהמשך התרחב למפעל משלו ברחוב – שתי קומות".
בתחילה ההצלחה האירה לו פנים. "במפעל שנקרא 'סינאי טאטו ביגוד' הוא היה מייצר בגדים יפים ומודרניים, ובמקביל התחיל לפתוח הרבה חנויות בארץ תחת המותג על שמו 'בנג'מין'. הוא עבד מאוד קשה ולא היינו רואים אותו כמעט בבית, רק בשבתות", מספרת בתו.

4 צפייה בגלריה
בנימין סינאי ז"ל בצעירותו
בנימין סינאי ז"ל בצעירותו
בנימין סינאי ז"ל בצעירותו
(צילום: באדיבות המשפחה)

אך בשלב מסוים הגיעו גם הקשיים הכלכליים. "הוא מאוד נהנה מהעבודה שלו, אבל גם נלחם מאוד קשה כדי לפרנס אותנו. לאורך השנים עבר קשיים כלכליים, כנראה כי פתח יותר מדי חנויות במקביל, ואז פתח בבת ים את חנות האופנה 'טאטו', והיה שם עשר שנים. אז התחילו כל הלקוחות הדתיים להכיר אותו, והוא גם הבין שיש הרבה מאוד ביקוש בקרב הקהל הדתי, והוא מאוד התחבר לקהילה".

"המתכון הסודי לברכה"


"לאחר עשור הוא עבר לחנות ממול, ופה הוא קרא לזה 'בנג'מין', אבל בגלל שאמרתי לו שהקהל דתי - הוא צריך לקרוא לזה 'בנימין'. גם בחנות הזו היה עשר שנים, ואני עבדתי איתו לא מעט בחנויות. כל לקוח שהיה נכנס היה אומר 'איפה בנימין' והיה מקבל את השירות הכי טוב שאפשר. אבא מאוד התחבר לקהל הדתי, וגם הבין שזה היה חכם למכור בגדים צנועים. הוא האמין שזה נתן לו ברכה, ובזכות זה הצליח הוא לצאת מפשיטת רגל. עד יומו האחרון האמין שסביבה טובה עם אנשים איכותיים זה המתכון הסודי לברכה".

4 צפייה בגלריה
בנימין סינאי ז"ל
בנימין סינאי ז"ל
בנימין סינאי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה קרה לאבא?
"אבא היה מעשן כבד, אבל בשנים האחרונות די הפסיק, היה לו קשה - ועבר ניתוח. המצב כנראה הידרדר והריאות לא עמדו בזה. גילו אצלו סרטן, אבל כבר היה מאוחר מדי לצערנו. השבוע הלך לעולמו".
בנימין סינאי היה מוכר בקרב חבריו הרבים ומשפחתו כמעריץ מושבע של הזמר אלביס פרסלי, ואדם בעל חוש הומור משובח שהצחיק את כל הסובבים אותו. הוא הותיר אחריו את אשתו סילביה, שני ילדיו: עדי ושמוליק, ונכדתו יעל. המשפחה יושבת שבעה ברחוב אילונה פהר 9, חולון.
יהי זכרו ברוך.