עד השחרור מהצבא, המסלול בחברה הישראלית זוכה למתווה די בבירור אצל חלק גדול מהאוכלוסייה הישראלית: עם סיום בית הספר מתגייסים לצבא, לאחריו יש העושים טיול קצר או ארוך, אבל כאשר אין מסגרת ברורה באופק, וישנן אינספור אפשרויות פרוסות, לעיתים קשה למצוא את הכיוון.
2 צפייה בגלריה
גב ללוחם
גב ללוחם
גב ללוחם
(צילום: עידן מרזוק)

על אחת כמה וכמה גדל הקושי כאשר מדובר בלוחמים ובלוחמות, אשר במהלך השירות הצבאי האינטנסיבי טעמו מן האזרחות עוד פחות.
עתה, "גב ללוחם" – עמותה העוזרת ללוחמים ולוחמות משוחררים לעבור את מצוקות השחרור, מגיעה לראשונה בתולדותיה לבת ים ותציע מפגשי הכנה לחיים האזרחיים, תוך הקניית כלים מעשיים.
העמותה תפתח את תכנית Pro בבת ים, ומזמינה את הלוחמים והלוחמות המשוחררים להשתתף בתהליך הייחודי. התכנית, שתחל בשבוע הבא תתפרס על פני חצי שנה ותכלול מפגשי ערב קבוצתיים. התכנים יכללו בין היתר הכוונה תעסוקתית, סימולציות ראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים, בחירות אקדמיה, ידע פיננסי, יזמות ועוד כלים פרקטיים רבים. התכנים מועברים על ידי המרצים המקצוענים מכל תחום. במהלך התכנית יוצמד לכל משתתף מנטור אישי, שילווה אותו לאורך כל התקופה.

2 צפייה בגלריה
גב ללוחם
גב ללוחם
גב ללוחם
(צילום: עידן מרזוק)

קראו גם:

העמותה הוקמה בשנת 2018 על ידי אוריה ואיתמר, שני קצינים לוחמים שהכירו בבה"ד 1, ולאחר השחרור מהצבא לריק של האזרחות, חשו בתסכול ובפער שבין השירות המשמעותי בו היו מושקעים מספר שנים, לבין האזרחות – שלא חיכתה להם. תוך סקרים שעשו והתייעצות עם אנשי מקצוע, הקימו השניים את העמותה, שעזרה עד כה למאות לוחמים ולוחמות משוחררים להשתלב באזרחות מתוך נקודת פתיחה ראויה, והקנתה עבורם כלים משמעותיים.
התכנית מתאימה ללוחמים ולוחמות שהשתחררו בחמש השנים האחרונות, ולאחר ההרשמה מתקיים מפגש וריאיון אישי עם הנרשמים. התכנית מסובסדת ועלותה 150 שקל בלבד. לפרטים נוספים והרשמה: gavla.org.il.