אתמול בלילה (בין רביעי לחמישי) הותקפו הנכסים הדיגיטליים של עיריית בת ים ע"י האקרים, שיתכן והם איראניים.
2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר על עיריית בת ים
(צילום: Shutterstock)

אמש, לאחר שעה 22:30 הודיע ראש העירייה, צביקה ברוט כי, "עודכנתי הלילה שקבוצת האקרים מוכרת ביצעה מתקפת סייבר על הנכסים הדיגיטליים של עיריית בת ים. לשמחתי, כיוון שנערכנו מראש לתרחיש כזה, מערכות הגנת הסייבר שלנו בלמו את המתקפה בהצלחה ולא נגרם כל נזק".

קראו גם:

מדובר במתקפה אחת מתוך רבות בימים האחרונים שמתמקדות בעיריות וגופים ציבוריים. לאחרונה הצליחה מתקפת סייבר מתוחכמת הצליחה להשתלט על כל מערך המחשוב בעיריית מודיעין עלית, ונעלה אותו. לעירייה לקח לפחות שבוע לעדכן את מערך הסייבר הלאומי על דבר ההשתלטות העוינת. כעבור שבוע נוסף, הודיעה העירייה למערך הסייבר כי העניין טופל, ואולם בפועל נמשכה ההשבתה כחודש שלם.

2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר תמורת תשלום
מתקפת סייבר תמורת תשלום
האקרים כיוונו על עיריית בת ים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

העיריות בישראל מהוות מטרה קורצת להאקרים, במיוחד מאז החלה המלחמה. כדאי לדעת כי האקרים זרים מתמקדים בכוונה תחילה בעיריות בישראל, ורבות מהן הותקפו בעת האחרונה.
בחודש אפריל למשל, טענה קבוצת ההאקטיביסטים "DarkBit", הקשורה לקבוצת "MuddyWater" האיראנית, כי הצליחה לפרוץ לעיריית תל אביב. בעירייה מאשרים כי יש ניסיונות פריצה תכופים למערכות עיריית תל אביב, כמו לגופים גדולים נוספים, אבל לטענתם - אלו נבלמים.
מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" זוהו 3,380 אירועי תקיפת סייבר, מתוכן 96 מתקפות על עיריות ואתרים של השלטון המקומי ו־86 מקרים בהם הותקפו בתי חולים. מגזר הבריאות הפך ליעד הנחשב ביותר בעיניי קבוצות התקיפה, וזאת במטרה לפגוע באזרחים.