למעלה משנתיים וחצי שמסעדת "סטלה ביץ'" עומדת סגורה. מסעדת החוף ואולם האירועים "המרפסת" היו מהמוסדות המיתולוגיים והאהובים ביותר בבת ים, המשקיפים על "החוף לדוגמא" בדרך בן גוריון 1. כיום, המקום חשוך, סגור, מוזנח, סובל מפגעי הטבע והקורוזיה מהים, והופך לעיתים קרובות לאכסניה עבור דרי רחוב וגורמים מפוקפקים.
7 צפייה בגלריה
סטלה ביץ' בימים הטובים
סטלה ביץ' בימים הטובים
סטלה ביץ' בימים הטובים
(צילום: פרטי, שירות מיינט)

רק אחד ניגש למכרז


לפני מספר חודשים החליטו בעירייה ליזום מכרז ולהקים מחדש מסעדה בשטח "המרפסת". המכרז יצא לדרך בינואר 2024. רק מועמד אחד בלבד הגיש מועמדות - והוא גם זה שזכה בסופו של דבר.

קראו גם:

בשיחה עם חברת מועצת העירייה, קטי פיאסצקי - אחת משלושת חברי המועצה שהיו אמונים ללוות את המכרז, היא מעדכנת שהמכרז היה חוקי לחלוטין, עבר גם את אישור היועץ המשפטי ועבר ברוב מוחלט בישיבת מועצת העיר.

7 צפייה בגלריה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
( צילום: מיכאל מישמיש בורא)

באותיות הקטנות של המרכז נכתב כי הקבוצה שזוכה במכרז היא "ברבוניה", והיא מתעתדת להקים מסעדה חדשה במקום.
לא רק זאת, תנאי המכרז גם מציינים, כי עיריית בת ים תשקיע 5.5 מיליון שקלים בסיוע לשפץ את המקום (מה שמכונה במכרז כ"דמי הכשרה"), תוך סיוע במתן רישיונות, אגרות וכל הנדרש מהצד האדמיניסטרטיבי. בתמורה, מיום הפעלת המסעדה, ישלמו בעלי המסעדה כ-49,800 שקל + מע"מ מדי חודש.
אפילו ראש העירייה, צביקה ברוט, וסגנו אלי יריב, היו כל כך גאים במהלך, שפרסמו ברשתות: "אנחנו גאים לשתף אתכם בהישג משמעותי של הנהלת העיר הנוכחית. כידוע לכם, חוף הים שלנו הוא אחד מאוצרות הטבע היקרים ביותר של העיר. לכן, כשגילינו שההנהלה הקודמת השכירה שתי מסעדות בחוף במחיר מגוחך של 24,000 שקל בלבד - הרבה מתחת למחיר השוק - ידענו שחייבים לפעול. מה עשינו? פעלנו בנחישות והוצאנו את המקום למכרז שקוף והוגן והשבוע אישרה מועצת העיר את החוזה. התוצאה? המסעדות הושכרו ב-57,000 שקל לחודש. זו עלייה של 137% בהכנסות העירייה, דהיינו 400 אלף שקל נוספים בשנה".

7 צפייה בגלריה
פוסט הגאווה של ראש העירייה ברוט וסגנו אלי יריב
פוסט הגאווה של ראש העירייה ברוט וסגנו אלי יריב
פוסט הגאווה של ראש העירייה ברוט וסגנו אלי יריב
(צילום מסך)

הבעלים של סטלה ביץ':"כל הטיילת מתה"


מי שזועק מהאופוזיציה להתעורר בנושא, הוא ראש העירייה בדימוס וחבר המועצה שלומי לחיאני, שאומר השבוע: "תמוה וכמעט מגוחך שברוט מתגאה בהשכרת שתי מסעדות (אחת מעל השנייה, ש.ש.) אשר עומדות שוממות שנים במחיר גבוה יותר ממה ששילמו הקודמים. זו פשוט הטעיה. המסעדות הנ"ל מקבלות מהעירייה למעלה מחמישה מיליון שקלים לשיפוץ חוזר, מכספי התושבים ולא משלמות דבר עד לאחר השיפוץ (בעוד שנה)".

7 צפייה בגלריה
יוני עזרא
יוני עזרא
יוני עזרא בימים הטובים בסטלה ביץ'
(צילום פרטי)

גם יוני עזרא הבעלים לשעבר של מסעדת "סטלה ביץ'" – המסעדה שעמדה במקום קודם לכן, אומר ל"מיינט בת ים": "לא אחזור יותר להפעיל עסק בעיר, העברתי את העסק שלי לראשון ציון. היינו שם עשר שנים, ועשר שנים העירייה הטרידה אותי - אגרת כיסאות, אגרת שילוט ועוד. העירייה לא אפשרה לנו ראשוניות, עשו מכרז לא תקין, ובמקביל סבלנו ממשפחות פשע, רצח של אישה, סוחרי סמים וצרות אחרות. לנו העירייה לא הציעה 5.5 מיליון שקלים, אלא הרבה פחות. היו לנו 100 עובדים תושבי בת ים שאיבדו את מקום עבודתם".
עזרא מוסיף, כי "שילמתי ארנונה כמו כולם, ומאוד פגע בי שראש העירייה ייחס לי שחיתות. כיום לתושבים אין איפה לקנות ארטיק, כל העסקים באזור סגורים או להשכרה, כל הטיילת מתה".

7 צפייה בגלריה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. מראה עצוב בטיילת
( צילום: מיכאל מישמיש בורא)

העירייה: "נגמרו הקומבינות"


מעיריית בת ים נמסר: "אנו שמחים על הצלחת המכרז, שבעקבותיו לראשונה מזה עשרות שנים יפעלו בבת ים מותגי מזון מוכרים ברמה הכי גבוהה - ומחירי השכירות שהקופה הציבורית תקבל יהיו גבוהים פי כמה. ההצלחה הזו היא תוצאה של עבודה מאומצת של גורמי העירייה, שפעלו מסביב לשעון והצליחו להביא את הקבוצה החדשה שתהיה הסנונית הראשונה בדרך להפוך את חוף בת-ים לדבר הגדול הבא.
בשל העובדה שהעירייה היא בעלת הנכס, היא נדרשת לבצע שיפוץ בין שוכר לשוכר. במקרה זה הזוכה במכרז הסכים לבצע את העבודה עבור העירייה, שתשלם את חלקה אבל לא תצטרך לבצע את העבודה בפועל. במקביל השוכר יתחיל לשלם שכירות מיד עם קבלת המפתח לאחר השיפוץ בהתאם לאישור משרד הפנים.
"אנו נמשיך לפעול כדי לוודא שאף אחד לא ישלח יותר יד לקופה הציבורית, ולא יהיו יותר קומבינות וקרובי משפחה שפועלים מתוך נכסים עירוניים. כך הצלחנו לאזן את הגירעון, וכך נעשה עם הנכסים העירוניים בחוף הים שיתנו לתושבים מענה ברמה הגבוהה ביותר, תוך הגדלה משמעותית של ההכנסות לעיר".

7 צפייה בגלריה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. בקרוב יתחילו שיפוצים
( צילום: מיכאל מישמיש בורא)

מה מתכננים במסעדה החדשה?


אז מי יהיו הבעלים החדשים של מתחם 'המרפסת'? הבעלים של מסעדת "ברבוניה" ברחוב בן יהודה בתל אביב הם רק חלק מקבוצת בעלים-שותפים גדולה. אחד מן השותפים הוא איש הפרסום ויחצ"ן המסיבות לשעבר, שון קשתי (אחיו של טום קשתי מ"המירוץ הגדול"), שהסכים להגיד ל"מיינט בת ים" בשם השותפים:
"אנחנו מאוד נרגשים ושמחים על זכייתנו במכרז. ידוע לנו שזהו מקום מוסד עבור העיר בת ים ותושביה. הזכייה מאוד טרייה, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה שמאוד תומכת ועוזרת לנו. בשבועות הקרובים נצא בתוכנית מפורטת".
קשתי מוסיף: "אנו יכולים לומר שיש לנו המון רעיונות והפתעות חדשות בדרך. השותפים באים מעולם המסעדנות, הפקות ואירועים בארץ ובחו"ל, אנשים שמכירים ומודעים לתרבות הבילוי בארץ ובעולם".
תשאירו את השם "ברבוניה"?
"לא, זה לא ייקרא כך - יש בעיה של זכיינות. יש לנו מספר שמות, מניח שנחליט על השם הסופי בזמן הקרוב".
זו תהיה מסעדת דגים ופירות ים?
"למטה זו תהיה מסעדת חוף - שתציע כיסאות, ארטיקים, אוכל מהיר וכל הדברים שמציעים בחוף הים. כיוון שהיא תעבוד בשישבת - היא לא תהיה כשרה. עם זאת, בקומה למעלה תהיה מסעדה כשרה ומכובדת. אנחנו עדיין לא יודעים אם להתמקצע בדגים או בשר, או לשלב בין השניים".

7 צפייה בגלריה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
סטלה ביץ' היום. נטושה ועזובה
מתחם הסטלה ביץ'. בקיץ הבא מסעדה חדשה על החוף
( צילום: מיכאל מישמיש בורא)

מתי המסעדה תיפתח?
"בקיץ הבא. אנחנו מתחילים תקופה ארוכה של שיפוצים, תוך השקעה גדולה, אישורים, רישיונות. לדעתי עם ההשקעה של העירייה זה יגיע למשהו כמו שמונה מיליון שקלים. אנחנו רוצים לעשות את זה הכי רציני שיש וברמה גבוהה. הרישיון יהיה לעשר שנים, עם אפשרות לעוד חמש שנים - הראייה שלנו בהחלט לטווח ארוך".