בקיץ הזה, ולראשונה בבת ים, יישמע קול נשי במגאפון הקורא מסוכת ההצלה אל הים. ליטל אדרי (30) אם יחידנית לילדה בת 9, תאייש את תחנת ההצלה בחוף הנפרד בימי הרחצה של הנשים. צעד ראשון לקראת נשים מצילות בכלל החופים של העיר.
3 צפייה בגלריה
מיטל אדרי וירון לוי
מיטל אדרי וירון לוי
מיטל אדרי וירון לוי
(צילום: באדיבות ירון לוי)
אדרי היא מצילה מנוסה, שהחלה את דרכה בקורס מצילים באשדוד, והמשיכה כמצילה בקאנטרי בת ים. "גדלתי בבת ים, ואני מתה על החופים של העיר. כבר מילדות הגעתי כל יום, אם זה לשחות, לגלוש גלים, אופנוע ים, ולפעמים קצת גם להשתזף", מספרת אדרי ל"מיינט בת ים".
"עבדתי הרבה שנים בקאנטרי בת ים, ואז הגיעה ההצעה מהעירייה – ופשוט לא יכולתי לסרב", היא מספרת. החל משבוע שעבר היא החלה את עבודתה כמצילה בחוף הנפרד: שלוש פעמים בשבוע מ-08:00 עד 18:00 - בימי הרחצה של הנשים. בשאר הזמן היא עובדת כמצילה בדן פנורמה בתל אביב ומעבירה אימוני כושר אישיים.
מה את חושבת על התפקיד החדש?
"אני מתה על האוכלוסייה של הנשים הדתיות, הן שקטות, מצחיקות וזה פשוט נעים לי להשגיח עליהן", אומרת אדרי בחיוך רחב ומוסיפה: "בהחלט היה פה צורך שגם לנשים הדתיות תהיה מצילה, כך שיוכלו לשחות בלב שלם".

3 צפייה בגלריה
מיטל אדרי
מיטל אדרי
מיטל אדרי. בין הגלים
(צילום: באדיבות המצולמת)

בתור המצילה הראשונה בבת ים את מקבלת הערות עוקצניות?
"האוכלוסייה פה מאוד מפרגנת – גם המצילים וגם תושבי העיר שבאים לחוף הים. המצילים אפילו מעודדים אותי. ברור שיש מדי פעם הערות עוקצניות מצד אלו שבאים לים, אבל כל המצילים מקבלים אותם – גברים ונשים – ולומדים להתמודד איתן".
מה החלום שלך לעתיד?
"החלום שלי מתגשם כבר עכשיו – להיות מצילה בים, להמשיך ללמד גם את הבת שלי להיות אלופה וגם ללמד עוד אנשים אחרים – איך להשתפר, איך לשחות ואולי גם איך להיות מציל. זה הכיף האמיתי של החיים".

3 צפייה בגלריה
מיטל אדרי
מיטל אדרי
מיטל אדרי. מגשימה את החלום
(צילום: באדיבות המצולמת)

קראו גם:

מי ששמח ובירך על שילובה של אדרי במערך ההצלה בחופי בת ים, הוא ירון לוי, סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק החופים. "מיטל היא המצילה הראשונה בבת ים ומבצעת את העבודה ברמה הגבוהה ביותר. היא החלוצה בעיר, וזהו חלק מהשינוי שמקודם באגף החופים, מאז שנכנסתי לתפקידי", הוא אומר.
בעתיד נראה מצילות לא רק בחוף הנפרד של בת ים?
"עצם העובדה שיש מצילה בחוף הדתיות, מספק אושר רב לנשות הציבור הדתי, שמגיעות ליהנות בחוף הנפרד בעיר ויודעות שמישהו מתחשב בצרכים ובאמונה שלהן. בשבוע שעבר פתחנו את עונת הרחצה ביחד עם ליטל, והיא התחילה לעבוד בכל הכוח. אני שמח לראות אותה כמצילה בעיר, ואני מאמין כי היא תפלס את הדרך למצילות רבות בשנים הקרובות, לא רק בחוף הנפרד, אלא בחופים הנוספים שיש בעיר ובמדינה".