לקראת ראש השנה, ובשיתוף ״המועצה הציונית בישראל״, נפתחה השבוע בבת ים "מסעדה ליום אחד" במרכז יום לקשיש. שם זכו ותיקי העיר לארוחת חג שכולה חוויה קולינרית חגיגית ומעוצבת. צעירים וצעירות הגיעו להתנדב כמלצרים במסעדה וכטבחים במטבח.
3 צפייה בגלריה
השף ברק אלופר במסעדה ליום אחד
השף ברק אלופר במסעדה ליום אחד
השף ברק אלופר במסעדה ליום אחד
(צילום: פרטי)
"זו הזדמנות נהדרת ליצור חוויה מרגשת ועוצמתית המחברת בין הדורות שמעבירה מסר חינוכי וערכי לצעירי העיר ובעיקר להעלות שמחה בליבם של ותיקי העיר", אמר סגן ראש העירייה, ירון לוי, שמרכז את פרויקט "בת ימים מבשלים לבת ימים".
השנה התגייס למשימה השף ברק אלופר. אלופר הוא שף ידוע בישראל, ועבד במיטב המסעדות והמלונות בארץ, ביניהם: מסעדת "בלנה" במדיטק חולון, רשת "מקס ברנר", "מסעדת רגב" ב"הבימה", מסעדת "סזאר" ברחובות ומלון "רנסאנס" שבתל אביב.
"אוכל תמיד היה העניין אצלי, מהבית של סבתא" מספר אלופר, שנולד וגדל בבת ים, והיום תושב חולון. "ילדים ירדו למגרש לשחק ואני נשארתי לבשל. החברים מבית הספר 'נחשונים' היו באים אלי, והייתי מבשל להם. פותח את המקרר ומה שאני מוצא אני מבשל, כל פעם מרכיבים אחרים, הייתי עושה ניסויים על החברים ומגיל צעיר תמיד סבתא שלי אמרה לי שאהפוך לשף, היה ברור שזה הכיוון שלי".

3 צפייה בגלריה
מסעדה ליום אחד
מסעדה ליום אחד
מסעדה ליום אחד
(צילום: פרטי)

לכבוד קשישי בת ים וברוח ראש השנה, הרכיב השף ברק תפריט מותאם אישית לארוחת החג, ופינק את המבקרים בארוחה שגרמה להם להזמין אותו לבקר שוב. "אוכל זה כלי להגיע אנשים, זה פותח לבבות וכך אתה מגיע לכל אחד", סיפר השף.
מה היה בתפריט?
"הכנו להם דג חריף, עוף סופריטו, ירקות, סלטים וכמובן עוגת דבש. קבלנו הרבה פרגונים והם ביקשו שאבוא לבשל להם שוב בבית הקשיש. לשמחתי אני מעורב בהרבה יוזמות כאלו, למרות העומס אני מרגיש שכשאני מעניק אני מקבל הרבה יותר".

3 צפייה בגלריה
ירון לוי. "הזדמנות נהדרת ליצור חוויה מרגשת"
ירון לוי. "הזדמנות נהדרת ליצור חוויה מרגשת"
ירון לוי. "הזדמנות נהדרת ליצור חוויה מרגשת"
(צילום: קובי קואנקס)

זו שנה שלישית בה פועל המיזם החברתי "בת-ימים מבשלים לבת-מים" בעיר. בשנה האחרונה השתתפו בו קבוצה מכובדת של שפים, ביניהם טום אביב, ישראל אהרוני, שגב משה, פרנק אזולאי, ויחד יצרו מנות שף אשר חולקו בעזרת מתנדבים בשיתוף עמותת "ידידים בדרכים" למאות קשישים ברחבי העיר.

קראו גם:

"השנה החלטנו לקחת את המיזם צעד קדימה ולאפשר לוותיקי העיר בבת ים לחגוג את ארוחת החג בצוותא, ליהנות מטעמים מיוחדים ואווירה חגיגית שתעשה להם טוב על הלב", סיכם לוי את האירוע המרגש.