מלחמת חרבות ברזל נכנסת ליומה ה-12 והסוף עוד נראה רחוק. ברחבי בת ים אתרי הבנייה עדיין שובתים מפעילות, מה שמטריד מאוד את התאחדות הקבלנים הטוענים לפגיעה אנושה בענף הנדל"ן. יו"ר התאחדות הקבלנים ובוני הארץ, ראול סרוגו, לראש עיריית בת ים: "מה ההבדל בינם לבין ערבי ישראל שעובדים בחניות, תחנות דלק, סופרים וכל מוקדי השירות האחרים? זה יפגע בביטחון מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
אתר בנייה. הושבת
אתר בנייה. הושבת
אתר בנייה. הושבת
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ')
על ההחלטה על המשך סגירת כל אתרי הבנייה בבת ים החליט ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בשל המצב הבטחוני ולטענתו לאחר התייעצות שערך עם ראשי הערים של ראשון לציון, חולון, רמת גן וגבעתיים. במשרד הבינוי והשיכון לא מתערבים, אך התאחדות הקבלנים רותחת.
בהודעתו הרשמית ציין ברוט את ההסבר להחלטת הסגירה ואמר כי התקבלה "בשל הרצון למנוע חיכוך מיותר עם הפועלים בימים רגישים אלה", עוד הוסיף ברוט וכתב כי, "במקרים של ביצוע עבודות דחופות הדבר יבוצע עם אבטחה צמודה".
ההחלטה הזו התקבלה בחוסר שביעות רצון ואף בכעס מצב התאחדות הקבלנים ובוני הארץ. יו"ר התאחדות הקבלנים ראול סרוגו,אף הודיע כי, "החלטתו של ברוט לעצור את הבנייה היא פופוליסטית, פוגעת בביטחון המדינה ותביא לקריסת הענף הבנייה והתשתיות".

2 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט. החליט על המשך סגירת אתרי הבנייה
(צילום: שאול גולן)

עוד הוסיף סרוגו וטען: "מה ההבדל בינם לבין ערבי ישראל שעובדים בחניות, תחנות דלק, סופרים וכל מוקדי השירות האחרים? זה יפגע בביטחון מדינת ישראל, מכיוון שיש תסיסה בחברה הערבית. אני מדבר עם קבלנים ערבים, שמשלמים מיסים במדינה הזאת, הם אזרחים כאן, מעסיקים ישראלים יהודים ולא יהודים – והם לא יכולים לעבוד".

קראו גם:

בתוך כך, משרד הבינוי והשיכון פרסם אתמול בבוקר (שלישי) הנחיות לפעילות באתרי הבנייה, אולם לא התערב בהחלטת ראשי הרשויות. בהודעת המשרד התמקדו בהנחיות בטיחות ובאשר לרשויות המקומיות נכתב בהוראות שעליהן חתום עמיתי גריידי, רשם הקבלנים במשרד: "בהזדמנות זו אני פונה לכלל הרשויות המקומיות לאפשר את קיום הפעילות באתרי הבנייה בהינתן קיום הכללים האמורים".