תושבי בת ים הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להיפגע כהולכי רגל בתאונת דרכים, מבין תושבי כל הערים הגדולות בארץ. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שפורסמו השבוע.
3 צפייה בגלריה
כמה נפגעו בתאונות דרכים בבת ים?
כמה נפגעו בתאונות דרכים בבת ים?
כמה נפגעו בתאונות דרכים בבת ים?
(צילום ארכיון: אדווה חולי)

כמה הולכי רגל נפצעו בבת ים?


הנתון העצוב מלמד על כך שבין השנים 2023-2019 נפגעו בעיר הכי הרבה הולכי רגל ביחס לגודל האוכלוסיה: 0.72 נפגעים בשנה על כל אלף תושבים - 465 בני אדם בממוצע.

קראו גם:

למקום שני הגיעה תל אביב עם ממוצע של 0.66 הולכי רגל שנפגע על כל אלף תושבים, מקום שלישי: עכו, עם ממוצע של 0.52, ומעט מאחוריה עפולה, שגם בה נמדד ממוצע של 0.52. את החמישייה הראשונה והלא נעימה הזו סוגרת חיפה, עם ממוצע של 0.5 נפגעים על כל אלף תושבים.
רמת גן, חולון, נתניה, פתח תקווה וחדרה נמצאות אחריהן ברשימה, וראש העין סומנה כעיר הבטוחה ביותר להולכי רגל. בשנים הנבדקות היא זכתה למדידה הנמוכה ביותר מבין הערים הגדולות, עם ממוצע של 0.02 נפגעים לכל אלף תושבים.

3 צפייה בגלריה
רחוב בלפור בבת ים
רחוב בלפור בבת ים
רחוב בלפור בבת ים. הכי מסוכן להולכי רגל
(צילום: קובי קואנקס)

איזה רחובות בבת ים הכי מסוכנים להולכי רגל?


בדיקת נתוני התאונות והמיקום בהן התרחשו מלמדת שהרחוב הכי בעייתי עבור הולכי רגל הוא בלפור. בין השנים 2022-2020 נפגעו ברחוב המרכזי הזה 19 בני אדם בתאונות.
הרחוב השני הכי מסוכן הוא רחוב ירושלים עם 14 נפגעים.
במקום שלישי ניצבת טיילת בת ים (דרך בן גוריון) עם 12 נפגעים.

3 צפייה בגלריה
רחוב ירושלים בבת ים
רחוב ירושלים בבת ים
רחוב ירושלים בבת ים. תיזהרו כשאתם חוצים את הכביש
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

רחוב הנביאים הוא הרביעי ברשימה עם עשרה הולכי רגל שנפגעו בו בתאונות בפרק הזמן שצוין.
חשוב לציין כי יש כמובן קשר ישיר בין אורך הרחוב ומספר האנשים שעוברים בו בכל יום, לבין מספר התאונות שקורות בו.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "לאורך השנים המדוברות, במהלך עבודות הרכבת הקלה, פנתה עיריית בת ים שוב ושוב למשרד התחבורה על מנת לשפר את סוגיית בטיחותם של הולכי הרגל באתרים הסמוכים לחפירות הרכבת. לאחרונה חלה התקדמות משמעותית בשל סיום העבודות והפעלתה של הרכבת, בנוסף לקידום של נתיבי תחבורה ציבוריים בטיחותיים יותר".