הפקקים בבת ים הפכו לבלתי נסבלים, בעיקר בגלל התרבות אתרי הבנייה בעיר, שעם סיום העבודות בהם מצטרפים לבניינים החדשים והמחודשים דיירים חדשים רבים.
במשאל שערכנו בעמוד הפייסבוק של "מיינט בת ים שאלנו אתכם: איזה אזורים בעיר חייבים שדרוג תשתיות דחוף כדי שלא נתקע בפקקי ענק? בין עשרות התגובות בלטו מספר מתחמים בעייתיים במיוחד. יצאנו לבדוק מה קורה שם, וכמובן לדרוש תשובות מהרשויות.
3 צפייה בגלריה
שורפים זמן בפקקים בבת ים
שורפים זמן בפקקים בבת ים
שורפים זמן בפקקים בבת ים
(צילום: שאול גולן)
תושבים רבים הצביעו על כך שברחבי העיר בת ים קיימים מספר אזורים עיקריים שמועדים לפקקים. בראשם ניצבת היציאה לקוממיות, שהופכת משלושה נתיבים לשניים בלבד, ואז שוב לשלושה.
למקום שני ולא מכובד הגיעה היציאה והכניסה לשכונת עמידר, ומיד אחריה הצטלבות רחוב סוקולוב עם הרחובות ירושלים ורוטשילד, אזור עמוס בבניינים גבוהים.
את חמישיית הרחובות הכי פקוקים בעיר סוגרים כל רחוב כצנלסון, ובעיקר לכיוון החיבור עם רחוב רמז, ולקראת החיבור עם רחוב יוספטל, וכל מתחם השבטים, שם נעשות עבודות רבות כחלק מתהליך פינוי בינוי ולקראת בניית בניינים רבי קומות.
התושבים שהציפו את המצוקות בעמוד הפייסבוק של "מיינט בת ים" העלו גם פתרונות.
"לא חסרים רעיונות איך לשפר את המצב", אומר דידי לוי, המתגורר בשכונת עמידר ומבלה שעות רבות על הכביש. "צריך להרחיב כבישים, וזה אומר לאסור חניות בנתיבים עמוסים, כמו היציאה והכניסה מעמידר. בנוסף, צריך לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית ביציאות הגדולות של העיר, כמו קוממיות ויוספטל. אין שום תועלת בזה ש־20 אנשים מגיעים מוקדם ומאות אחרים נתקעים מאחור".

3 צפייה בגלריה
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
פקק במחלף וולפסון בכניסה לבת ים
(צילום: שאול גולן)

רעיון נוסף שהועלה לפתרון היה הארכת הרמזורים. "ברחוב כצנלסון אתה יכול לעמוד שעה ולא לצאת משם, רק כי הרמזורים כל הזמן מתחלפים. ברור שהפתרון האידיאלי יהיה להגביל את מספר הקומות בבניינים חדשים, אבל זה לא ריאלי, כי אם אפשר להרוויח מיליוני שקלים של ארנונה על בניין אחד, אף אחד לא יוותר על זה. לכן זו לא יכולה להיות האחריות הבלעדית של העירייה. זה חייב להיות בשיתוף עם משרד התחבורה. יש גבול כמה זמן מהחיים שלי אני מוכן לשרוף על הכביש", אומר התושב.

3 צפייה בגלריה
אנחנו שאלנו. אתם עניתם. ואז יצאנו לבדוק
אנחנו שאלנו. אתם עניתם. ואז יצאנו לבדוק
אנחנו שאלנו. אתם עניתם. ואז יצאנו לבדוק
(צילום מסך)

גולשים נוספים הוסיפו וכתבו בתגובות: "כל העיר פקוקה וסגורה בכל שעות היום! ולפני שדואגים למגדלים חדשים קודם שידאגו להתחדשות עירונית על הקיים", "כל היציאות מבת ים חסומות שלא נדבר על העיר עצמה שזה ממש סיוט", "התחב"צ והקלה גם בסופי שבוע או גם מוניות שרות. יש גבול לשידרוג כבישים וחניות בגוש דן", "כל העיר הזאת פקקים ...לא מרחיבים את הכבישים! עושים נתיב תחבורה ציבורית בכל העיר! הרמזורים שעה על אדום, וחצי דקה על ירוק!... איך לא יהיה פקקים בכל העיר?".

קראו גם:

אחרי בדיקת המצב בשטח, פנינו לרשויות עם התלונות שלכם וביקשנו תשובות. להלן התגובות:
מעיריית בת ים נמסר: "כפי שנעשה בכל גוש דן, הצעד הראשון היה להילחם בהסכם שנחתם בעבר עם חברת נת"ע, שאיפשר לה לפעול בעיר כפי שעולה על רוחה. כיום נת"ע אינה יכולה לפעול בבת ים ללא אישור, והדבר הביא לשיפור משמעותי בעומסי התנועה. בנוסף, הנתונים מראים על ירידה בעומסי התנועה בשל פתיחת חלק מצירי הרכבת שנסגרו, ושיפורים רבים שבוצעו בתשתיות בשנים האחרונות.
ממשרד התחבורה נמסר: "ביציאה לקוממיות מתבצעות נסיעות מבחן בתוואי קו הרכבת הקלה. באשר לשכונת עמידר, יצוין כי לא נעשה כל שינוי. בפינת הרחובות כצנלסון-רמז מתבצע פרויקט התחדשות עירונית וברחוב סוקולוב בואכה רוטשילד מתבצעות עבודות תשתית של תאגיד המים. עבודות אלה דורשות הסדרי תנועה זמניים ומתבצעות בהתייעצות עם המשטרה. משרד התחבורה מקדם פרויקטים בגוש דן שנועדו להקל על עומסי התנועה. מדובר בהקמת הרכבת הקלה, הכנסת אוטובוסים רבי קיבולת, קווי מטרו וחישמול קווי הרכבת הארצית. אנו מאמינים כי הללו יקלו על עומסי התנועה בטווח המיידי, ויביאו לאיזון ברשת הדרכים הארצית בטווח הארוך".