אירוע חריג מאוד התרחש בערב שבת ברחוב ניסנבאום בבת ים. בשעה 20:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על שני גברים שנעקצו ע"י נחיל דבורים.
2 צפייה בגלריה
השכנה שחררה דבורים בבניין
השכנה שחררה דבורים בבניין
הותקפו ע"י נחיל דבורים ברחוב ניסנבאום בבת ים
(צילום המחשה: shutterstock)

חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום במהירות והעניקו טיפול רפואי ראשוני לשני גברים עם תגובה אלרגית חריפה (אנאפילקסיס), בהם: גבר בן 34 במצב קשה וגבר בן 37 במצב בינוני.

קראו גם:

פראמדיקית מד"א שלי פרלוב וחובש בכיר במד"א חי טקאטש: "שני הגברים היו בסמוך לכניסה לבניין כשאחד מהם שוכב על המדרכה והשני יושב לידו. הם סיפרו לנו שהם נעקצו ע"י נחיל דבורים ברחוב".

2 צפייה בגלריה
אמבולנס בוולפסון
אמבולנס בוולפסון
פונו באמבולנס לבית החולים וולפסון
(צילום המחשה: איילת רוטה)

הפראמדיקים מוסיפים ומספרים שהשניים הוא בסכנת חיים: "הם סבלו מקושי בנשימה, גרד ונפיחות והיו במצב מסכן חיים. הענקנו להם טיפול רפואי תרופתי ראשוני על מנת לייצב את מצבם ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קשה ובינוני".
השניים פונו לבית החולים וולפסון להמשך טיפול, ומבית החולים נמסר כי מצבם של השניים מוגדר יציב והם נמצאים תחת השגחה.
יש לציין כי התגובה שסבלו ממנה - אנפילקסיס (הלם אלרגי) - אינה נגרמת רק למי שסובל מאלרגיה לעקיצות דבורים, אלא מאפיינת מצב בו אדם נחשף בבת אחת לעקיצות רבות של חרק בעל ארס (דבורה, דבור, צרעות וכדומה). במצב כזה עלול אדם להגיע למצב חירום רפואי בשל כמות הארס הגדולה שהגוף נחשף אליה תוך זמן קצר, מה שעלול לפגוע במערכות שונות בגוף ואף להוביל לסכנת חיים. מצב כזה מחייב טיפול רפואי דחוף.